Ett av de galnare klipp jag sett på YouTube

I många andra länder används väl inte vänsterfilen direkt som omkörningsfil, utan man får kryssa fram och tillbaka om man vill förbi, tex i USA brukar det vara så, på många ställe nere på kontinenten också har jag hört.

MORALPANIK!!!:skrämd:skrämd

:D

Känner inte till något land på kontinenten där man får kryssa fram mellan filerna. I USA är det dock tillåtet.

För många år sedan var jag i New York. Var inne i en arcade hall och fördrev lite tid efter att ha gått på upptäcktsfärd. Satte mig vid ett bilspel med manuell låda och koppling. Fick snabbt några beundrare (amerikanarna kör oftast automat). En av killarna berättade att han skulle åka till Tyskland sommaren efter och köra på Autobahn. Såg fram emot att kryssa fram mellan filerna. Han skulle nog inte leva länge tänkte jag. Han kände inte till tyskarnas lagstiftning. Lär nog blivit en intressant upplevelse för honom att komma till Europa.

Vilket land filmen är inspelad i vet jag inte.

I många andra länder används väl inte vänsterfilen direkt som omkörningsfil, utan man får kryssa fram och tillbaka om man vill förbi, tex i USA brukar det vara så, på många ställe nere på kontinenten också har jag hört.

Filmen är troligen från Brasilien. Polaren som är brasse och jag såg denna för ett år sedan ungefär och han kände igen bilar, märket på bilar alltså som tydligen bara säljs i Brasilien.

Va förbannad man blir. Folk som inte har i vänsterfilen att göra ska dit ändå.

:D:D:D Men det ligger fan något i det. Tyvärr alldeles för mycket drönare som till varje pris ska stoppa upp trafiken i vänsterfilerna på vägarna. :mad:

Får och får....är snälla djur och bor på Gotland. :tungan

Men det kryssas hej vilt mellan filerna här i Grekland iaf. De har inte lärt sej att långsam trafik ska hålla sej i högerfilerna. :död
Dock brukar lite helljus i arslet få de flesta att haja att det är dags att lämna plats för lågtflygande föremål i vänsterfilen ute på motorvägarna iaf. :tungan

Last edited:
Helgrymt filmklipp, bara man lyckas förtränga det faktum att de riskerar både egna och andras liv. Tror inte att jag är ensam om att ha drömt om att köra sådär i min ungdom! :)

Nån som fattar vad det är han fipplar med på instrumentbrädet i början och lite i slutet?

Nån som fattar vad det är han fipplar med på instrumentbrädet i början och lite i slutet?

han ställde ner AC:ns temp ett par grader efter att det blev lite svettigt med bakvagnssläppet i kurvan. :rolleyes: :D

Fan, jag vill ha vår, NU!!!
Min hoj står i garaget och kompisens sportfolka står brevid...

Fredrik:tummenupp

Va förbannad man blir. Folk som inte har i vänsterfilen att göra ska dit ändå.

Humenaru? Om du menar att de "vanliga" människorna som höll på med sin lugna förbipassering i vänsterfilen inte har där att göra så har du kanske lite skev verklighetsbild..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT