magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Såsom varandes racingvärldens miljösamvete... skulle jag få köra på E85 om jag ville?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Såsom varandes racingvärldens miljösamvete... skulle jag få köra på E85 om jag ville?![]()
Varför E85 i RR? Med tanke på att det är ca 30% lägre energi-innehåll/lit eller kg( kommer inte ihåg vilket) än bensin, så måste ju man ha med sig minst 30% mer bränsle ut på banan.........går det ihop med reglementet för max bränsle volym?
/J
Varför E85 i RR? Med tanke på att det är ca 30% lägre energi-innehåll/lit eller kg( kommer inte ihåg vilket) än bensin, så måste ju man ha med sig minst 30% mer bränsle ut på banan.........går det ihop med reglementet för max bränsle volym?
/J
Borde inte vara ett problem med tanke på hur korta de svenska sprintracen är.2766663Varför E85 i RR? Med tanke på att det är ca 30% lägre energi-innehåll/lit eller kg( kommer inte ihåg vilket) än bensin, så måste ju man ha med sig minst 30% mer bränsle ut på banan.........går det ihop med reglementet för max bränsle volym?
/J
Varför E85 i RR? /J
Kolla med AndersBrink här på SH, han huserar i teknik och Dragracing forumet. Han har koll på vad du behöver göra för att det ska lira.
För att det är kul/bra och ger god PR.
Nu har jag skrivit till SVEMO och gjort en officiell förfrågan.
Har för mig att jag sett en tråd om konvertera hoj till E85... Var?
För att det är kul/bra och ger god PR.
Nu har jag skrivit till SVEMO och gjort en officiell förfrågan.
Har för mig att jag sett en tråd om konvertera hoj till E85... Var?
Varför inte?
Iochförsig så har Grp N bilarna i rally Turbo men effektökningen är c:a 30%.
Även sugmotorn ger lite bättre effekt med E85, dock inte alls i närheten av Turbobilarna.
Troligtvis stupar det på mängden precis som du påpekar då förbrukningen är 30-40% högre pga det lägre energiinnehållet.
Det finns även en Svensk Standard för E85 idag.
Borde inte vara ett problem med tanke på hur korta de svenska sprintracen är.
För att det är kul/bra och ger god PR.
Nu har jag skrivit till SVEMO och gjort en officiell förfrågan.
Har för mig att jag sett en tråd om konvertera hoj till E85... Var?
diskussion kring etanolkonvertering:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=86857
Visst, för bränslemängden möjligtvis men just nu är ju inte överladdning tillåtet och E85 ger ju marginella/små förbättringar på sugmotorer.
....E85 i turboracing är kanon men i sugmotorer blir resultatet lägre effekt....
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |