Har för mig att alla Ktm xxx exc är lv-reggade från åf om köparen specifikt inte bett om att få den E-reg vid köp. Detta ska gälla från -02 och framåt.
Har jag fattat rätt?
Går det att kolla på Husa mf. med ett liknande resonemang?
Jag är ute efter 2 billiga enduros att åka lite skog, lite grusväg och sånt med. Men de måste vara lv-reggade, den ena kommer åka med grönskylt den här säsongen. Problemet är att jag inte har koll på beteckningarna så att jag vet vad jag läser om när jag kollar annonser.
Bör man undvika nåt pga driftsäkerhet? Bör man specifikt leta efter nån särskild modell.
Prioordning:
1. Billiga - helst under 25k (ingenting är omöjligt, men jag letar efter totalt 3 nya hojar, och allt kostar dollars)
2. En väldigt lättkörd, driftsäker hoj som helst ska vara relativt låg och lätt
tuttar )
2.1 En rolig.. behöver inte vara nåt monster, men nåt man kan busa med, hitta ett hopp, slanga, göra stoppies och samtidigt ha kul med på alla underlag.. Inget monster som sagt, men en TT600 är för tung och trött!
3. Helst inte renatävlingshojar om det innefattar att motorerna dör av transportsträckor längre än 500 meter osv. Menar inte att de ska pendlas motorväg till jobbet på, men att kunna sig ut ur stan till de roliga vägarna är en förutsättning. Och då ska inte de sträckorna placera mig i garaget varannan helg för att riva 2 motorer!
4. Sa jag kul och billigt???
Har jag fattat rätt?
Går det att kolla på Husa mf. med ett liknande resonemang?
Jag är ute efter 2 billiga enduros att åka lite skog, lite grusväg och sånt med. Men de måste vara lv-reggade, den ena kommer åka med grönskylt den här säsongen. Problemet är att jag inte har koll på beteckningarna så att jag vet vad jag läser om när jag kollar annonser.
Bör man undvika nåt pga driftsäkerhet? Bör man specifikt leta efter nån särskild modell.
Prioordning:
1. Billiga - helst under 25k (ingenting är omöjligt, men jag letar efter totalt 3 nya hojar, och allt kostar dollars)
2. En väldigt lättkörd, driftsäker hoj som helst ska vara relativt låg och lätt

2.1 En rolig.. behöver inte vara nåt monster, men nåt man kan busa med, hitta ett hopp, slanga, göra stoppies och samtidigt ha kul med på alla underlag.. Inget monster som sagt, men en TT600 är för tung och trött!
3. Helst inte renatävlingshojar om det innefattar att motorerna dör av transportsträckor längre än 500 meter osv. Menar inte att de ska pendlas motorväg till jobbet på, men att kunna sig ut ur stan till de roliga vägarna är en förutsättning. Och då ska inte de sträckorna placera mig i garaget varannan helg för att riva 2 motorer!
4. Sa jag kul och billigt???