Fängelse för fortkörning

NyCBR skrev:
2161227 Mm. Slå opp "ironi":
Forøvrig: Ordet kommer från grekiskans είρωνεία (eironeia) som är en sammansättning av είρων (eiron): en som säger mindre än vad han menar, en hycklare, είρειν (eirein): att tala. (forøvrig samme definisjon på norsk).

... lese
Man ska dö ung - så sent som möjligt

... og igjen

... og en gang til

Det eneste jeg får ut av det er "jeg prøver å være den tøffeste i gata men håper jeg har flaks". Ironisk eller ikke.

Godt. Da tar vi en öl eller tre en dag du er i nærheten av Uddevalla.

Eftersom ditt intellekt tydligen inte är nog att tyda signaturen så:
Man ska dö ung - så sent som möjligt = man ska försöka förbli ung i sinnet så länge som möjligt.. dvs inte växa upp för fort och bli en sur kärring som tar livet på för stort allvar.

Det är min livsfilosofi, du kanske inte delar den och det spelar mindre roll, men hur du får det till att försöka vara den tuffaste, köra vårdslöst och ha tur, det vet i fan du. Testa läsa den en gång till nu. :fattartil

sporTlovEr skrev:
"Politi" frågade böter el fängelse, han svarade direkt "fängelse" och han skulle infinna sig vid någon tid och plats, tror ni han dök upp..? TROR ni de lyste honom i Sverige?

De var nog glada att han inte dök upp, fängelseplatser är inte gratis.

gthyni skrev:
2159252 kanske det som är polisen problem...
man klagar på bristande resurser men har en organisation med
vattentäta skott så att man inte kan hjälpa varandra.

"vi på krim har lite mycket att göra, kan inte ni trafikare hjälpa oss ett tag?"

"nä, kom nu grabbar så skjuter vi lite laser"

Ooops skrev:
2161240dvs inte växa upp för fort och bli en sur kärring som tar livet på för stort allvar.

Det ser ut som dette toget allerede har gått for deg og du er langt forbi dette nivået.

Det är min livsfilosofi, du kanske inte delar den och det spelar mindre roll,

Det spiller jo tydeligvis nok rolle til at du bryr deg og tar det opp til diskusjon.

Testa läsa den en gång till nu.

Vet du: Det tror jeg ikke jeg gidder. Er du virkelig så lavpannet at du ikke _skjønner_ at ting kan ha mer enn en mening, og at _alt_ kan tolkes på flere måter om man er tvetydig så legger jeg ned hele denne tråden. Det er et under at du klarer å holde i gashåndtaket og holde balansen samtidig med den innstillingen.

-Andy- skrev:
De e helt otroligt att man ens funderar på att ge er ett körkort! Å sen ovanpå allt så undrar ni alla varför folk på MC dör som flugor nu för tiden! Helt otroligt! Sicken :tomten !

Att man är lite mer oskyddad bidrar väl en del :7peta

att det sedan tillkommit 150 000 fler MC i trafik på kort tid med en del som behöver lära sig av sina misstag minskar inte antalet incidenter.

Det är inga som dör i bilolyckor :rolleyes:

NyCBR skrev:
Fra man blir stoppet i Norge og velger å ikke betale boten, til man faktisk _kan_ bli hentet av Svensk politi for soning i Norge kan det fort gå både fire- og fem år. Samarbeidet mellom Sverige og Norge på _alle_ strafferetslige punkter er stort- og kommer aldri eller sjelden idiotene som tror de kan lure seg unna tilgode.

Det där var roligt, 4-5 år :)

Last edited:
NyCBR skrev:
2161254
Vet du: Det tror jeg ikke jeg gidder.

Er du virkelig så lavpannet at du ikke _skjønner_ at ting kan ha mer enn en mening, og at _alt_ kan tolkes på flere måter om man er tvetydig så legger jeg ned hele denne tråden. Det er et under at du klarer å holde i gashåndtaket og holde balansen samtidig med den innstillingen.

Ahhhh jag ber så hemskt mycket om ursäkt!
Efter att ha läst det där så förstår jag exakt hur du får min signatur till att jag försöker vara tuff, köra vårdslöst och ha tur, förlåt att jag var så tvetydig!
...over and out

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...