Fist Woman
Guest
Jag hade problem med att få in en timmermanspenna när jag var tonåring, övning ger färdighet!
Öva, öva och öva!!
Öva, öva och öva!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har inte provat själv på länge, har inte c-stöd nu. Men är det inte lättare om man vrider styret mot sig, lyfter bak, trampar till. (?)Ljunghusen skrev:2193882Man ska inte dra i styret.. Du ska trycka stödet så hårt mot asfalten som möjligt, och lyfta hojen i bakkant - UPPÅT, inte bakåt
Håll vänsterhanden på styret bara för att hålla hojen rak
iceaway skrev:2193754Jag har lite problem med att få upp min . Jag är c:a 170cm lång och väger runt 65kg, så är väl rätt så liten och tanig. Kan någon förklara hur man ska göra?
dwestlund skrev:2194147Har inte provat själv på länge, har inte c-stöd nu. Men är det inte lättare om man vrider styret mot sig, lyfter bak, trampar till. (?)
Fist Woman skrev:2194105Jag hade problem med att få in en timmermanspenna när jag var tonåring, övning ger färdighet!
Öva, öva och öva!!
iceaway skrev:2193913Tack för alla bra svar! Lyckades få upp den nu med farsans hjälp, men får se till att öva lite så man kan fixa det själv. Känns lite pinsamt![]()
När jag körde VFR tillämpade jag den teknikenPebl skrev:2193850som flera redan sagt är det bakramen som skall lyftas.
-Jag brukar hålla med vänster hand i styret, trycka ner centralstödet mot marken, ta tag i bakramen nånstans framför passagerarfotpinnen med höger hand och lyfta samtidigt som jag trampar neråt på centralstödet. Handen på styret känns säkrast så inte moppen välter.
Måste man kunna få upp den på centralstödet på uppkörningen?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |