Extrem fart: Koenigegeggeggegeggegegegggege

En svensk bil men namnet är fan värre än arabiska. varför heter den Koenigsegg och vad betyder det?

Jag kommer aldrig köpa denna bil, för skulle nån fråga vad jag har för bil hade jag inte kunnat utala eller komma ihåg ens hur det stavas.

ska bygga nån värsting hoj o döpa den till fhjghlkjdjh xxrzy

Kanske är så att formen har ett syfte på den bilen...

Att skapa så lågt luftmotstånd som möjligt utan att ta hänsyn till en så trivial sak som downforce? Allt för att kunna slå haStigHEtsrekCÅRd för produktionsbilar så man har nått freckt å skryta om!!1

Får jag föreslå en annan design för ändamålet:
dieselmax-car2_lg.jpg

Men ta det inte fel nu. Jag storgillar funktionell design:
mc12_001.jpg

Fast lite design för utseendets skull har väl ingen dött av?:
alfa_romeo_8c_official_images.jpg

Ursäkta mitt fåniga leende men det är inte varje dag man får ta, känna, lukta och provsitta 5 av världens top 10 snabbaste bilar :yoparty

Bifogat

• saleen.JPG
    saleen.JPG
    126.6 KB · Visningar: 63
  • aero.JPG
    aero.JPG
    122.9 KB · Visningar: 55
  • veyr.JPG
    veyr.JPG
    106.5 KB · Visningar: 76
  • koen.JPG
    koen.JPG
    120.7 KB · Visningar: 51
  • koen2.JPG
    koen2.JPG
    110 KB · Visningar: 73
Sen hjälper det ju inte att den ser ut att vara ritad av en halvskillad lågstadielev heller:
koenigsegg2.jpg

:D jag känner killen som ritat den, han har grym känsla, har även haft han som designer.(som modellör åt han asså)
Men en designer har ju inte fria händer heller, och en design utvecklas ju som du visade med den andra bilden..

:D jag känner killen som ritat den, han har grym känsla, har även haft han som designer.(som modellör åt han asså)
Men en designer har ju inte fria händer heller, och en design utvecklas ju som du visade med den andra bilden..

samma kille som ritade denna?

Bifogat

• lokebil.jpg
    lokebil.jpg
    102.7 KB · Visningar: 32

Vänligen bitchslappa honom åt mig! :D

De flesta bilar går att fixa till så att de ser "häftiga"/rejsiga ut jag uppskattar mer när de har gjort rätt från början. Men visst, smaken är som baken.. :rolleyes:

Får man fråga vad han har gått för utbildning/ vad han mer har designat? Inte för att vara dissig utan för att jag är nyfiken. :)

Gå in på http://www.supercarmovies.com och kika in ringenfilmen med egget.
Satan i gatan så fort det går:tummenupp
Och sen att den verkar lite svårkörd är ju bara charmigt.

Du verkar ha ett grymt intressant jobb!
Om man får fråga, vad exakt är det du gör och vilken utbildning behöver man för att nå dit?

Last edited:
Vänligen bitchslappa honom åt mig! :D

De flesta bilar går att fixa till så att de ser "häftiga"/rejsiga ut jag uppskattar mer när de har gjort rätt från början. Men visst, smaken är som baken.. :rolleyes:

Får man fråga vad han har gått för utbildning/ vad han mer har designat? Inte för att vara dissig utan för att jag är nyfiken. :)

bitchslappa låter dissigt, han har mångårig svensk och utländsk utbildning i industridesign.

Gå in på http://www.supercarmovies.com och kika in ringenfilmen med egget.
Satan i gatan så fort det går:tummenupp
Och sen att den verkar lite svårkörd är ju bara charmigt.

Du verkar ha ett grymt intressant jobb!
Om man får fråga, vad exakt är det du gör och vilken utbildning behöver man för att nå dit?
Jag lermodellerar inom fordonsindustrin, mest på conceptbasis än så länge.
(kan annars vara i "produktion, som ska bli nått, concept är mer en studie i hur nått kan se ut)
Då är man så att säga hantverkare åt en designer, utifrån skisser, tejper och samtal med designern så modellerar man fram formen.
Man går på formakademin i Lidköping, 2år.
ser ut såhär ungefär på en sån arbetsplats
MT-01
photo1large%20PS%2001%20top_tcm71-222153.jpg

Mazda Furai
Mazda-Furai-Clay-model-construction-lg.jpg

Mitt exjobb
sideview2.jpg

bitchslappa låter dissigt, han har mångårig svensk och utländsk utbildning i industridesign.

