Expert på väg mot konkurs

Media Markt kör väl rätt hård prispress på övriga elektronikkedjorna och den kampen är säkert rätt given hur den kommer att sluta. Jag som sagt skyr dem allihopa som pesten. Men jag är antagligen inte deras målgrupp heller.
Jupp. Media Markt går med kalkylerad förlust i Sverige för att sopa undan konkurrenterna.
http://www.svd.se/naringsliv/bransc.../mediamarkt-morkar-miljardforlust_7244651.svd
http://www.svd.se/naringsliv/nyhete...rsta-offer-snart-drabbas-kunderna_7000487.svd
Så snart är det slut med att kunna köpa platt-tv för noll och ingenting.

Även fast jag inte förstått hur expert klarat sig så hade jag aldrig gissat att siba skulle klara sig längre än varken onoff eller expert.

En riktig skräll.

Mediamarkt och elgiganten är väl sådär... har inte råd att handla elektronik ändå, eller prioriterar bort det helt. Har tröttnat på att köpa massa skit hela tiden :)

synd, jag gilla expert här hemma..
bra priser och pruta gick bra,, skulle inte prutat så mycket kanske :hihi

de konstiga är att på förmiddagen igår visste de nog inte om detta då dom ringde och erbjöd sambon min jobb på stört.

synd, jag gilla expert här hemma..
bra priser och pruta gick bra,, skulle inte prutat så mycket kanske :hihi

de konstiga är att på förmiddagen igår visste de nog inte om detta då dom ringde och erbjöd sambon min jobb på stört.

Många av dom är ju egna, så dom byter väl bara tillbaka till sina gamla skyltar.

Panaxia tycker jag egentligen känns som en betydligt större nyhet än Expert. Panaxia kan påverka stora delar av Sverige. Expert gör väll att folk får problem med garantier och lite folk blir av med jobbet, sen slutar katastrofen (okej ett gäng fodringsägare kommer få ta en smäll).

Panaxia handlar även om tilltron till vårt penningsystem.

Många av dom är ju egna, så dom byter väl bara tillbaka till sina gamla skyltar.

Fast det är nog inte helt enkelt att som butik stå ensam idag, utan att ligga inom någon franchise (stavning?).
Reklam, inköp, kundtjänst osv. Jag tror AudioVideo kommer få jobba hårt de närmaste dagarna med nya återförsäljare.

Panaxia tycker jag egentligen känns som en betydligt större nyhet än Expert. Panaxia kan påverka stora delar av Sverige. Expert gör väll att folk får problem med garantier och lite folk blir av med jobbet, sen slutar katastrofen (okej ett gäng fodringsägare kommer få ta en smäll).

Panaxia handlar även om tilltron till vårt penningsystem.

Jag håller med dig. Panaxia skandalen är en större nyhet som borde fått större utrymme i media än att Expert konkursen. Varför inte blivit så man fråga sig. Sanningen kanske är så att det finns starka intressen att försöka tysta ner det här.

Hantering av kontanter kommer snart att vara borta för gott. När nuvarande system brakar samman i.o.m. US-dollarns krasch så kommer ett nytt kontantlöst system att införas.

Vore rätt skönt att slippa kontanter helt och bara köra med kort eller dylik lösning.

Jag håller med dig. Panaxia skandalen är en större nyhet som borde fått större utrymme i media än att Expert konkursen. Varför inte blivit så man fråga sig. Sanningen kanske är så att det finns starka intressen att försöka tysta ner det här.

Hur bra koll har man som företagare om man sätter in dagskassa efter dagskassa trots att pengarna inte dyker upp på kontot i tid...å andra sidan fick jag in någon annans dagskassa på 800.000:- häromdagen. Kanske borde gjort en panaxia med dom pengarna också istället för att skickat tillbaka dom till loomis 2 dagar senare :-)

Hur bra koll har man som företagare om man sätter in dagskassa efter dagskassa trots att pengarna inte dyker upp på kontot i tid...å andra sidan fick jag in någon annans dagskassa på 800.000:- häromdagen. Kanske borde gjort en panaxia med dom pengarna också istället för att skickat tillbaka dom till loomis 2 dagar senare :-)

Kan diskuteras. Men det verkar ju förhålla sig på det viset att man systematiskt dragit ut på insättningarna på företagens konton. Jag har ingen aning hur det här fungerat i praktiken. Företagen måste ju ha fått in pengarna tillsist annars hade ju det här avslöjats långt tidigare. Revisorerna har helt klart gjort ett utomordentligt dåligt jobb som godkänt bokslut där kundernas pengar bevisligen blandats med företagets vilket inte är lagligt. Det måste vara skamligt för huvudägare som bl a består av banker. Deras företrädare i styrelserna har uppenbarligen inte heller gjort sitt jobb. Det finns nog många skäl varför det här fått relativt små rubriker i media misstänker jag.

De är kanske bundna kring hårda avtal?

Kan diskuteras. Men det verkar ju förhålla sig på det viset att man systematiskt dragit ut på insättningarna på företagens konton. Jag har ingen aning hur det här fungerat i praktiken. Företagen måste ju ha fått in pengarna tillsist annars hade ju det här avslöjats långt tidigare. Revisorerna har helt klart gjort ett utomordentligt dåligt jobb som godkänt bokslut där kundernas pengar bevisligen blandats med företagets vilket inte är lagligt. Det måste vara skamligt för huvudägare som bl a består av banker. Deras företrädare i styrelserna har uppenbarligen inte heller gjort sitt jobb. Det finns nog många skäl varför det här fått relativt små rubriker i media misstänker jag.

Revisorer har jag svårt att ha respekt för. Vår BRF hade en redovisningsfirma som inte var nån höjdare utan gjorde rätt stora missar. T.ex. föreningens lägenhetsavgifter, garage & förrådshyror redovisades på konton för sido-intäkter. Visa poster höftade han fram istället för att räkna ut.

Detta lyckades inte Ernst & Young upptäckta trots ett arvode på över 40 000kr/året. :crash
Bägge firmorna åkte ut :smasha

Ett så här illa hanterat företag borde många avtjäna långa fängelsestraff för.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park