EXC = LV-reg fr o m 2002?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Har för mig att alla Ktm xxx exc är lv-reggade från åf om köparen specifikt inte bett om att få den E-reg vid köp. Detta ska gälla från -02 och framåt.

Har jag fattat rätt?

Går det att kolla på Husa mf. med ett liknande resonemang?

Jag är ute efter 2 billiga enduros att åka lite skog, lite grusväg och sånt med. Men de måste vara lv-reggade, den ena kommer åka med grönskylt den här säsongen. Problemet är att jag inte har koll på beteckningarna så att jag vet vad jag läser om när jag kollar annonser.

Bör man undvika nåt pga driftsäkerhet? Bör man specifikt leta efter nån särskild modell.

Prioordning:

1. Billiga - helst under 25k (ingenting är omöjligt, men jag letar efter totalt 3 nya hojar, och allt kostar dollars)

2. En väldigt lättkörd, driftsäker hoj som helst ska vara relativt låg och lätt (:tuttar )
2.1 En rolig.. behöver inte vara nåt monster, men nåt man kan busa med, hitta ett hopp, slanga, göra stoppies och samtidigt ha kul med på alla underlag.. Inget monster som sagt, men en TT600 är för tung och trött!

3. Helst inte renatävlingshojar om det innefattar att motorerna dör av transportsträckor längre än 500 meter osv. Menar inte att de ska pendlas motorväg till jobbet på, men att kunna sig ut ur stan till de roliga vägarna är en förutsättning. Och då ska inte de sträckorna placera mig i garaget varannan helg för att riva 2 motorer!

4. Sa jag kul och billigt???

Låter som om du skulle införskaffa tre stycken 520. Lätta, snabba och förhållandevis driftsäkra. Skulle du dessutom behöva meka med en av dom, så kan du ju dom andra två efteråt. Olja ska man byta på alla hojar mer eller mindre frekvent endå. ;) Min -02 är LV-Reg iaf.

Låter som om du skulle införskaffa tre stycken 520. Lätta, snabba och förhållandevis driftsäkra. Skulle du dessutom behöva meka med en av dom, så kan du ju dom andra två efteråt. Olja ska man byta på alla hojar mer eller mindre frekvent endå. ;) Min -02 är LV-Reg iaf.

2 stycken.. Byter gatåka (SuperDuken) mot skogsslingor med tjejen (2 enduros, varav den ena måste vara lätt för hennes skull) och en äldre kraschable banhoj (typ CBR600 -96) för Sviestad..

Allt i linje med att jag flyttar ned mot Nkpg och får krypavstånd till Sviestad!

Blir helt glad varje gång jag säger det..

Kryp avstånd till LMS :banana :banana :crash

(Kommer jag bli besviken sen och inse att man ändå bara kan köra typ 1 gång / mån för att banan aldrig är tillgänglig eller? :gnissla

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti