Få bort katter från vår altan?

exiteme skrev:
Några kära grannar (olika på området) låter sina älsklingar springa lösa på området (radhusområde). Detta har resulterat i att vår barnvagn är nerpissad (får köpa ny för lukten går INTE bort), dynorna på utemöblerna är nerhårade och nerpissade + lite annat smått och gott på altanen och uteplatsen!! :4skrika :huvet :mad: Ägarna har fått tillsägelser av föreningen, men de skiter i vilket. Hur ska jag göra för att hålla katterna väck??? Att spruta vatten funkar inte, för jag kan inte stå och vakta 24/7.

Numera finns det spray för precis allting, även katter. Det finns i djuraffärerna och heter "Dressyrspray", av någon underlig anledning (funkar nog inte om man vill lära katten konster). Luktar starkt citron a la gammal fellagrad "Wunderbaum". Tre nackdelar finns med sprayen, även vi människor (för att inte tala om babyn?) tycker att det luktar päckel (minskar i o f sig slitaget på trädgårdsdynorna) och lukten försvinner relativt fort, det är dessutom dyrt.

Några meter taggtråd i dynan funkar också och är luktfri men glöm inte ta bort den innan era rumpor når kontakt.

Den effektivaste sprayen är väl annars ren nervgas men den kan vara svår att få tag på. Har du provat djuret hund som motmedel till katt?

(fanns det inte någon här som kallade sig Catwoman?)

Tänk på att katter oftast inte vet vad dom gör för fel så om det är någon som ska skjutas/dränkas/kastas sten på/förgiftas så är det ägaren till katten....

Testa annars med att riva lite citron o lägga där katterna trivs som bäst, fungerar ibland...

Hade jag blivit drabbad av nått liknande skulle jag ställa ägaren till svars ekonomiskt..

1. Gå över till grannen som äger katterna.
2. Häng demonstrativt ut ballen (eller låter din man göra det, lämpligen) och
3. Pissa ner deras utemöbler, grillkol, cykelsadel och annat som kan dra åt sig.
4. Gå hem och vänta nöjt på att de sätter sig på dynorna och tänder grillen (och undrar varför köttet smakar annorlunda)!

Vill du kan du lämna en lapp med hälsning dagen efter...

Linusp3 skrev:
3. Pissa ner deras utemöbler, grillkol, cykelsadel och annat som kan dra åt sig.
4. Gå hem och vänta nöjt på att de sätter sig på dynorna och tänder grillen (och undrar varför köttet smakar annorlunda)!

:tummenupp :hihi :rofl :D

Linusp3 skrev:

:banana :hihi :rofl

1.håller med om att det är ägaren o inte katten som borde straffas.
2.pissa på grannen eller dennes ägodelar.
3.hjälper inte detta o du vill få bort kissen permanent så funkar det med glykol,för det slickade min misse i sig o avled rätt omgående.

4.nu får jag smisk av flamma 77 o anja snart.....purr.....längtar. :rofl

HAHA,såg just att det var 2 sidor skrivna redan o min listide redan var tagen,sorry. :tummenupp

Last edited:
ktmjacke skrev:
1.håller med om att det är ägaren o inte katten som borde straffas.
2.pissa på grannen eller dennes ägodelar.
3.hjälper inte detta o du vill få bort kissen permanent så funkar det med glykol,för det slickade min misse i sig o avled rätt omgående.

4.nu får jag smisk av flamma 77 o anja snart.....purr.....längtar. :rofl

*smisksmisksmisksmisksmisksmisksmisksmisk*

Nöjd?

:D

För att hålla sig till ämnet.... Katter ogillar citronlukt mycket. Finns som "fy-sprejer" eller koncentrat av eterisk olja...

Kastrerade djur märker inte revir på samma sätt som okastrerade.

Ta en katt på bar gärning, dokumentera, gå till ägaren med katten under armen (levande helst) och kräv ersättning för skadorna eller att ägaren låter kastrera sitt djur om den inte redan är det. Ägaren är ansvarig för sina husdjur! Katter med!! (Dock inte ersättningskyldig enlig lag när det gäller katter...)

http://www.djurskyddsmyndigheten.se/Steria/templates/Page.aspx?id=146

Last edited:
Gå annars in på deras tomt och pissa i deras utemöbler.:)

M18 Claymore

The M18 Claymore, a directional fragmentation mine, is 8-1/2 inches long, 1-3/8 inches wide, 3-1/4 inches high, and weighs 3-1/2 pounds. The mine contains 700 steel spheres (10.5 grains) and 1-1/2 pound layer of composition C-4 explosive and is initiated by a No. 2 electric blasting cap. The M18 command-detonated mine may be employed with obstacles or on the approaches, forward edges, flanks and rear edges of protective minefields as close-in protection against a dismounted Infantry attack.

The Claymore projects a fan-shaped pattern of steel balls in a 60-degree horizontal arc, at a maximum height of 2 meters, and covers a casualty radius of 100 meters. The optimum effective range (the range at which the most desirable balance is achieved between lethality and area coverage) is 50 meters. The forward danger radius for friendly forces is 250 meters. The backblast area is unsafe in unprotected areas 16 meters to the rear and sides of the munition. Friendly personnel within 100 meters to the rear and sides of the munition should be in a covered position to be safe from secondary missiles.

crashtestdummy skrev:
prata med kattägaren är väl det självklara.

Funkar inte. De säger bara att det inte var deras katt... :huvet

Har försökt fotografera, skrämma eller ta fast katterna, men så fort altandörren eller ett fönster öppnas, så sticker katten.

Last edited:
Jag förstår att det är mycket ironi i den här tråden,
men man vet ju inte om alla är ironiska eller ej.

Skulle ni på allvar kunna ta ihjäl en snäll katt som "tillhör" någon annan?
När det är ägaren till katten som är problemet.
Katten är ju snäll och vet ju inte bättre.

lejfan skrev:
Jag förstår att det är mycket ironi i den här tråden,
men man vet ju inte om alla är ironiska eller ej.

Skulle ni på allvar kunna ta ihjäl en snäll katt som "tillhör" någon annan?
När det är ägaren till katten som är problemet.
Katten är ju snäll och vet ju inte bättre.
Nej aldrig.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back