Ersättning för hundbett

Jag älskar din retorik. ;)

Det får stå för mig sa jag, så är det. Hon har, enligt hennes man, blivit biten tidigare, både av deras egen och av en annan hund. Och denna gången varken siktade på eller träffade hunden något annat än jackan.

Kvinnan har gjort upp med oss nu, hon går med på att vänta uppe ikväll tills bilen kommer hem (så var det inte i förra telefonsamtalet). Så det är avklarat.

...fråga henne varför hon inte ville ha pengarna insatta på kontot utan vill ha cash...

en hund som en gång bitit en människa kommer med största sannolikhet att göra det igen. alla hundar är uppfostrade och avlade till att aldrig någonsin bita en människa vad som än händer (såvida det inte är en IPO tränad hund eller en vakthund).

har hunden en gång bitit en människa så har "bitintemänniskor" spärren släppt, alltså kommer det nästan garanterat hända igen i liknande situationer.

har ni gjort psyktest på hunden? om inte, gör det.
klarar den inte psyktestet med allt för stora marginaler så ja.. jag skulle inte vilja äga en sån hund iaf.

/hundägare

ehh va? var har du fått d i från?

en hund som en gång bitit en människa kommer med största sannolikhet att göra det igen. alla hundar är uppfostrade och avlade till att aldrig någonsin bita en människa vad som än händer (såvida det inte är en IPO tränad hund eller en vakthund).

har hunden en gång bitit en människa så har "bitintemänniskor" spärren släppt, alltså kommer det nästan garanterat hända igen i liknande situationer.

har ni gjort psyktest på hunden? om inte, gör det.
klarar den inte psyktestet med allt för stora marginaler så ja.. jag skulle inte vilja äga en sån hund iaf.

/hundägare

Högst vanlig tro bland folk.
Och om en hund biter folk finns det ju viss anledning att tro att de kan göra det igen, oavsett om det har med någon framavlad spärr att göra eller inte...

Högst vanlig tro bland folk.
Och om en hund biter folk finns det ju viss anledning att tro att de kan göra det igen, oavsett om det har med någon framavlad spärr att göra eller inte...

Tro?
Det är nåt de utgår från vid ett mentaltest, tror nog de människorna har lite mer kött på benen i detta ämne.

när man avlar på hundar så avlar man aldrig på hundar som har bitit en människa, alla seriösa kennlar i hela världen vet detta, således försvinner hundars aggresivitet mot människor.

(såvida hunden inte är dum i huvet)
(detta gäller inte vakthundar som sagt)

en frisk hund som är självsäker och trygg i sig själv skulle aldrig komma på tanken att bita en människa, det finns inte ens i deras värld.
nu ramla hundens ägare, en tjej gick förbi och hunden såg det som ett hot = ostabil hund.

en hund biter i försvar eller av rädsla/osäkerhet, inte för att det är en männsika.

för de som vill veta hur en mentalbeskrigning går till kan gå in o läsa här:

http://www.fbksverige.se/MH_allt_avelsr_0709.pdf

när man avlar på hundar så avlar man aldrig på hundar som har bitit en människa, alla seriösa kennlar i hela världen vet detta, således försvinner hundars aggresivitet mot människor.

(såvida hunden inte är dum i huvet)
(detta gäller inte vakthundar som sagt)

en frisk hund som är självsäker och trygg i sig själv skulle aldrig komma på tanken att bita en människa, det finns inte ens i deras värld.
nu ramla hundens ägare, en tjej gick förbi och hunden såg det som ett hot = ostabil hund.

en hund biter i försvar eller av rädsla/osäkerhet, inte för att det är en männsika.

för de som vill veta hur en mentalbeskrigning går till kan gå in o läsa här:

http://www.fbksverige.se/MH_allt_avelsr_0709.pdf

precis, och en hund som tar en förbipasserande människa som ett hot, ett så stort hot att den måste bita, är inte en stabil hund :huvet

Säger du att en vakthund är en sorts hund ras? :va

seriöst, vad tror du själv?

tänk efter lite, så tror jag nog du förstår vad jag menar:rolleyes: kanske...

Last edited:
Ok, eftersom diskussionen fortsätter kan jag ju fråga nåt annat här då:

kan det vara så att hunden har ont och situationen med att matte ramlade blev för mycket? Han har en kronisk inflammation på tjocktarmen men får specialkost och kortison mot det.

De gjorde en psykundersökning på honom när han diagnoserades (två år sen) och den klarade han utan några som helst anmärkningar. Han är inte skotträdd och han är vältränad annars.

låter vettigt. åk till vet. o kolla upp det. kan ha utvecklats till något mer som han inte visar. hundar är väääääldigt duktiga på att dölja när något är fel, de vill inte vara den svaga länken i flocken. :)

kan det vara så att hunden har ont och situationen med att matte ramlade blev för mycket? Han har en kronisk inflammation på tjocktarmen men får specialkost och kortison mot det.

De gjorde en psykundersökning på honom när han diagnoserades (två år sen) och den klarade han utan några som helst anmärkningar. Han är inte skotträdd och han är vältränad annars.

precis, och en hund som tar en förbipasserande människa som ett hot, ett så stort hot att den måste bita, är inte en stabil hund :huvet

Kanske trodde matte/husse blev anfallen och försökte skydda :va Kan vara så. Ingen vet.

Det lät som att det var en slags ras du snackade om :tungan

Jo, rent allmänt så kan de flesta djur som har ont bli lite mer aggresiva.

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back