Eurovisionsong contest.eller hur de nu stavas?

Maxxi skrev:
Jokzo- Joksimovic rockade. On dobro pjeva fast colonia från landet i mitt hjärta kroatien rockar hårdare :tungan
Blanda inte ihop rock med schlager :fatta! :ajjabajja

Maxxi skrev:
Jokzo- Joksimovic rockade. On dobro pjeva fast colonia från landet i mitt hjärta kroatien rockar hårdare :tungan
Håll med mig iaf att dom våra där nere skall sjunga på vårt egna språk, då det är mycket mer känsla i låten då.....tycker det suger med engelska till vissa låtar.

Ravetrancer skrev:
Håll med mig iaf att dom våra där nere skall sjunga på vårt egna språk, då det är mycket mer känsla i låten då.....tycker det suger med engelska till vissa låtar.

Japp tycker jag helt klart! Känns som alla låtar är ju skrivna för hemspråket från början(orginal) vilket borde göra dem bättre på hemspråket. Lite lustigt formulerat men ni fattar nog :)

mb skrev:
Fråga inte mig :tungan

Inte rockar det ivfsh
om man tycker når rockar så innebär det inte att det är rock man snackar om.....slå upp ett slanglexikon el dyl. då!!!!!!!!!

Maxxi skrev:
Japp tycker jag helt klart! Känns som alla låtar är ju skrivna för hemspråket från början(orginal) vilket borde göra dem bättre på hemspråket. Lite lustigt formulerat men ni fattar nog :)
dom tappar känslan när dom sedan skrivs om till engelsk:(

Ravetrancer skrev:

Håller med. Klart roligare när man får höra ursprungsspråken, även om man oftast fattar nada vad som sjungs. Det var bättre förr.

Ravetrancer skrev:

Japp svårt att omvandla ord och uttryck från det egna språket till engelska,,,finns inte alltid rätt ord som passar in för att beskriva något speciellt.
Fan nu längtar jag tillbaka till kroatien och ett annat klimat och mentalitet bara för att jag sitter och lyssnar på massa jugge musik :(
Ingen som kan fixa ett jobb åt mig där nere 1 år?

Maxxi skrev:
Japp svårt att omvandla ord och uttryck från det egna språket till engelska,,,finns inte alltid rätt ord som passar in för att beskriva något speciellt.
Fan nu längtar jag tillbaka till kroatien och ett annat klimat och mentalitet bara för att jag sitter och lyssnar på massa jugge musik :(
Ingen som kan fixa ett jobb åt mig där nere 1 år?
dessa 2 rader kan man inte översätta till engelsko o få samma inlevelse.....

U modre usne zarijem zube
Da pravu bol zaboravim.

Serbien var bäst, men Ukraina var hyffsade också. Jag såg på melodifestivalen med två kollegor och lyckades spela av dom 30 euro med mina bitchin' schlagerkunskaper så jag är nöjd :).

Jaja, bryr mig inte så mycket om schlager eg. Men en nagel i ögat varje år har varit orättvisan med poängutdelningen!
Det kanske borde vara bättre att ha en enhetlig jury istället, som ser mer till prestation än till ursprung..?
Annars skulle det vara bättre om man inte visste vart man hade fått alla sina poäng ifrån. Alltså att länderna är "anonyma" när dom delar ut sina poäng. Sitter säkert oerhört många äldre, schlagerbitna människor, som tänker: "Vi fick ju en 12:a förra året, nu måste vi ge tillbaka en"
Iofs så hade känslan av att varje land är närvarande försvunnit.

För övrigt så tycker jag att alla bidrag skulle vara på engelska, så de inte bara riktar sig åt en region av Europa. Alla borde få veta vad som sjungs i låtarna!

Ps. Varför kan aldrig de präktiga fransmännen lära sig att prata engelska? De är inte ens majoritet i europa! usch. ds

mb skrev:
Äh, fy fan. Lena hade förresten ont både på natten och på dagen i engelska versionen. På svenska hade hon ont på natten, men inte på dan. Hur ska hon hade egentligen?

HAHA :rofl :rofl
Bra analyserat där du!
Tycker lenas låt suger pung. Texten e ju fruktansvärt dålig. Så löjligt att dom gör en text där anspelningarna till sex e så uppenbara. Den handlar inte om något annat än att få inte så många misstolkande ord som möjligt..nää usch säger jag.
Diggade faktiskt vinnaren. Såg den på något "innan schlager" program och fastnade för den direkt. Enda låten som står ut och blir en bra show och e lite tempo i.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd