Expert på väg mot konkurs

Jag tog en sväng förbi Farsta Centrum. Där var det hundratals i kö och dessutom släppte de bara inte ett fåtal åt gången. Orka köa i timmar för att få 20% rabatt på en redan överprissatt TV eller bara för att få köpa en HDMI-kabel ill halva priset.

Jag tog en sväng förbi Farsta Centrum. Där var det hundratals i kö och dessutom släppte de bara inte ett fåtal åt gången. Orka köa i timmar för att få 20% rabatt på en redan överprissatt TV eller bara för att få köpa en HDMI-kabel ill halva priset.

Jag hade i ett svag ögonblick tänkt åka dit, men det är som du säger, ingen god affär och massor av folk:gillarintehysteri

EDIT:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/shopping/article15480879.ab

Last edited:
När de hintade om bara 25% nedsänkt i tidningarna så brydde jag mig inte om att ens besöka en butik. 50% eller mer är minikravet och max 5 minuters kö.

Undrar var alla reavaror tog vägen innan rean.

Vi ställer frågan såhär:

-NÅGON som gjort ett fynd på Expert-utförsäljningen som motiverar den tid ni köade för "fyndet"?

Var på mediamarkt när dom öppnade i kungens kurva

Var även på elgigantens rea i samma vända... eller jag åkte hem när jag såg kön. Usch.

Slutsats: åk aldrig till en affär som har utannonserat en rea, det är fan inte värt det. Jag skulle köa en timme om jag visste att jag skulle spara 5000:- eller mer, på något jag redan planerat att köpa. Kanske.

Var på mediamarkt när dom öppnade i kungens kurva

Var även på elgigantens rea i samma vända... eller jag åkte hem när jag såg kön. Usch.

Slutsats: åk aldrig till en affär som har utannonserat en rea, det är fan inte värt det. Jag skulle köa en timme om jag visste att jag skulle spara 5000:- eller mer, på något jag redan planerat att köpa. Kanske.
Ja, det känns som att skapar ett köpbehov som inte finns, och så fort det står rea blir folk rabiata och köper va skit som helst, bara för att dom TROR att det är billigt.

Telia i Gävle sålde modem snuskbilligt en gång i tiden, på den tiden 33.6-modem var heta. Jag hade en ihoptejpad hand med lite järnställning på just då, och alla var så snälla och släppte glatt fram mig, så jag va inne i butiken 3 min, trots att det var nått hundratal i kö :tummenupp

Man slipper ju gärna en del av det klientel som alltid finns på stora reor...

http://www.dn.se/ekonomi/stokigt-nar-expert-reade
Det blev stökigt när konkursade hemelektronikkedjan Expert reade ut varorna i butiken i Kista i norra Stockholm på fredagen.

Omkring 1.000 personer hade lockats till utförsäljningen och alla kunde inte hålla sams i kön. Bråk och blodvite uppstod, meddelar polisen.

Flera polispatruller och ordningsvakter kunde så småningom återställa ordningen.

Ja, det känns som att skapar ett köpbehov som inte finns, och så fort det står rea blir folk rabiata och köper va skit som helst, bara för att dom TROR att det är billigt.

Telia i Gävle sålde modem snuskbilligt en gång i tiden, på den tiden 33.6-modem var heta. Jag hade en ihoptejpad hand med lite järnställning på just då, och alla var så snälla och släppte glatt fram mig, så jag va inne i butiken 3 min, trots att det var nått hundratal i kö :tummenupp

Haha.. sen sprang du hem och chattade på aftonbladet chatt "vardagsrummet" eller liknande? :D

Känns även som att om det finns några riktiga klipp så är dom redan paxade av personalens bekanta osv.. men det kanske går att göra ett riktigt klipp. Inte på denna rea dock, tror jag.

Last edited:

Ge nu folk inga dumma idéer :D

http://www.dn.se/ekonomi/stokigt-nar-expert-reade
Det blev stökigt när konkursade hemelektronikkedjan Expert reade ut varorna i butiken i Kista i norra Stockholm på fredagen.

Omkring 1.000 personer hade lockats till utförsäljningen och alla kunde inte hålla sams i kön. Bråk och blodvite uppstod, meddelar polisen.

Flera polispatruller och ordningsvakter kunde så småningom återställa ordningen.

Haha.. sen sprang du hem och chattade på aftonbladet chatt "vardagsrummet" eller liknande? :D

Känns även som att om det finns några riktiga klipp så är dom redan paxade av personalens bekanta osv.. men det kanske går att göra ett riktigt klipp. Inte på denna rea dock, tror jag.

I Kista centrum är det ofta slagsmål,vare sig det är rea eller ej

[/I]

Sen vill jag inte kalla detta rea utan konkursutförsäljning.
Sen de sk reorna de har i mellandagarna är ju för fan inga reor.
Rea har man för att sälja ut för att göra plats för nytt, inte för att köpa in ex antal trailers extra med Tv och all annan elektronik och prångla ut.

Last edited:
Sen vill jag inte kalla detta rea utan konkursutförsäljning.
Sen de sk reorna de har i mellandagarna är ju för fan inga reor.
Rea har man för att sälja ut för att göra plats för nytt, inte för att köpa in ex antal trailers extra med Tv och all annan elektronik och prångla ut.

Vadå, man tar in produkter man aldrig sålt enbart för rean, hittar på ett extra högt pris för att sedan rabattera ner det till strax under normalpris. Skulle inte det vara en rean och ett fantastiskt tillfälle för alla parter? :crash

Det är bara WT som köar till "rea" :mattias

Njäe, tycker det är många räkna-alla-kronor-rikingar med :)

Var på MediaMarkts 20% off rea, köpte bara en ritplatta, men farbrorn bakom i kön köpte 5 billiga 42"-plattisar.
"Bra att ha på skithuset" sa jag.
"Faktiskt så ska jag ha en av dom på toan på landet, vi har det på en ö, så bra att ha några extra om fukten dödar några"

"Rea" på expert, är det då priserna bara är lite högre än alla andras:va

Passerade Expert vid Bromma blocks ungefär fem timmar efter reastarten.
Det var lätt 100 meter kö. Tur att man inte är torsk på sånt knark. :tummenupp
:hej
/e

Vadå, man tar in produkter man aldrig sålt enbart för rean, hittar på ett extra högt pris för att sedan rabattera ner det till strax under normalpris. Skulle inte det vara en rean och ett fantastiskt tillfälle för alla parter? :crash

Eller Jsyk som hade rea på en vara bra länge och veckan efter "rean" var slut så var den billigare än under rean.

Jag gick förbi en Expertbutik idag på ett köpcentrum i Västerås och det var skapligt lång kö med ordningsvakter som släppte in några i taget.
Jag kollade in i butiken och döm om min förvåning när jag såg att ALL datorutrustning var nedsatt 20%!!! :brinnerup
Men med tanke på att prylarna kostar säkerligen 30% mer än hos konkurrenterna så är det ju ändå ingen bra affär...
En Samsungkyl var dessutom nedsatt från 11995:- till 7700:- eller nåt sånt och det är ju en rejäl prissänkning. Men inte om man tänker på att det var ett demoex :näsblod

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park