ett skämt eller???

Det finns ju förvisso ett område nära ridhuset efter Västerslätt som heter just Amerika men det börjar bli väldigt tätt med sådana här annonser. Jag hittade en dator för 995 härom veckan och efter snabb korrespondans så visade det sig vara en text kopierad rakt av från MC svaren med endast detaljer ändrade och det har förekommit telefonköpare var du ska skicka din mobil till Nigeria osv

Verkar det det minsta oseriöst och det inte går att få telefonkontakt med en svensk person så är det ju bara att tänka själv....

skickade fråga och svaret påminner mycket om tidigare scamtrådar, nytt namn och något omkastade bokstäver i förkortningen:

Hello,

Let me introduce myself...my name is Percy Luke and i am working at G.E.L.C. ( Grand European Company Leasing ). Thank you for your interest in our motorcycle. The motorcycle is still available for sale.

This motorcycle was owned by a person that had a leasing contract with us , but now has NOT anymore. He was unable to pay his monthly installments to our company so our firm have taken possession of this motorcycle. That is why now we sell it at a lower price ... in order to recover the losses. The price for this motorcycle is: - 56.000 kronor - with all the taxes and everything included, no other extra amount to pay for.The motorcycle has the taxes payed ...so you will not have to pay the taxes to register the motorcycle.

Before we put the motorcycle on sale, it was verified by an authorized mechanic, and he's diagnostic was :

- 100% perfect condition
- No accidents
- Mechanical perfect condition
- Real Km's
- Registered in Sweden

We value the customer, and we want to make everything fast and secure for you, and we hope that you'll appreciate our services. If you are interested to know the method of transaction that we offer, please contact us so we explain it for you.

-------------------------------
Percy Luke (Sales Manager)
Sittingbourne 3
ME9 8LR London,United Kingdom
Grand European Company Leasing

Edit: Annonsen verkar vara borta nu, han har väl mailat ut ett gäng "förslag" och försvåra spårandet...

Edit2: Nej, det är inte ett brott mot PUL att skriva namnet här då killen lär vara lika verklig som jultomten :D

Last edited:
Before we put the motorcycle on sale, it was verified by an authorized mechanic, and he's diagnostic was :

- 100% perfect condition
- No accidents
- Mechanical perfect condition
- Real Km's
- Registered in Sweden

Skönt att en auktoriserad mekaniker har fastslagit att den är registerad i Sverige. Tror jag slår till direkt med den bakgrunden! :gnissla

Vore värre om diagnosen va att den va reggad i Zimbabwe eller annat konstigt land. :D

Hjälp nu, vad ska jag svara.

Tror ni han går med på att skeppa den hit så betalar jag när jag har set hojen, alternativt skickar jag en check på 66' så kan han skicka mellanskillnaden innan jag kommer och hämtar hojen? :va

Nä, men jag funderar på att skriva att jag vill komma och titta på hojen bara för att se hur dom slingrar sig, för dom lär väl ha någon ursäkt varför jag måste betala handpenning innan jag får se den...

Stort tack till er som la upp skärmdumpar också!
Blir galen av nyfikenhet när det kommer upp såna här trådar, och så är annonsen borta.
Tack igen..

Hjälp nu, vad ska jag svara.

Tror ni han går med på att skeppa den hit så betalar jag när jag har set hojen, alternativt skickar jag en check på 66' så kan han skicka mellanskillnaden innan jag kommer och hämtar hojen? :va

Nä, men jag funderar på att skriva att jag vill komma och titta på hojen bara för att se hur dom slingrar sig, för dom lär väl ha någon ursäkt varför jag måste betala handpenning innan jag får se den...

Skriv tillbaka till dom...
Jag svarade på annonsen i morse och fick samma svar.
Jag kommer att svara att jag vill kika på den och veta hur betalningen ska skötas
Alltid kul att jävlas lite med en skurk

Stort tack till er som la upp skärmdumpar också!
Blir galen av nyfikenhet när det kommer upp såna här trådar, och så är annonsen borta.
Tack igen..

Håller med. Annonsen är ju borta på en gång. Dem kanske e såld:tummenupp

By the way Hur gör man en skärmdump:va

Här kommer ett par skärmdumpar på två scootrar och en cross(?!!).

Bifogat

• Tmax.JPG
    Tmax.JPG
    132.1 KB · Visningar: 193
  • r6.JPG
    r6.JPG
    125 KB · Visningar: 171
  • Burgman.JPG
    Burgman.JPG
    130 KB · Visningar: 151
Tack ! Det funkade:tummenupp

Nu ska jag bara lära mig lägga upp bilder i trådsvaren:va

Denna är också jävligt misstänkt. Dock så har denna "firman" en himla massa annonser uppe på diverse fordon. Snackade med en kille på R1/R6 forumet som hade pröjsat handpenning på en R1:a till detta företaget....

www.blocket.se/vi/16903291.htm?ca=10_s

Direkt en handlare maskar regnr på bilarna han har till försäljning så tycker jag det anas ugglor på helt andra ställen än i träden.

skickade fråga och svaret påminner mycket om tidigare scamtrådar, nytt namn och något omkastade bokstäver i förkortningen:

massa text

Percy Luke (Sales Manager)
Sittingbourne 3
ME9 8LR London,United Kingdom
Grand European Company Leasing

Edit: Annonsen verkar vara borta nu, han har väl mailat ut ett gäng "förslag" och försvåra spårandet...

Edit2: Nej, det är inte ett brott mot PUL att skriva namnet här då killen lär vara lika verklig som jultomten :D
hehe, skönt att han använder en gmail adress... det brukar ju alla seriösa leasingfirmor göra :D

Ska nog fortsätta maila honom ett tag och ställa massa dumma frågor.

kul att mail & ta upp tid från dessa personen ....
skickade just ett mail till(på engelska denna gång) där jag frågade om när jag kan komma & kolla på hojjen.
De har ju specat att den finns i umeå .... där finns jag me ;)
frågade även efter regnummer för att kunna kolla försäkring.

Tror ju dock inte att jag kommer att få varken se hojjen eller få nått regnummer

Skrev att allt verkade bra och att jag ville titta på den då jag ändå (:rolleyes: ) råkar befinna mig i Umeå nästa vecka.

Får se vad dom får för ursäkter, antagligen står den nu i Göteborg vilket är bra, för där är jag i sådana fall (:rolleyes:) just nu

Eller så står den i england men ägs av en tysk som leasat den med svenska skyltar, ett inte helt ovanligt scenario... :D

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back