Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SvartR1a skrev:
Det innebär ju i så fall att företaget räknar med att deras kunder kommer att dra på sig mindre än en bot per år, annars går de ju med förlust. Jag tycker att affärsidéen verkar mer än lovligt naiv.Nitrous skrev:Men en bot per år så har du tjänat igen pengarna.
-"Det första är att vi anser att de som kör påverkade utgör en mycket större fara som polisen borde lägga mer resurser på, än dem som kör några km/h för fort."
Mycket sant.. onycktra utgör det största hotet på våra vägar.vågen skrev:Hmm... jaa... det KAN ju vara så att trafikpolisen i första hand lägger ner otroliga resurser på att kolla nykterheten hos förare. Om man kör för fort innebär ju det ett uppenbart tillfälle för polisen att kolla hur nykter man är. Sen att man får betala med en fortkörningsbot är en annan femma.
Jag har bara blivit stannad för en sak, nykterhetstest i vägkontroll och enl. min åsikt gör polisen ett bra jobb med nykterhetstesten.
philsson skrev:2a ligger väl oerfarna förare (tjejer blir aldrig erfarna)och folk som överskattar sin körförmåga/tar onödiga risker.
Japp.. medveten bortsätt från att jag inte är tjej då..Blip skrev:Den här kategorin tillhör du ju själv förstås men det är du väl medveten om när du kör antar jag![]()
sgtpepper skrev:Det innebär ju i så fall att företaget räknar med att deras kunder kommer att dra på sig mindre än en bot per år, annars går de ju med förlust. Jag tycker att affärsidéen verkar mer än lovligt naiv.
Nopp .. men då gäller inte SafeSpeed heller ska du veta.._Gurra_ skrev:Läste att det inte gällde för A körkort går man med då kanske man får köra hur fort som helst?? men det är klart ser man snuten i 150 stannar man inte eller?![]()
![]()
![]()
Nitrous skrev:Läser man igenom sidorna så står där att Expressen kommer göra en artikel om Safespeed så nödvändigtvis behöver ingen få stryk.
Dock står att det inte gäller för behörighet A ännu.
Det finns massa undantag när Safespeed inte gäller, t.ex.
Hastighetsöverträdelse med mer än 30km/h
Kört påverkad
Andra brott samtidigt m.m.
Klockrent för den som kör mkt i tjänsten och nöjer sig med att köra 20-25km/h för fort konstant.
Om affärsidén är moraliskt rätt är en annan femma men kanske smart ändå.
Om tillräckligt många betalar för abonnemanget och Safespeed placerar pengarna rätt så kan dom nog göra en bra hacka.
Jag tror inte att folk trots ett abb. hos Safespeed notoriskt kör för fort konstant. Men en bot per år så har du tjänat igen pengarna.
Ska bli kul o se o dom finns kvar om ett år![]()
/Nitrous
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden