Erkänn era "misstag"...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
...som ni gjorde när ni var små.

klippte du grannens katt?

hade du sönder skolans högtalarsystem?

Jag höll en gång på att elda upp en mindre skog. En polare och jag eldade sånt där "pollon". Det är resterna från en maskros. Dom låg i drivor inne i skogen. Vi tände eld på en "avskärmad" plats, tyckte vi. Den var dock inte så säker. Rätt som det var så spred den sig åt alla håll...fort utåt och större och större blev det. Vi hoppade o sparkade mitt i elden för att den inte skulle sprida sig. Vi var chanslösa.
Dock kom det en sån där flakbil som parkvårdarna kör runt med, jag stoppade den, skyllde på nåra småbarn (ännu mindre) och dom släckte "branden" mha sina krattor och nåt annat. Tittade inte så nog. Jag och polaren var nu rätt sena till vår lektion (lunchrast).
Gissa om det luktade rök när vi klev in i klassrummet... :hihi

Bästisen och jag brukade även byta post med våra grannar (radhus). Blev ett fasligt liv när dom skulle hitta "sin" post sen igen. Man var ju smart och bytte inte bara herr A's post med fru B. Utan A's fick H och H fick D's. ja ni hajjar. haha. Tur man inte torskade på det :)

hade en vikarie i skolan en dag. vi slog vad om ifall han hade toupe eller inte. En modig kille i klassen, klättrar upp på en bänk, sträcker sig för att testa och näe, de va inte nån toupe, men han blev en näve med hår kortare.

Mycket dumma saker har man gjort. Finns såklart en hel del massa mer...men det kommer jag inte på nu.

seså, låt höra hur ni "tog hand" om era djur, gjorde dumma som bittert ångrar idag...för att man inte visste bättre....eller inte brydde sig...

Last edited:
honkiie skrev:
jag vill inte höra om hur folk torterade djur, du är sjuk
Ok, jag var kanske inte tydlig nog.

Som barn, gör man ibland dumma saker. Dock finns det en hel del humor i det.

Läste för inte så länge sedan denna text: Jag var cirka tre år gammal och kastade "sten" (dvs singel) på grannens tupp. Och när jag blev ertappad försökte jag slingra mej med att det var tuppen som börjat....

Vet inte om det går under tortyr, men det var liknande texter jag syftade på.

Sista dagen i 9an stängde jag av värmen i skolan genom att skruva på vattenrören i källaren. Ingen märkte något eftersom det var sommar och varmt ute. Senare den hösten börjades det märkas att det var kanska kallt i skolan. Men dom hittade tydligen inte felet förren långt in i vintern. Under den tiden hade nästan hela skolan legat sjuka både 1 och 2 gånger.

honkiie skrev:
jag vill inte höra om hur folk torterade djur, du är sjuk
Inte jag heller.

Däremot sprängde polaren en mindre riksväg i Örebro när han testade en hemmagjord bomb i ett cementrör under vägen.

Hällde pannkakssmet på rektorns bil, kråkorna tyckte det va jättegott, det blev omlackering. Sålde skolans skrivmaskin till en pundare som gick förbi utanför fönstret. Bröta upp polarns skåp och sprängde en salpeterbomb där, hoppsan 30 skåp förstörda. Slog sönder alla rutorna i fallfärdigt hus, åfan dom höll på att bygga ett nytt hus. Behöver jag säga att jag hamna i obs klassen? kan hålla på hur länge som helst.Tyvärr har man inte lugnat sig :hihi

I lumpen var de en kille (inte jag, för jag har inte C-kort) som backade på majorens privata merca med en TG 40 (Terräng Gående lastbil). Blev ett väldigt stort och bra lufthål mitt i motorhuven.

Vi var riktigt nervösa på efterföljande fredagsuppställning. Märkligt nog sa Major Dragg inget om detta. :gnissla

Tror inte att den soldaten glömmer det i första taget :hihi

Last edited:
välte rektorns bil tillsammans med några stycken(porsche 924,skraltig) åkte för skadegörelse
kastade stenar mot ett par poliser och åkte fast för våldsamt upplopp!! Listan kan göras lång men jag mår dåligt av dom åren så jag tar bara med detta.

*Vi lekte "pussleken" jämnt i mellanstadiet.
Pussleken går ut på att först jagar killarna tjejerna och ska fånga dem å pussa dem, sen är det tjejernas tur att jaga killarna.
Det roliga var att vi var 5 tjejer i klassen och 12 killar. Varav endast 3 av tjejerna ville vara med och 11 av pojkarna :D
Varje lektion efter rast fick vi skäll av fröken å skulle lova att vi aldrig lekte leken igen. Och varje gång klockan ringde ut oss på rast.. gjorde vi om alltihopa igen..

*Jag målade min vita katt grönfläckig med spritpenna och "friserade" henne. Katten låg och mös och spann, (enligt mamma som hittade mig när jag höll på och greja med detta).

*Friserade också gladeligen ett antal av mammas vänners barn..Till deras stora lycka och till föräldrarnas stora förskräckelse..

*En gång ödslade jag och några tjejkompisar våra cykellås och låste ihop några, (dumma), killars cyklar. Det var inte populärt. Tur att vi inte vart påkomna där.. :gnissla

*Ett flertal gånger retade vi samma dumma killar så de jagade oss och vi sprang snabbt till närmaste fröken och killarna fick ta hela skiten med utskällning och allt :hihi

Mycket oskyldiga hyss tycker jag själv.. men som 8-12 åring så hitta man ju inte på så mycket sattyg direkt.. :rolleyes:

Tryckte in våran katt i mikrovågsugnen när jag var barn :D

Hann dock aldrig sätta på den innan mamma kom och panikartat slängde bort mig och katten :kocko

Tror inte att jag törs skriva :kocko

Cencur:

Jag har ett gott hjärta, men när man var yngre....
Försöker att ställa upp, ta hand om folk istället. Vilket kan resultera i en massa skit.

Vi retade alltid bort nya fröknar, vi var värsta klassen igenom tiderna. m,m

Jag skulle kunna skriva en roman/novell.

Men skäms lite för den jag/ vi var.

Gjorde vapen, bomber, stal, skadegörelse m,m :kocko :kocko :kocko

Tyckte att svart krut var roligt o göra!
Blev en del raketer bomber osv...
En gång drog jag av en i farsans garage i en vatten tunna :tummenupp
Vilket resulterade i ett jävligt blött garage och en tämligen lustig vatten tunna!
Jag hade bara tvättat cykeln o ramlat till... :lol
Ett par veckor senare så spränge jag o några till... scouternas kåtor i luften. :D
o drog av en 1 kilos bomb o lyckades få den en halv björk :yoparty
Kartong lådor med eltändning som man lägger bröd smulor på lockade till sig fåglar märkte vi med :3freak

Vi va ett gäng grabbar i 12 års åldern som gjorde "bult" i skogen, man blandade jäst med socker och vatten i den dunk, efter ett par dagar hade det jäst till ett par%, sedan drack vi den gråa sörjan och spydde.

En mindre skog som av någon outrgundlig anledning brann upp. :rolleyes: Som tur var hann vi släcka innan allt för stor tumult bröt ut. Detta skedde i andra, tredje klass någonting, vi hade samlat "pennvässavfall" och annat brännbart material i flera dagar...

Detta lärde mig dock en läxa och sedan dess har inget liknande hänt.

Var även mäkta lättad när AK:n lämnades in i lumpen att inget oförutsett hade hänt...

hållundan skrev:
...vi hade samlat "pennvässavfall" och annat brännbart material i flera dagar...
:rofl

Det där med att elda skog har man också själv gjort.. :3freak

Man har lärt sig en o annan läxa efter det, kom ihåg att det var i tredje klass man gick, jag o min polare hade fått tag i tändare, det tyckte man ju var skithäftigt på den tiden, så fick han den briljanta idén att göra pilbågar.

Sen om han också på att man kunde sätta tygbitar på pilarna dränkta i bensin (vi hade nyss sett braveheart då) så skulle vi skjuta brinnande pilar i luften hade vi tänkt på en äng med bara torrt gräs (skitfräckt, precis som i braveheart) fan vad det brann men vi lyckades släcka det på nån vänster. :3freak

GSXR1100R skrev:
Vi va ett gäng grabbar i 12 års åldern som gjorde "bult" i skogen, man blandade jäst med socker och vatten i den dunk, efter ett par dagar hade det jäst till ett par%, sedan drack vi den gråa sörjan och spydde.
Har oxå gjort "bult", fy så snuskigt!+ att vi drack hembränt som luktade diesel.. :zpy kanske därför man är lite lustig!!

Haha vem gjorde inte "mäsk" vi kemiade som fan :huvet fick dunder%
folk ville köpa... sen efter ett tag kom det fram. psykdoktorn på skolan var vansinnig, snackade om att vi brände ute i skogen. (hur lätt är det)

Bara för att vi var smarta 7:e klassare :D

nej skämt åsido, vilket liv man levde. :kocko

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back