Blanda inte ihop rock med schlagerMaxxi skrev:Jokzo- Joksimovic rockade. On dobro pjeva fast colonia från landet i mitt hjärta kroatien rockar hårdare![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Blanda inte ihop rock med schlagerMaxxi skrev:Jokzo- Joksimovic rockade. On dobro pjeva fast colonia från landet i mitt hjärta kroatien rockar hårdare![]()

Håll med mig iaf att dom våra där nere skall sjunga på vårt egna språk, då det är mycket mer känsla i låten då.....tycker det suger med engelska till vissa låtar.Maxxi skrev:Jokzo- Joksimovic rockade. On dobro pjeva fast colonia från landet i mitt hjärta kroatien rockar hårdare![]()
vad är schlager????mb skrev:Blanda inte ihop rock med schlager![]()
![]()
Fråga inte migRavetrancer skrev:vad är schlager????

Ravetrancer skrev:Håll med mig iaf att dom våra där nere skall sjunga på vårt egna språk, då det är mycket mer känsla i låten då.....tycker det suger med engelska till vissa låtar.
om man tycker når rockar så innebär det inte att det är rock man snackar om.....slå upp ett slanglexikon el dyl. då!!!!!!!!!mb skrev:Fråga inte mig
Inte rockar det ivfsh
dom tappar känslan när dom sedan skrivs om till engelskMaxxi skrev:Japp tycker jag helt klart! Känns som alla låtar är ju skrivna för hemspråket från början(orginal) vilket borde göra dem bättre på hemspråket. Lite lustigt formulerat men ni fattar nog![]()
Ravetrancer skrev:dom tappar känslan när dom sedan skrivs om till engelsk![]()
Ravetrancer skrev:dom tappar känslan när dom sedan skrivs om till engelsk![]()
dessa 2 rader kan man inte översätta till engelsko o få samma inlevelse.....Maxxi skrev:Japp svårt att omvandla ord och uttryck från det egna språket till engelska,,,finns inte alltid rätt ord som passar in för att beskriva något speciellt.
Fan nu längtar jag tillbaka till kroatien och ett annat klimat och mentalitet bara för att jag sitter och lyssnar på massa jugge musik![]()
Ingen som kan fixa ett jobb åt mig där nere 1 år?
mb skrev:Äh, fy fan. Lena hade förresten ont både på natten och på dagen i engelska versionen. På svenska hade hon ont på natten, men inte på dan. Hur ska hon hade egentligen?
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |
|
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |
|
|
Bike-Dagarna har öppnat!
Vinn en airbagväst från Dai... |
|