Fällbar regskylt hur göra ???

AleX skrev:
tårtar?

För det första går dessa servos på 6v... jag vill minnas att de inte går upp till 12 volt...

Dessutom så funkar inte servot så.. de kräver en puls för att reagera.

Jag skrev "tåtar" inte "tårtar" till att börja med, sen undrar jag vilken del av "jag har provat själv" som inte gick fram?

"tåtar" innebär för större delen av Svenskarna trådar. Förslagsvis el-trådar.

Förvisso, eventuellt 12v servo, ska kolla. Men jag sitter inte o gissar som många andra. Du kan få servot att gå utan mottagare. Testa ist för att gissa :näsblod

Om ni nu vill ha en upp och nedfällbar skylt så varför sätter ni inte bara ett gångjärn och en gammal hederlig chokevajer (från bil) för att vicka den upp och ner? Den vajern går ju "trögt" och håller skylten i önskad vinkel.

Hej alla gasglada...
Snart är vintern här och hojen lär det väl ändras lite på som vanligt:D

Jag undrar över vilken norsk firma det var som sålde fällbararegskyltar ???
Skriv gärna alla firmor ni kan som säljer liknade grejer ...

Tack på förhand!!!

har själv tänkt på detta mycket.. tänkte även sälja till dom som ville ha en men sket i det eftersom att en majoritet tyckte att det var en dum idé, men min är konstruktion är klar men inte påsatt än..
en vanlig elmotor som går upp och ner.. Slutar att röra på sig närd en har nått önskat läge automatiskt..

fahrenheit skrev:
2433502 har själv tänkt på detta mycket.. tänkte även sälja till dom som ville ha en men sket i det eftersom att en majoritet tyckte att det var en dum idé, men min är konstruktion är klar men inte påsatt än..
en vanlig elmotor som går upp och ner.. Slutar att röra på sig närd en har nått önskat läge automatiskt..
Bilder???

inte så mycket idé nu när den inte är monterad.. men jag ska lägga upp en film när den är det... iaf med en hemmagjort miniskylt tills jag får min :D
(orginal får inte plats i kutsen :P)

Men jag PM:ar dig när det är klart!

Förslag.

gixxxerracing skrev:
1941209 Är det någon som har flera fina idéer ???
Jag gilla den där med magneten :D

ELEktrisk bil antenn!, montera under bakskärmen, fäst en flätad fiskelina i antenn samt borra ett minimalt hål i regkylten och knytfast. Häng upp regplåtsfästen i gångjärn. Justera längd på antenn så att den "blockar/stödjer" skylten bakifrån. Spärra gångjärnen så att dom inte går "bakåt" från hojen.

Alt 2:Som ovan fast fäst magnet på antenn samt regskyllt:tummenupp .

:) en hydraulik kolv som sitter på en sopbil?
en sådan på varje sida av skylten.

*/ ?>
Back