Erfarenheter från AVA-mc

Har bara goda erfarenheter

Har bara goda erfarenheter bättre än och håller en betydligt högre standard än mc handlarna i östergötland som jag har erfarenheter från..

går att diskutera priser med och det är +
 
Last edited:
Enda jag gjort där var att pröva ett skinställ.
Säljaren var mycket trevlig, kunnig och tillmötesgående.
Men vad vet jag.

Tror att det inte spelar nån roll till vilken handlare man går till, det finns
alltid nöjda och missnöjda kunder.
det kommer man aldrig undan.
 
Maken till icke påläst och arrogant BMW säljare har jag aldrig skådat. Ringde dit idag och ville ha pris på ny hoj. Trots att jag tydligt påtalade att jag INTE ville köpa säkerhetspaketet så fattar han inte. "Alla köper det. Och handtagsvärmare ingår i paketet!" Jaha det trodde jag är standardutrustning? Nej fy för ava mc. Aldrig någonsin att jag köper nåt där.
 
Maken till icke påläst och arrogant BMW säljare har jag aldrig skådat. Ringde dit idag och ville ha pris på ny hoj. Trots att jag tydligt påtalade att jag INTE ville köpa säkerhetspaketet så fattar han inte. "Alla köper det. Och handtagsvärmare ingår i paketet!" Jaha det trodde jag är standardutrustning? Nej fy för ava mc. Aldrig någonsin att jag köper nåt där.

Rekommenderar dig att ta kontakt med Stefan på Probike Norr sollentuna. gjorde precis som du och tog kontakt med AVA, fick inte ens kontakt med en säljare. Drog då till probike Täby som då precis hade tagit över efter BMW Solna och vart väldigt fint bemött, även all kontakt efter hoj köpet har varit bra.

Lycka till
/P
 
Maken till icke påläst och arrogant BMW säljare har jag aldrig skådat. Ringde dit idag och ville ha pris på ny hoj. Trots att jag tydligt påtalade att jag INTE ville köpa säkerhetspaketet så fattar han inte. "Alla köper det. Och handtagsvärmare ingår i paketet!" Jaha det trodde jag är standardutrustning? Nej fy för ava mc. Aldrig någonsin att jag köper nåt där.

Var det lönt att gräva upp en 4 år gammal tråd för att en säljare varit otrevlig i telefon?

AVA är ökända för att varken göra saker speciellt rätt eller vara särskilt trevliga.
 
Varför inte? Nån kan ju tro att de bättrat sig men icke. Och då jag är "ny branschen" visste jag inte att ALLA redan visste...
 
Har köpt en hel del saker där och alltid blivit väl bemött. Även när det strilar, tex för ett par år sen när jag köpte lite utrustning och på något vis lyckades glömma ryggskyddet där. Upptäckte det inte på en vecka då jag inte packade upp dom förän jag skulle använda dom.
Åkte dit direkt och berättade vad som hänt, det visade sig att mitt ryggskydd precis utgått och dom hade lyckats sälja mitt kvarglömda redan. Fick testa ett par nya och jag fick det som passade mig bäst direkt även fast det var dyrare än det gamla.
 
AVA har alltid varit bra i min mening. Handlat där både länge o mycket. Men jag säger som jag sagt tidigare när folk klagar på butiker; ingen butik är perfekt och det finns alltid någon på Sporthoj som är sur på just den butiken du skall besöka. Åk dit, kolla själv - och åk sedan till nästa ställe o kolla där. Speciellt om man skall handla något så dyrt som hoj. Då åker man väl till flera ställen i alla fall. Sedan kan du ställa dem mot varandra, det är bättre.
 
Varför inte? Nån kan ju tro att de bättrat sig men icke. Och då jag är "ny branschen" visste jag inte att ALLA redan visste...

Därför att internet är fullt av missnöjda människor. Att som ny på ett forum skriva sina första inlägg om att ett företag var otrevliga i telefon har tyvärr ett begränsat värde. Skall man kritisera så är det bra om man har lite på benen innan man gör det.

"Jag beställde av XXXX men de har inte levererat på 2 månader och nu svarar de inte på mail"
"Jag lämnade in på service hos XXXX och de höll inte tiderna, räkningen blev högre utan föregående info, och de glömde att spänna bakhjulet"
"Jag ringde YYY och de lät inge trevliga på telefon, fy för dem"

Vilka av ovanstående omdömen hade du tyckt var viktigt när du skulle välja företag att handla ifrån?
 
Ava har väl de flesta i stockholmsområdet lite hatkärlek med.
Ena gången får man inte testa en hoj för det kanske kommer att regna senare.
Nästa gång får man bra hjälp och tips när man provar kläder.
Nästa gång repar dom upp hela fälgen vid däckbyte.
Nästa gång får man ett kanonpris på inbyte o.s.v....
Det är väl lite dagsformen/slumpen som avgör känns det som.

Snyggt trådlyft btw. finns alltid behov av att skriva ett par rader om ava ;)
 
Därför att internet är fullt av missnöjda människor. Att som ny på ett forum skriva sina första inlägg om att ett företag var otrevliga i telefon har tyvärr ett begränsat värde. Skall man kritisera så är det bra om man har lite på benen innan man gör det.

"Jag beställde av XXXX men de har inte levererat på 2 månader och nu svarar de inte på mail"
"Jag lämnade in på service hos XXXX och de höll inte tiderna, räkningen blev högre utan föregående info, och de glömde att spänna bakhjulet"
"Jag ringde YYY och de lät inge trevliga på telefon, fy för dem"

Vilka av ovanstående omdömen hade du tyckt var viktigt när du skulle välja företag att handla ifrån?

När jag köper prylar eller försöker bilda mig en uppfattning uppskattar jag att kunna läsa olika omdömen från personer som upplevt eller tycker något (jmf prisjakt, pricerunner). Men visst - är det censur eller att man gärna kommenterar inlägg negativt så lär väl sådana här forum och trådar snart dö. Snubblade bara över tråden "Erfarenheter från AVA-mc" och trodde i min enfald att detta var ett ställe att ventilera sina upplevelser. Men visst - jag kanske skall PM:a dig för korrektur/censur innan något nytt skrivs? Eller arbetar du kanske själv på AVA?
 
När jag köper prylar eller försöker bilda mig en uppfattning uppskattar jag att kunna läsa olika omdömen från personer som upplevt eller tycker något (jmf prisjakt, pricerunner). Men visst - är det censur eller att man gärna kommenterar inlägg negativt så lär väl sådana här forum och trådar snart dö. Snubblade bara över tråden "Erfarenheter från AVA-mc" och trodde i min enfald att detta var ett ställe att ventilera sina upplevelser. Men visst - jag kanske skall PM:a dig för korrektur/censur innan något nytt skrivs? Eller arbetar du kanske själv på AVA?

Jag har absolut inget till övers för AVA. Skulle aldrig själv handla en skruv av dem om jag kunde slippa. Och nej jag jobbar inte på AVA jag är hjärtkirurg.

Det handlar inte om censur utan om att hålla kvalite i klagomålen så att allt inte bara blir en urvattnad soppa av människor som tycker saker baserat på vad de hört på internet. Skall man klaga på ett företag så skall det gärna vara någon substans i det och inte bara en subjektiv åsikt att du tyckte de lät ohjälpsamma på telefon.

För har man en butik med ett flertal säljare och ett hundra kunder i veckan så kommer där snart att finnas någon kund som inte tycker man är tillräckligt trevlig/hjälpsam/tillmötesgående oavsett hur väl man försöker.
 
Och nej jag jobbar inte på AVA jag är hjärtkirurg.

Inget ont om någon speciell mc-butik, men jag slås av tanken att om en hjärtkirurg kan så mycket om mc som Boris, varför kan inte en del personal bemöda sig att kunna 10% av detta, det skulle ge branschen ett lyft.
Det handlar ju naturligtvis om intresse, har man inget intresse av motorcyklar ska man inte jobba i den branschen.

Basta!
 
Inget ont om någon speciell mc-butik, men jag slås av tanken att om en hjärtkirurg kan så mycket om mc som Boris, varför kan inte en del personal bemöda sig att kunna 10% av detta, det skulle ge branschen ett lyft.
Det handlar ju naturligtvis om intresse, har man inget intresse av motorcyklar ska man inte jobba i den branschen.

Basta!

Kanske därför man jobbar i MC butik och inte är hjärtläkare. Att plugga till tex. läkare innebär att du måste kunna ta in mycket information och förstå den på ett sådant sätt att den inte belastar systemet som att tex. lära sig telefonkatalogen utantill.

Tycker trenden är lika inom många branscher, folk som jobbar på restaurang och inte kan uttala namnet på de 15 vinerna som finns på den relativt enkla vinlistan, tar väl max en halvtimme att lära sig utantill även om man inte kan språket speciellt bra.

Jag är på jobbet mellan 10-18, får betalt, enklast om det inte kommer kunder och stör när jag pratar med polarna i telefon eller sitter och surfar. Vem som i slutändan betalar min lön har jag inte funderat över, men farsan betalade lägenheten :-)
 
Har väldigt blandade erfarenheter därifrån, i verkstan har jag bara bra erfarenheter ifrån men i butiken är det väl sådär, tycker han den yngre som verkar ha Ducati-delen är trevlig och hjälpsam, de äldre är rätt sura och trötta..
 
Generellt är det ett storstadsproblem imo som även gäller bilbutiker där jag personligen tror en del av förklaringen ligger i att de här har att göra med så ofantligt många däcksparkar-kunder varje dag som bara vill jiddra utan att köpa något.

Även de flesta bilförsäljarna i Stockholm gäspar slött när man kommer in och funderar på att köpa en bil av dom, för att sätta det hela i lite perspektiv.

Det finns många säljare där ute som inte orkar ha med kunder att göra tyvär.
 
All info är info i mina öron.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top