Fällbar regskylt hur göra ???

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Hej...
Jag går i tankar om att bygga om min gixxer baktill...
Det som jag skulle behöva lite hjälp med är, hur man bygger en enkel fällbar regskylt ???
:va
-Tack för seriösa svar...
-moraltanters svar undandedes

Skulle vilja se lite bilder på hur privatpersoner har gjort...
Har ni några kan ni väll lägga upp dom :Bugar

Skit i och sätt dit den istället,så slipper du ju alla problem.

Varför skall man ha en ned/uppfällbar ,är man inte karl nog att köra utan och beredd att ta konsekvenserna av det så kör med.

Långa farbron skrev:
Skit i och sätt dit den istället,så slipper du ju alla problem.

Varför skall man ha en ned/uppfällbar ,är man inte karl nog att köra utan och beredd att ta konsekvenserna av det så kör med.

Det kan ju vara bra att vara laglig när man är ute och kör med tjejen tex.
Det är ingen höjdare att behöva göra nått dumt med henne bakpå...

Sen tycker jag det skulle funka kanon för mindel med fällbar skylt,när man är inne i stan eller kör lagligt vill man inte få böter i onödan :D

ett annat tips är att göra som jag har gjort, ta en ganska tunn plåt och bocka till ett skyltfäste av den. Då blir resultatet att när du kör lungt syns skylten och ingen gnäller men när du kör fort vibrerar skylten av fatvinden att det är helt omöjligt att tyda vad som står... :)

Valpen skrev:
ett annat tips är att göra som jag har gjort, ta en ganska tunn plåt och bocka till ett skyltfäste av den. Då blir resultatet att när du kör lungt syns skylten och ingen gnäller men när du kör fort vibrerar skylten av fatvinden att det är helt omöjligt att tyda vad som står... :)

haha!! du har inte filmbevis på detta... :tummenupp :D

om du vill göra en egen så tycker jag att du ska ta dig ut till bilskroten och kolla på centrallåsmotorer och backspegelmotorer..

AleX skrev:
om du vill göra en egen så tycker jag att du ska ta dig ut till bilskroten och kolla på centrallåsmotorer och backspegelmotorer..

Det kanske kan vara nått... :va
Hur stor är en sån motor ???

Nej men efter som jag kör kawa är det alltid jag som ligger längst fram när jag kör med polarna och dom säger det...över 90..ser dom inte ett skit vad som står :yoparty

gixxxerracing skrev:

Det skulle absolut kunna vara nåt. Lägg solenoiden ner med dragarmen bakåt som killen i filmen i wannagofast's inlägg och gör ett litet smidigt länkage. Kan nog bli jäkligt bra!

gixxxerracing skrev:

Råkar sitta med två motorer från en v40 de är ca 4*2*1cm

motorerna från centrallåsningen är större.

det borde väl vara smidigare att tjacka ett servo från ett RC-plan eller liknande. :Rockbanan

Brolin skrev:
det borde väl vara smidigare att tjacka ett servo från ett RC-plan eller liknande. :Rockbanan
Det har du rätt i men efter man har "svängt" eller vridit servon åt något håll så åtgår den vad jag vet allltid till "ursprungsläget". Men om man på nått sätt skulle kunna få skylten att stanna i det läget man "riktar" din i så skulle det ju vara kanon :crash

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back