ett skämt eller???

Ytterligare 15-20 liknande annonser på div scootrar och sporthojar inkomna mellan 8.28.och 8.40 nu på morgonen.
Verkar vara den stora stöten på gång nu!
 
va fan har han höjt priset:näsblod man skulle slagit till igår:huvet
 
Då får vi se vad för svar de har. Förmodligen är hojen i England eller någon annanstans. Då kommer jag lägligt nog att vara på den platsen på jobbresa nästa vecka. Så less man blir på såna där arslen...

"Hi,

The bike looks really good. Let me know when I can come and test drive and have a look at it. I am interested in the bike and very flexible so date, day or evening time does not matter.

Thanks, Nicke"

 
Då får vi se vad för svar de har. Förmodligen är hojen i England eller någon annanstans. Då kommer jag lägligt nog att vara på den platsen på jobbresa nästa vecka. Så less man blir på såna där arslen...

"Hi,

The bike looks really good. Let me know when I can come and test drive and have a look at it. I am interested in the bike and very flexible so date, day or evening time does not matter.

Thanks, Nicke"

Ge fan i min hoj, jag såg den först! :mad:

Inget svar på mitt svar på den nu borttagna annonsen, nämnde iof att jag hade svårt att hitta annonsen igen :D
 
skickade fråga och svaret påminner mycket om tidigare scamtrådar, nytt namn och något omkastade bokstäver i förkortningen:

We value the customer, and we want to make everything fast and secure for you, and we hope that you'll appreciate our services. If you are interested to know the method of transaction that we offer, please contact us so we explain it for you.

hehe. Jag fick exakt samma svar. Kan slå vad om att han "method of transaction" är Western Union. Fortsätt maila med honom och få han att springa bort till westerrn unions kontor ett par ggr utan att få ngra pengar. hehe.
 
Han har legat i ordentligt. Säljer hojar över hela Sverige. Bl.a. en Moto Gussi i Örebro. Men jag har då aldrig sett några palmer i Närke? (Förutom plastsakerna vid Gustavsvik). Såg också att den har hastighetsmätare i Miles....
 
Last edited:
e det nån som polisanmält denna än ?
eller meddelat blocket?

nån som vet om det ens är nån idé att bry sig ?

undrar lite bara, men retar mig på att nån jävel sitter o livnär sig på hederliga godtrogna människor. Tycker synd om dem som nu går på scams som dessa.

:gnissla
 
har precis anmält en annons på blocket via deras egna missbruksfunktion för att se vad blocket gör angående sånt här

ska bli spännande att se om dem vill motverka sådant eller inte,troligtvis inte då dem tjänar bra med kosing på varje annons
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top