Fängelse för fortkörning

Nu är jag iofs allmänt grinig på livet men jag tycker i vissa fall skulle det nog inte skada.

"Hellre en mupp i fängelset än en oskyldig död på gatan"

Gammalt kinesiskt ordspråk.

Tycker poliser i sverige borde hålla till på gatorna inte i sina bilar och ta körkort. Finns det inge vettigare för dom att göra?

Det sitter i att dom är för slöa och vem klagar på att åka runt i en bekväm volvo.. jevla idioter

Backblade skrev:
2153224 Nu är jag iofs allmänt grinig på livet men jag tycker i vissa fall skulle det nog inte skada.

Nu vet jag ju inte exakt hur vägen och trafiken var just där, men om straffet för 200 km/h på tom motorväg är flera månaders fängelse så skulle jag vilja veta om kvoten brott/straff gäller över hela spektrat..? I så fall vet jag inte om jag skulle vilja bo i Norge, med eller utan hoj.

Print och ta med på norges-semestern :gnissla

Bifogat

• Image1.jpg
    Image1.jpg
    54.2 KB · Visningar: 496
Last edited:
RecOn #56 skrev:
2153234 Tycker poliser i sverige borde hålla till på gatorna inte i sina bilar och ta körkort. Finns det inge vettigare för dom att göra?

Det sitter i att dom är för slöa och vem klagar på att åka runt i en bekväm volvo.. jevla idioter

Det finns trafikpoliser, det finns kriminalare. Det finns en massa andra joxar. Trafikpolisen sköter sitt, kriminalarna sköter sitt etc.

Glad att man inte bor i Norge. De är ju inte friska! Det var ju knappt promenadfart heller :)

Swing low, sweet chariot.....

prisoner.jpg

PacMan skrev:
2153217 Tur att man som sporthoj-åkare inte bor i Norge! :gnissla
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,823949,00.html

OK att det är olagligt och farligt, men knappast "helt vansinnigt". Att brottet bestraffas med fängelse är däremot helt vansinnigt.

Har en jobbarkompis som var i Norge och åkte dit för fortkörning, iofs med bil, "Politi" frågade böter el fängelse, han svarade direkt "fängelse" och han skulle infinna sig vid någon tid och plats, tror ni han dök upp..? TROR ni de lyste honom i Sverige? Så blir man tagen i Norge och man är Svensk o bor i Sverige välj fängelset. :tummenupp

Backblade skrev:
2153224 Nu är jag iofs allmänt grinig på livet men jag tycker i vissa fall skulle det nog inte skada.

"Hellre en mupp i fängelset än en oskyldig död på gatan"

Gammalt kinesiskt ordspråk.

Och jag förmodar att du ALDRIG kört med din maskin i 200 km/timme :7peta ? Sen om det är i några sekunder el några minuter, så är det väl lika illa :va

Backblade skrev:
Det finns trafikpoliser, det finns kriminalare. Det finns en massa andra joxar. Trafikpolisen sköter sitt, kriminalarna sköter sitt etc.

kanske det som är polisen problem...
man klagar på bristande resurser men har en organisation med
vattentäta skott så att man inte kan hjälpa varandra.

En kompis till mig fick 4500 kr i böter för förtkörning, han hade kört förbi ett kameraskåp 18 km/h för fort....dessutom med min bil :gnissla

Men då behövde ni inte betala! Måste väll styrka vem som körde, inte vems bilen är!!Böterna skall gå till föraren.

Puckon!!

PacMan skrev:
2153217 Tur att man som sporthoj-åkare inte bor i Norge! :gnissla
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,823949,00.html

OK att det är olagligt och farligt, men knappast "helt vansinnigt". Att brottet bestraffas med fängelse är däremot helt vansinnigt.

De e du liksom många andra nötter både i den här tråden och på andra ställen i forumet som gör att jag får mycket att göra på jobbet! De e helt otroligt att man ens funderar på att ge er ett körkort! Å sen ovanpå allt så undrar ni alla varför folk på MC dör som flugor nu för tiden! Helt otroligt! Sicken :tomten !

-Andy- skrev:
2159280 De e du liksom många andra nötter både i den här tråden och på andra ställen i forumet som gör att jag får mycket att göra på jobbet! De e helt otroligt att man ens funderar på att ge er ett körkort! Å sen ovanpå allt så undrar ni alla varför folk på MC dör som flugor nu för tiden! Helt otroligt! Sicken :tomten !
Utan oss hade du varit arbetslös då eller? Varför köper man en sporthoj? För att ligga i 90 på 90 väg .... Nej skulle inte tro det. Eftersom det mer eller mindre är omöjligt att få bantid att köra av sig på så får det bli gatan. Risken att skada någon annan än sig själv är ganska liten utan om någon blir skadad så är det en själv. Då får man skylla sig själv. Om jag riskerar fängelse för ett trafikbrott så kommer jag inte stanna för någon. För om man hamnar i fängelse är ändå livet slut ... catch me if you can :tungan

-Andy- skrev:
2159280 De e du liksom många andra nötter både i den här tråden och på andra ställen i forumet som gör att jag får mycket att göra på jobbet! De e helt otroligt att man ens funderar på att ge er ett körkort! Å sen ovanpå allt så undrar ni alla varför folk på MC dör som flugor nu för tiden! Helt otroligt! Sicken :tomten !

Är jag en "nöt" och en :tomten för att jag tycker att det är vansinnigt med fängelsestraff för ett sådan brott menar du? :7peta

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph