Eslövs Gazz 24/10

Kan förstå att du reagerar men den kommentaren till Robz var relaterad till lite PM:ande i går kväll. Jag vann förresten en fiktiv tjuga...
Jag vet också att dyslexi inte har med intelligens att göra och Robz är (precis som jag) noga med språket och stavar sällan fel. Okej? :krama...

Om du bara håller tyst så är där nog ingen annan som hittar felet i Eslövsfilmen... får nog börja använda någon form av stavningskoll - ett fel per år är oförlåtligt, möjligen OK på Engelska, därav att jag ändå kan sova gott :gnissla

Kuriosa: När Mavve påtalar min miss via PM, så stavar han själv fähl i PM:et... Moahahaha :rofl

Om du bara håller tyst så är där nog ingen annan som hittar felet i Eslövsfilmen... får nog börja använda någon form av stavningskoll - ett fel per år är oförlåtligt, möjligen OK på Engelska, därav att jag ändå kan sova gott :gnissla

Kuriosa: När Mavve påtalar min miss via PM, så stavar han själv fähl i PM:et... Moahahaha :rofl
Min tystnad kan köpas för fler fiktiva tjugor. :D
Sen stavade jag inte fähl, jag glömde en bokstav, det är lätt hänt när man ska vara snabb på tangentbordet. :fakta

Kan inte påstå att jag lusläst texten i filmen. Dock såg jag ett fel vad gäller stora och små bokstäver. :mad:

Min tystnad kan köpas för fler fiktiva tjugor. :D
Sen stavade jag inte fähl, jag glömde en bokstav, det är lätt hänt när man ska vara snabb på tangentbordet. :fakta

...å jau tröckte ein föur mye... Vad är skillnaden? :D

Kan inte påstå att jag lusläst texten i filmen. Dock såg jag ett fel vad gäller stora och små bokstäver. :mad:

Jag använder medvetet Stora bokstäver på Fel plats ibland då det svenska (obs! skall vara liten bokstav i "svenska", stor i "Sverige") språket kan förbättras och göras snyggare, tydligare och korrektare :D

EDIT:
Leta vidare Sideline (med stort S) - finns ett Oförlåtligt fel som Mavve lyckades identifiera :gnissla

Last edited:
En annan har ju spenderat 3 år på den gröna ön så det ungick tyvärr inte mig med Robz stavfel. Jinnarp, du e DÅLIG! Ninjor blir inte bakis!

By the way, det var ensamt på statoil Eslöv, varfan blev alla av??

Och vad gäller intelligenssnacket... Jag hade aldrig klarat å uppnå 13%...
Den person som lyckas övertala mig att matematik är logiskt... finns inte... har aldrig funnits... kommer aldrig finnas... MEN, jag misströstar inte. Jag kan räkna ut att två pink ladys e värre än en, och att två pink ladys och en hangaround är ett gäääängbääääng... :D Sen har jag ju alltid hårfärgen att skylla på :D

En annan har ju spenderat 3 år på den gröna ön så det ungick tyvärr inte mig med Robz stavfel.
Det heter UNDGICK... bara så du veeet...
Men imponerande engelska jag redan sett du använda :tummenupp

Och vad gäller intelligenssnacket... Jag hade aldrig klarat å uppnå 13%...
Den person som lyckas övertala mig att matematik är logiskt... finns inte... har aldrig funnits... kommer aldrig finnas... MEN, jag misströstar inte. Jag kan räkna ut att två pink ladys e värre än en, och att två pink ladys och en hangaround är ett gäääängbääääng... :D Sen har jag ju alltid hårfärgen att skylla på :D
Mjae... kan nog tänka mig du klarar en hel del.... vem har sagt att blondiner skulle vara korkade?
Du med fler kan ju testa här:
http://www.mensa.se/content/view/52/90/
(detta test är dock 50 minuter lättare än det "riktiga" - men jag hamnade ändå på nästan samma... trots en halv flaska Rioja :D)
Jag vågade!, Vågar ni klistra in era resultat??
EDIT: OBS! Man kan säkert göra om det flera gånger på webben - men den som postar närmare 130 kommer automatiskt bli krävd på ett riktigt prov.... annars blir man av med bakhjulets distans! (Både Bingo och Maverick vet hur det känns)

Dj-a text längst ner... "Sannolikheten att du...." :mad::arsele

PS:
För att få ut resultatet som postbar "bild" - ta en Shift+PrtScr (uppe till höger) och klistra in som kopia i valfri bildbehandlare.

Bifogat

• Image1.jpg
    Image1.jpg
    58.4 KB · Visningar: 65
Last edited:
Jag vågade!, Vågar ni klistra in era resultat??

Ännu en gång så har jag gazzat ifrån dig :yoparty...... Vad får du Sajklan?:va
Lade en vattenstämpel på mitt resultat så ni inte bara gör en copy/paste på den :arsele Psst Robz ... Man kunde visst bara få "126, eller mer" och inte 130 på provtestet.

Vem är på?

Datum-------Starttid--Evenemang--------Platser kvar--Bokningsbar t o m
2009-11-25--17:00----Testtillfälle i Lund--12-----------2009-11-22

300kr

Bifogat

• mensa091025.jpg
    mensa091025.jpg
    130.7 KB · Visningar: 70
Last edited:
(detta test är dock 50 minuter lättare än det "riktiga"

Jag får hoppas att det "riktiga" testet är svårare, känns som provtestet endast visar på ens logiska förmåga. Vet inte om jag anser att logiskt tänkande går att likställa med intelligens. :va

Men jag fick gjort det i alla fall, långt under 10 min dessutom :tungan

Bifogat

• mensatest tingeling (Small).jpg
    mensatest tingeling (Small).jpg
    40.3 KB · Visningar: 60
Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer