Expert på väg mot konkurs

Inte speciellt otippat....dom har alltid känts som dom fastnat i 70-talet, ett under att dom överlevt såpass länge, nu ska bara Fabian stänga & låsa också så är det fritt fram för Media Mark att köra fritt fält! :tummenupp
Mark.jpg

Last edited:
Inte speciellt otippat....dom har alltid känts som dom fastnat i 70-talet, ett under att dom överlevt såpass länge, nu ska bara Fabian stänga & låsa också så är det fritt fram för Media Mark att köra fritt fält! :tummenupp
View attachment 370143

Ser inte det som något positivt. Desto fler kedjor desto större chans till låga priser.

MM är jobbiga när de inte har några priser på nätet som man kan jämföra med.

Det som förvånade mig när ONOFF åkte av brädet var just att det inte var expert som var först...

Inte helt överraskande. Det har ju varit en rätt märkbar överetablering av elektronikkedjor. Det finns samma överetablering inom rätt många olika områden av handel för tillfället, och vi kommer nog se en hel del klädkedjor gå i putten med, tillsammans med lite kaffehak och sånt.

Ser inte det som något positivt. Desto fler kedjor desto större chans till låga priser.

MM är jobbiga när de inte har några priser på nätet som man kan jämföra med.

Döm av min förvåning när dom faktiskt HAR priser och utbud på nätet nu.

Detta kommer vi se mer av inom många branscher. Svenska priser har inget att komma med gentemot näthandeln utomlands. Speciellt med alla dessa mellanhänder som ska tjäna pengar speciellt generalagenterna.

Så roligt för alla som tidigare jobbade på OnOff men hade tur och fick nya jobb på Expert när OnOff gick i kk och Expert tog över en del av deras butiker...

Så roligt för alla som tidigare jobbade på OnOff men hade tur och fick nya jobb på Expert när OnOff gick i kk och Expert tog över en del av deras butiker...

Här i stan tog MM över alla OnOff-anställda.

Expert hade iaf visst kunnande när jag köpte systemkamera och tillbehör en gång i tiden,
Siba & Onoff hade inget existensberättigande :)

Media Markt kör väl rätt hård prispress på övriga elektronikkedjorna och den kampen är säkert rätt given hur den kommer att sluta. Jag som sagt skyr dem allihopa som pesten. Men jag är antagligen inte deras målgrupp heller.

För att inte säga: ÄNTLIGEN. Var dags att det naturliga urvalet hade sin gång. Alla dessa elektronik-kedjor har haft några saker gemensamt:
- Otrevlig/okunnig personal
- Skyhöga priser

Har suttit och väntat på att de ska kånka så man fortfarande har hopp hos mänskligheten. :D

För att inte säga: ÄNTLIGEN. Var dags att det naturliga urvalet hade sin gång. Alla dessa elektronik-kedjor har haft några saker gemensamt:
- Otrevlig/okunnig personal
- Skyhöga priser

Har suttit och väntat på att de ska kånka så man fortfarande har hopp hos mänskligheten. :D

börjar nästan tro på kärringen i expertbutiken (franchise) nära mig, köpte mig en 32:a till ungarnas rum för ynka 1800:- förra året, märkte att hon inte var speciellt glad över att ha sålt en vara varpå jag frågade om ngt var fel, nja sa hon, inte så kul att kränga en tv som jag dessutom går ett par hundra spänn back på!!! tyckte synd om henne så jag köpte ett väggfäste för 250 spänn och sa till henne att: nu har ni ivf gått en femtiolapp plus:gnissla

Last edited:
Har handlat en hel del på MM här i Nkpg..

Tycker de generellt är riktigt bra att ha att göra med. Markant mkt bättre än konkurrenterna.

De kan en hel del, och när de inte kan är de inte fega att säga och be en vänta på nån som är bättre på det man undrar om. Jag väntar hellre än får felaktig info :)

Och jag åker hellre till MM när jag ska ha nåt än 22 andra butiker i sökandet efter som faktiskt har det jag vill ha.

I like!

Undrar vad som gör att lönsamheten haltar så pass här i Sverige jämfört med övriga Norden om jag förstår det hela rätt. Kanske inte blir någon utförsäljningsrea att se fram mot om de bara skeppar varorna vidare till andra länder då.

Min erfarenhet är ändå att det funnits hyffsad kunskap hos Expert jämfört med de flesta andra elkedjorna, trodde nog Siba skulle gå i stöpet före. Skulle vara intressant att se vilka siffror MM presterar i dagens läge, tycker sällan det är nämnvärt med kunder där men man kanske blir lurad p.g.a. storleken på lokalerna. Prismässigt tycker jag dock MM flera ggr legat tokigt fel ute, sist kollade jag på minneskort där, class 10, och priserna var uppemot det dubbla jämfört med andra fysiska butiker i närheten.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park