Ett av de galnare klipp jag sett på YouTube

Såg skoj ut, men bilföraren behöver träna på planerad körning och lära sig att man inte ställer upp bilen med motorbroms i kurvan sådär. Fan, nu vill jag skaffa en snabb bil igen :mad:

nähä är de gaspådrag som gäller när man skall ställa upp bilen eller?

popcorn.gif

Såg skoj ut, men bilföraren behöver träna på planerad körning och lära sig att man inte ställer upp bilen med motorbroms i kurvan sådär. Fan, nu vill jag skaffa en snabb bil igen :mad:

nähä är de gaspådrag som gäller när man skall ställa upp bilen eller?

Föraren blir sannolikt rädd för ett ögonblick och släpper gasen av ren reflex. Ett klassiskt misstag många gör med en 911 är att de släpper gasen i en kurva när det går lite fort. Det gör bilen instabil och bakvagnen släpper på grund av bilens konstruktion. Det räcker att släppa gasen ett ögonblick för att detta ska ske. För att hålla en 911 stabil måste ge gas genom kurvan. Varken för mycket eller för lite. Ger man för mycket gas understyr bilen i istället.

Är det bara jag som stör mig på när skumma typer i sin BMW eller Mercedes ska hålla på jaga en och och försöka rejsa, köra om bilar kors o tvärs och köra upp brevid dig o skit inne i stan? Man byter fil och helt plötsligt ligger de där och ska göra världens hjärndödaste omkörning så att man nästan kraschar!

Fetaste låten förövrigt i bakgrunden! Slipknot - Psychosocial:yoparty

Last edited:
Grymt, sade grisen.

Sen har jag väl aldrig fattat folk som inte flyttar på sig. So what om någon kör fortare, det är väl bara att gå ut till höger och släppa förbi honom/henne. Hela den svenska attityden att "får inte jag ska inte han" är löjlig.

Jag har aldrig förstått varför man ska gnälla för att folk inte flyttar sig från vänsterfilen när man ska köra om:va
Race'ar man på gata får man väl acceptera racing rules!
Först stänger,väljer spår, fart och bromspunkt tills omkörd om ingen hissar
ut blåflaggen.
Föredrar att folk håller spåret när man klipper dom på insidan för inte fan kan man begära att dom ska hinna flytta sig samtidigt som dom sms'ar rakar sig och surfar på nätet och kollar navigatorn.:tummenupp

Jag har aldrig förstått varför man ska gnälla för att folk inte flyttar sig från vänsterfilen när man ska köra om:va
Race'ar man på gata får man väl acceptera racing rules!
Först stänger,väljer spår, fart och bromspunkt tills omkörd om ingen hissar
ut blåflaggen.
Föredrar att folk håller spåret när man klipper dom på insidan för inte fan kan man begära att dom ska hinna flytta sig samtidigt som dom sms'ar rakar sig och surfar på nätet och kollar navigatorn.:tummenupp

Det är ögonblickligt dödsstraff på omkörning på insidan.

Talar om körning i största allmänhet, bil som mc. Vid bombning finns det ju som sagt sätt att ta sig förbi.

Det är mer provocerande och klimatsmart att köra sakta så slipper man såna som hetsar en. Har praktiserat det med bilen än så länge. Men kommer testa det med bågarna åxå i Sommar:tummenupp

det är mer provocerande och klimatsmart att köra sakta så slipper man såna som hetsar en. Har praktiserat det med bilen än så länge. Men kommer testa det med bågarna åxå i sommar:tummenupp

smug alert!

Edit: Skriver man med bara versaler, så ändras det automagiskt till gemener.
Skitfunktion.

Last edited:
Moderna porschar har väldigt bra antisladdsystem, har en känsla av att vi kunde ha fått se en spektakulär olycka här annars.

Den här Porschen hade ju knappast antisladd, åtminstone inte nåt inkopplat.

Å vad grundar du det på?

Själv tycker jag det låter som om denna funktionen träder in och räddar dagen för vår glade amatörpilot:

PSM is not only a braking system. If you lift off the throttle in a low traction situation(wet, snow, etc.) and the back of the car gets loose, PSM will increasethe engine speed (blip the throttle) to keep the car in line.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...