Ja om man bortser från > :D < gubben så.. :(

Jag lermodellerar inom fordonsindustrin, mest på conceptbasis än så länge.
(kan annars vara i "produktion, som ska bli nått, concept är mer en studie i hur nått kan se ut)
Då är man så att säga hantverkare åt en designer, utifrån skisser, tejper och samtal med designern så modellerar man fram formen.
Man går på formakademin i Lidköping, 2år.
ser ut såhär ungefär på en sån arbetsplats
Mitt exjobb
sideview2.jpg

Men det var ett smutt jobb du har! Länken till exjobbet funkade inte dock.

Ja om man bortser från > :D < gubben så.. :(

Men det var ett smutt jobb du har! Länken till exjobbet funkade inte dock.

jaha, jo sorry om jag va grinkuk, missuppfattning.

Länken ja, tydligen konkurerande forum den ligger på, går inte att skriva det ordet.
Ja det är ett kanonjobb, men påverkat av konjunkturen nu.

Håller helt och hållet med men enbart för att jag ser ner på andvändandet av en ve-åtta. :gnissla
Överladdad vä-åtta i en "supersportbil" känns så jeffla bonntrimm att jag hellre ser en türbo B23F i den! :mad:
Sen hjälper det ju inte att den ser ut att vara ritad av en halvskillad lågstadielev heller:
koenigsegg2.jpg

Koenigsegg.jpg

Idag ser den visserligen lite bättre ut men för mig är det ändå en "stylad 240"
6-12611-koenigsegg-ccxr-limited-edition.jpg

Ang precision, kvalitet och dyl så verkar den ändå rätt avancerad, vet inte hur den står sig mot stormärkena där. :confused:

ÄDIT: Fast jag tar egget varje dag framför amerikanarnas "SupEr-ULtRa-uLtIMAtE-THuNDer-lIGHTnInG-aERO" som bara är en total ripp av en diablo fast mä turbo-åtta! :huvet :huvet

Stylad 240:va :va
Vet inte va ni gör m era bilar i er by.?
Har jobbat ngr veckor på Valhall Park där bilen görs o sett den kasa förbi ett antal ggr.
Tycker det är jäkligt kul att en kille som sett Flåklypa grand prix o bestämt sig för att bli bilbyggare o lyckas dessutom.I Sverige tom.
Gött ljud o fräsch design.
Stylad 240.Pha....

jaha, jo sorry om jag va grinkuk, missuppfattning.

Länken ja, tydligen konkurerande forum den ligger på, går inte att skriva det ordet.
Ja det är ett kanonjobb, men påverkat av konjunkturen nu.

D e lugnt, va säkert mitt fel ändå.. :jagominjävlakäfft

Men just det här med design o fordon e något som olikt mkt annat vinner min uppmärksamhet.. All credd till de som lyckas och gör det! :tummenupp
Jag kan iaf inte bättre! :d

Hoppas det löser sig..

Stylad 240:va :va
Vet inte va ni gör m era bilar i er by.?
Har jobbat ngr veckor på Valhall Park där bilen görs o sett den kasa förbi ett antal ggr.
Tycker det är jäkligt kul att en kille som sett Flåklypa grand prix o bestämt sig för att bli bilbyggare o lyckas dessutom.I Sverige tom.
Gött ljud o fräsch design.
Stylad 240.Pha....

vi formar egna kolfiberkarosser och parar ihop b23 blockena i diverse kombinationer, tyrbo osv...

Men det är klart att det är kul att han har lyckats få ihop det så fint! Fast hans verk kan ju inte falla i allas smak ändå eller hur?

D e lugnt, va säkert mitt fel ändå.. :jagominjävlakäfft

Men just det här med design o fordon e något som olikt mkt annat vinner min uppmärksamhet.. All credd till de som lyckas och gör det! :tummenupp
Jag kan iaf inte bättre! :d

Hoppas det löser sig..

vi formar egna kolfiberkarosser och parar ihop b23 blockena i diverse kombinationer, tyrbo osv...

Men det är klart att det är kul att han har lyckats få ihop det så fint! Fast hans verk kan ju inte falla i allas smak ändå eller hur?
Aha.Trabanterna.flåt.Visste inte.:pannkyss
Nej.Angående design så är ju smaken olika.Är ändå impad att han lyckats ro sitt projekt i hamn.Fick idag reda på att han köper sina svartelexoderade bultar mm på volvo lastvagnar i Ä-holm.:va

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis