Ska brewden sitta bak på R6:an i 300 mil?Eh, ert förhållande kommer ta slut långt innan motorn spår jag i sånna fall
![]()
Beror ju på vilken brud det är...
Jag lyckades få en

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ska brewden sitta bak på R6:an i 300 mil?Eh, ert förhållande kommer ta slut långt innan motorn spår jag i sånna fall
![]()
Beror ju på vilken brud det är...
Jag lyckades få enatt sitta med på en tur på 150 mil... fast det är ganska stor skillnad
![]()
En modern R6 har ca 200 litershästar, en normal bil har hälften, om ens det. Ju fler litershästar du har, desto mer sliter det på motorn.Sporthojsmotorer är dessutom väldigt optimerade för att vara lätta, varvvilliga och låg livslängd har inte stått högst upp på dagordningen. Dessutom är inte effekten linjär mot varvtaletNä men ett seriöst svar, sålänge din motor är i fint skick. Och nybytt olja etc gör en genomgång på hojjen så är det ingen fara. 6000 och redline på dem nya r6 är väl typ 18-19k? Det är ju 30% av dens kapacitet. Du kör ju inte 300mil på raken då hade det varit en annan femma. Du ger dig nog innan hojjen![]()
Tänk dig själv en vanlig bil ligger på ca 3-4k i 120-130 på motorvägen, och redline på 6,5-7 000 rpm och dem överlever och då är det typ 60% av kapaciteten!
Det låter ju nästan som hur man kör på bana, jag trodde alla hojar automatiskt rasade av det?Funderade som sagt på om dessa motorer mår bässt av att bromsas, gasas, bomsas etc etc. Som crosscyklar, och om de då va en dålg ide att åka långturer med en sporthoj....nojja
Hehe, vore kul att veta en mer precis förbrukning i 115km/h 6100 rpm![]()
Haha nån inbiten sthlmare är ja ej, men de tar 12h att åka med bil, motorväg. Ska ja åka landsvägar hela vägen upp kommer jag aldrig fram. Nog om det.
Okej, jaa komforten har jag räknat ut blir sisådär. Det får man ta, och ja ska intr ha nån passagerare, usch
Hela sverige (med undantag av blekinge) är väl fan sprängfyllt av små mysiga vägar?
Lite OT, men för en massa år sen åkte familjen till Bodö från Gävle, med bil. Mitt i lapphelvetet så hade dom mycket riktigt tagit bort vägen och ersatt med nykrossad singel, så vi fick naturligtvis punka och bilen, VW Jetta MkI, var rätt vallastad, dvs krävdes det lite pyssel för att få fram reservhjulet. Min far var en vis man, så han hade med sig 3 hylsor till hjulbultarna, vilket visade sig vara tur eftersom dom två första sprack! Vi hade precis fått loss hjulet när det åkte förbi en husbil full med finnar. Dom saktade in, hängde sig ut genom fönstret och rågarvade.OBS- Småvägar i all ära men här i Norrland går man aldrig säker. Rätt vad det är hamnar man i ett avsomnat vägbygge med 7km makadam. Vägen Hassela - Sundsvall ska man nog åka äventyrshoj på för att njuta. På sporthoj blir man mest förbannad pga den usla beläggningen. Sedan möter man en timmerbil var 5:e minut och får köra om lika många.
Är målet att ta sig till A-jaur i rimlig tid är det bättre att nöta på och vila under tankstoppen![]()
Vafan är det du säger.
Jamen, de flesta småvägarna där i Blekinge är ju helt tröttsamt raka.![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |