Eslövs Gazz 24/10

Eller hur är han haahhahha

Varför inte leka? vaffan ska jag annars ha hojen till? :gråta:gråta

Gazza! Men visst kan det var kul att leka också, om man kan.

jag tänkte bara sticka ti revinge rakan eller nått, vet inte än :va vill inte sticka själva, vill ju ha med nån som kan plocka ihop mig när jag gått i gatan :D

Bra självförtroende här ser jag. ;)

Ska det vara så ska det vara rejält .... Vi kan ta mensa testet istället:tummenupp
I'M GAME!

Bara så ni vet är det procentuellt fler finnar med i Mensa än svennar. :tungan

Ja mensa testet har jag alltid velat testa ;) men sen behöver vi ju inte går ut med vad man fick, utan bara vem som vann hahhaha

Så här ser det ut...
Har en arbetskamrat som är med i Mensa (krävs 130 = 2% av befolkningen)... så jag var tvungen att testa.:rolleyes:
...det gick åt helvete...:mad:

Bifogat

• Mensa.jpg
    Mensa.jpg
    64.2 KB · Visningar: 85
Självförtroendet ligger alltid på topp, men man ska aldrig ta det osäkra för det säkra ;) nån måste ju ljuga för polisen att jag INTE lekte utan en kanin sprang ut på vägen eller nått....

Att jag inte tänkte på det. Fast det kanske är för att det är fult att ljuga. Det har min kära mor lärt mig.

Det stämmer säkert men det gör inte dig smartare.....:va

Haha! Smartare än dig iaf, eller det vet vi ju egentligen inte.

Så här ser det ut...
Har en arbetskamrat som är med i Mensa (krävs 130 = 2% av befolkningen)... så jag var tvungen att testa.:rolleyes:

30 av 36, inte helt fel. :tummenupp

Det förklarar ju varför du inte kan stava... :tungan

Dyslexi har ingenting med intelligens att göra. :dummer

Så här ser det ut...

Fast du ligger ändå lite över medel ;) så helt pantad är du inte :tummenupp

Att jag inte tänkte på det. Fast det kanske är för att det är fult att ljuga. Det har min kära mor lärt mig.

men det är också fult att bryta mot lagen och det gör vi varje gång vi kör några km/h för fort ;) Vita lögner är alltid tillåtet :tummenupp

Last edited:
Fast du ligger ändå lite över medel ;) så helt pantad är du inte :tummenupp....

:D
Mensa mäter endast 2 dimensioner av 7 (Huvudsakligen logisk dimension!)
Min polare som är med i Mensa blev aldrig duktig i Engelska, Polska eller Tyska t ex...
...han kan heller inte Wheeeela...
Eller lira trummor & piano - samtidigt.

Men han ÄR en smart jävel, som i huvudet räknar ner på 2 decimaler :mad:

"
Enligt Howard Gardner finns det olika typer av intelligens, och då inte bara två. I sin ursprungliga teori (1982) identifierade Gardner sju sorters intelligenser[2]: lingvistisk (språklig), logisk-matematisk, spatial (rumslig), kroppslig-kinestetisk, musikalisk, interpersonell (social) och intrapersonell (reflekterande) intelligens.
"
Man kan tydligen även träna sin intelligens ca 10% i samtliga dimensioner...

/Värdelöst vetande

men det är också fult att bryta mot lagen och det gör vi varje gång vi kör några km/h för fort ;) Vita lögner är alltid tillåtet :tummenupp

Ja ja, nu ska vi inte vara så petiga tycker jag.

Min polare som är med i Mensa blev aldrig duktig i Engelska, Polska eller Tyska t ex...

"
Enligt Howard Gardner finns det olika typer av intelligens, och då inte bara två. I sin ursprungliga teori (1982) identifierade Gardner sju sorters intelligenser[2]: lingvistisk (språklig), logisk-matematisk, spatial (rumslig), kroppslig-kinestetisk, musikalisk, interpersonell (social) och intrapersonell (reflekterande) intelligens.
"

/Värdelöst vetande

Det är ju detta som är problemet. Själv vet jag att är mindre bra det interpersonella och intrapersonella planet. Däremot är jag desto bättre på det logisk-matematiska och spatiala planet. Detta har jag t.o.m. fått bekräftat. :tungan
Sen att jag inte har så stor användning av det är ett senare dilemma.

Blir det något gazz förresten!?

"
"

/Värdelöst vetande

ja det är väl tyvärr så att är man översmart så fattas man något annat, oftast social kompetens ;) tråkigt nock är att många av oss hoj förare har överdriven social kompetens, så det bådar inte gott hahhaa

Dyslexi har ingenting med intelligens att göra. :dummer
Kan förstå att du reagerar men den kommentaren till Robz var relaterad till lite PM:ande i går kväll. Jag vann förresten en fiktiv tjuga...
Jag vet också att dyslexi inte har med intelligens att göra och Robz är (precis som jag) noga med språket och stavar sällan fel. Okej? :krama

"

/Värdelöst vetande
Det finns iallafall tre av dessa jag är mer eller mindre obegåvad i:
spatial (rumslig) - är ofta vilse
kroppslig-kinestetisk - dansar som en elefant i en poslinsfabrik
musikalisk - förutom då det gäller "Tjocka feta fiskarna" eller karaoke

Last edited:
Kan förstå att du reagerar men den kommentaren till Robz var relaterad till lite PM:ande i går kväll. Jag vann förresten en fiktiv tjuga...
Jag vet också att dyslexi inte har med intelligens att göra och Robz är (precis som jag) noga med språket och stavar sällan fel. Okej? :krama

D'accord!
Nog vet jag att du vet detta. Varken du eller jag är dummare än så. :krama

Tror inte någon körde idag va:confused:
Har själv precis vaknat, och får nog fan inte köra förrän imorgon :tummenner

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär