Jag tog en sväng förbi Farsta Centrum. Där var det hundratals i kö och dessutom släppte de bara inte ett fåtal åt gången. Orka köa i timmar för att få 20% rabatt på en redan överprissatt TV eller bara för att få köpa en HDMI-kabel ill halva priset.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tog en sväng förbi Farsta Centrum. Där var det hundratals i kö och dessutom släppte de bara inte ett fåtal åt gången. Orka köa i timmar för att få 20% rabatt på en redan överprissatt TV eller bara för att få köpa en HDMI-kabel ill halva priset.
Sådär tomt var det definitivt inte i Farsta men det var ändå inte värt att köa så länge..
Ja, det känns som att skapar ett köpbehov som inte finns, och så fort det står rea blir folk rabiata och köper va skit som helst, bara för att dom TROR att det är billigt.Var på mediamarkt när dom öppnade i kungens kurva
Var även på elgigantens rea i samma vända... eller jag åkte hem när jag såg kön. Usch.
Slutsats: åk aldrig till en affär som har utannonserat en rea, det är fan inte värt det. Jag skulle köa en timme om jag visste att jag skulle spara 5000:- eller mer, på något jag redan planerat att köpa. Kanske.
Ja, det känns som att skapar ett köpbehov som inte finns, och så fort det står rea blir folk rabiata och köper va skit som helst, bara för att dom TROR att det är billigt.
Telia i Gävle sålde modem snuskbilligt en gång i tiden, på den tiden 33.6-modem var heta. Jag hade en ihoptejpad hand med lite järnställning på just då, och alla var så snälla och släppte glatt fram mig, så jag va inne i butiken 3 min, trots att det var nått hundratal i kö![]()
Telia i Gävle sålde modem snuskbilligt en gång i tiden, på den tiden 33.6-modem var heta. Jag hade en ihoptejpad hand med lite järnställning på just då, och alla var så snälla och släppte glatt fram mig, så jag va inne i butiken 3 min, trots att det var nått hundratal i kö![]()
Nejdå, jag hängde nog mest på BBS'er på den tidenHaha.. sen sprang du hem och chattade på aftonbladet chatt "vardagsrummet" eller liknande?![]()
Jag har rätt gott om dom, så jag kan dela med migGe nu folk inga dumma idéer![]()
Man slipper ju gärna en del av det klientel som alltid finns på stora reor...
http://www.dn.se/ekonomi/stokigt-nar-expert-reade
Det blev stökigt när konkursade hemelektronikkedjan Expert reade ut varorna i butiken i Kista i norra Stockholm på fredagen.
Omkring 1.000 personer hade lockats till utförsäljningen och alla kunde inte hålla sams i kön. Bråk och blodvite uppstod, meddelar polisen.
Flera polispatruller och ordningsvakter kunde så småningom återställa ordningen.
Haha.. sen sprang du hem och chattade på aftonbladet chatt "vardagsrummet" eller liknande?![]()
Känns även som att om det finns några riktiga klipp så är dom redan paxade av personalens bekanta osv.. men det kanske går att göra ett riktigt klipp. Inte på denna rea dock, tror jag.
Man slipper ju gärna en del av det klientel som alltid finns på stora reor...
[/I]
Känns även som att om det finns några riktiga klipp så är dom redan paxade av personalens bekanta osv.. men det kanske går att göra ett riktigt klipp. Inte på denna rea dock, tror jag.
Sen vill jag inte kalla detta rea utan konkursutförsäljning.
Sen de sk reorna de har i mellandagarna är ju för fan inga reor.
Rea har man för att sälja ut för att göra plats för nytt, inte för att köpa in ex antal trailers extra med Tv och all annan elektronik och prångla ut.
Det är bara WT som köar till "rea"![]()
Vadå, man tar in produkter man aldrig sålt enbart för rean, hittar på ett extra högt pris för att sedan rabattera ner det till strax under normalpris. Skulle inte det vara en rean och ett fantastiskt tillfälle för alla parter?![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |