Erfarenheter från AVA-mc

Jo, jag vet att det alltid är personer som är missnöjda med nästan allt som kan tänkas.
Men som man säger, 1 miljard kineser kan inte ha fel, ät ris...
.
Nope 1 miljard kineser kan inte ha fel... Faktum är att AVA blev både Suzuki och Kawwa handlare "of the year 06" Dvs de såle flest kawwa och sukka i hela landet.
Det du läser här på sh.com är bara en bråkdel av alla som varit inne i butiken.
Och om du börjar forska lite vilka som skriver "skit trådar" och gör personpåhopp här på forumet så kommer du ganska snart finna att många av dem som skriver skit återkommer så fort något om AVA kommer upp.

Så om många tycker att det är taskig service på butiken så kanske man ska tänka en extra gång innan man skriver alla papper.
.
Om de verkligen hade så taskig service så skulle de inte sälja så mycket som de faktist gör...
Verkstan blev dessutom dynojet-center of the year 2006 med.

men i grund och botten så vill ju jag inte betala överpris. En bra affär uppnås bara genom att båda parter är nöjda.

Mcyket riktigt så vill man inte betala överpris. och AVA har haft höga i priser på beggat och är stenhårda i förhandligen.
Men då KANSKE det är köparen som är en svag förhandlare... ;)

Kan ju säga det att det har förekommit skitsnack om andra handlare här på sh med. Men oftast så blir de historierna mycket mer kortlivade.. och en del gånger plockas hela trådar bort...

ge gärna exempel på butiker för suzuki & ducati

Suzuki har jag ingen erfarenhet av men Ducati skulle jag rekommendera Italia Bike Center och Biscaya. Mycket bra erfarenheter av båda - har dock inte köpt nån ny hoj där men annat man har handlat... :)

:tummenupp

Jag tycker bara jag blivit proffesionellt bemött på ducaticenter i sthlm.. Dom visste vad dom pratade om, samt en och samma snubbe hade koll på allt, detaljer kring hojjen, dess historia men även div tillbehör. Då utgav jag mig inte ens för att vara seriös spekulant, utan "kikar bara lite".

Ava mc & mc varuhuset har jag dålig erfarenhet av. Främst när det gäller reservelar. Ungefär lika dåliga på den punkten, dvs glömt skicka med nödvändiga monteringsdetaljer, samt inte kunnat svara på div frågor. Dessutom har man fått dålig uppmärksamhet, man har stått och väntat och väntat och väntat, till slut som ensam kund i butiken, och fortfarande ingen uppmärksamhet..dom har mest snackat med varann, sho/shimm sen när man hostat ett antal gånger, och till slut vräker ur sig "ursäkta, kan man få hjälp här?" -så har man ungefär blivit bemött med "vad vill du?!"

:huvet

jag kan säga att jag kommer inte köpa en del eller hoj till hos ava vart riktigt besviken köpte en helt ny rsv mille factory -06 av dom och classe som säljaren heter sa att han skulle fixa service tid för 100mila redan nästa vecka om jag ville vilket jag tackade ja till men när jag kommer ditt på måndagen och ville lämna in hojen så säger dom att jag ska få vänta i en månad på att få hojen servad blir riktigt sne .... fortsätter med att hojen inte går någe bra åker dit igen och dom kan inte ens kolla eller prov köra hojejn för att kolla vad som är fel... så jag ringer till högsta chefen för ava och är skit arg och han säger att han inte kan göra något... efter att allt löst sig en månad senare så åker jag hojj och hinner åka i cirka 3mån sen blir jag på körd hojen blir löst och jag får ut stålar ringer till ava då och frågar vad han ger mig för pris med tanke på att jag redan spenderat lite över 100000 hos dom men han ger mig bara 3000 kr i rabbat på nya hojen så då ringer jag runt och hamnar hos hojgaraget i karlstad som ger mig ett MYCKET bättre pris och per och jocke nere i karlstad är took trevliga och har bra service så dit åkte jag och hämta den andra hojen och har bara bra erfarenheter av dom ist

MVH Tobbe

Ava mc & mc varuhuset har jag dålig erfarenhet av. Främst när det gäller reservelar. Ungefär lika dåliga på den punkten, dvs glömt skicka med nödvändiga monteringsdetaljer, samt inte kunnat svara på div frågor. Dessutom har man fått dålig uppmärksamhet, man har stått och väntat och väntat och väntat, till slut som ensam kund i butiken, och fortfarande ingen uppmärksamhet..dom har mest snackat med varann, sho/shimm sen när man hostat ett antal gånger, och till slut vräker ur sig "ursäkta, kan man få hjälp här?" -så har man ungefär blivit bemött med "vad vill du?!"

:huvet

Exakt,
hur mycket bättre skulle inte affärerna gå om dom visade en liten gnutta servicekänsla?

kom in ditt förra hösten o ville ha ett nytt styre till min streetfighter. talade om att jag var ute efter nåt relativt billigt eftersom jag var student och det första styre han visar upp är ett för 1200:- frågar om de inte har några billigare o han plockar upp ett annat någon hundring billigare. plockar själv upp ett annat styre som jag tycker ser bra ut o frågar vad det ligger på, kostade 600 spänn och passade perfekt.
förstår att de vill sälja och att vissa säkert går på sånt men det känns lite surt då man talat om att pengar är en bristvara och att man ändå försöker kränga på en något av det dyraste som fanns.
utöver det så tycker jag att de haft en bra service, speciellt på reservdelar!

Hallå alla glada,
Jag undrar om någon här har erfarenhet av att handla mc hos AVA Mc i skärholmen?
Jag ska nämnligen dit imorgon och köpa en hoj, men jag undrar om ni har fått med extra tillbehör när ni handlat?
Hur pass stenhårda är säljarna på sånt?

Må väl

Mvh
Niclas

Köp hoj från nån annan än dessa skojare, vid ett tillfälle som jag vet om försökte dom sälja en krockad omlackad importhoj som osmälld svensksåld hoj till en ovetande. Det måste väl finnas nån seriös i sthlm.

Jag har bara gjort småaffärer på AVA. Har fått mig serverat mycket intressant och trevligt skitprat, trots att jag bara handlat prylar i stil med handskar och småprylar.

(ja, jag är en sådan jävla typ som står och pratar skit med butiksbiträden och ser till att ingen annan får någon hjälp)

Kanske annat med service/reservdelar, vad vet jag. Ingen aning heller om det är väldigt ojämn kvalitet på biträdenas servicevilja. Men JAG har i alla fall ingenting alls att klaga på hos AVA. Tvärtom, jag har känt mig välkommen i butiken.

Hej alla,
Tänkte bara informera om att jag köpte hojen i lördags. Jag fick hjälp av en tjej som normalt satt på kontoret som hon sa, hon var trevlig och uppriktig. Jag kände mig välkommen och inte att de försökte pracka på mig en massa saker. Helt enkelt ett trevligt köp!

Jag köpte en Kawasaki ER6n, fick 10% rabatt på ett leovince slip-on + gratis montering av det. Så jag känner mig nöjd!

Kanske hade jag tur och fick en bra säljare, men jag kan iaf rekommendera ava efter mina små erfarenheter.

Mvh
Niclas

Helt ok

Köpte lite prylar där igår...mellan 5-10% rabatt på kläder och tillbehör.

Trevliga :tuttar och bra service.

Det värsta är när en hadlare försöker smutskasta andra hojjar än dom själva säljer vilket en viss "räv" gärna gör ..urrrk

Det har varit bra service så länge allt funkar, men när ett prob. uppstår är dom* inte alltför villiga med att stå till tjänst.
*alla är säkerligen inte så.

I ärlighetens namn tycker jag de ryckt upp sig rejält på senare tid på åtminstone tillbehörssidan (reservdelar har alltid varit ok) och tagit åt sig av kritiken. De två gånger jag besökt dom i år har jag till min förvåning fått osedvanligt kvickt och bra bemötande av intresserade säljare. Dessutom är det en av de få mc-butikerna i Stockholm som har öppet på söndagar, det är fan inte dåligt!

Hojinköp av handlare blir utanför storstäder, de är oftast mer tillmötesgående när det gäller pris och prutning på mindre orter.

Ja tråden är gammal men jag orkade inte starta en ny...

Anyway...

Jag fick nyligen ett samtal av en kvinna från AVA-MC som talade om att de gärna ville göra en garantiåtgärd på min K6 vilket jag tyckte lät som en bra idé! Så jag bokade en tid och avböjde vänligt men bestämt ett olja och filterbyte för nätta 2kkr(rabatterat från 2,5)...
När jag skulle lämna in hojen så hade jag och polaren lyft in den i hans budbil (fullt görbart men drygt) och kommer till ava där det till att börja med står 3 hojar med 1dm snö på UTANFÖR verkstadsporten! Visst dom håller för det men jag tycker det rimmar illa och jag har inte min hoj i garage bara för att dom ska ställa den ute! När det ska lastas av så tog jag för givet att en av Sveriges större mc-butiker skulle ha en avlastningsramp men ICKE!!!!!! Istället kommer en mekaniker med en 2x6 bräda och mumlar något i stil med " vi har en ramp någonstans men att den här borde funka"....
Fick vi avlastningshjälp? Självklart inte...
Jag börjar redan ångra mitt beslut om att låta dom göra något alls med min hoj men beslutar att detta blir första och sista gången!

Två dagar senare ringer en mek upp mig och säger "du har ju ett yoshimura slip-on ELLER helsystem på din hoj och skulle du vara intresserad av en powercommander?" Jag tackar än en gång nej till deras erbjudande då jag tänker att det inte finns en snöbollchans i h-vete att jag låter en mek som inte kan skilja på helsystem och slip-on installera något på min hoj!

Sen kom samtalet att jag kunde hämta hojen och då upprepades hela lastningshistorien bortsett från att nu hade även plankan försvunnit...

Jag hade redan innan hört mkt om ava men var tvungen att prova då faktist deras reservdelsavdelning är bra att ha att göra med och det ligger på rätt sida stan men nu har jag egna erfarenheter och deom stämmer tyvärr väldigt överrens med den generella åsikten...

Fifan så trist!

Handlar där endast om det är akuta nödfall, har bara dåliga erfarenheter.
Skitaffär i mitt tycke.

Åk till Raceway om du skall ha reservdelar, en mils skillnad.

Jag har bara goda erfarenheter av Ava Mc, tycker personalen är kanon och gör sitt bästa.
Jag kan ju va partisk eftersom jag känner allihop.
Men!
Det finns EN (1) person som verkligen inte passar där.
Take a wild guess.
Mina dos centos.

Jag blev nöjd med AVA, handlade 796:an där. och fick lite krimskrams på köpet.
Vill inte specificera närmare med det var till rätt bra värde.
Det var dels kompensation pga det drog ut på tiden, och dels på "köpet".

Var VD som sålde, skulle tippa på att han har rätt mycket att göra förutom att försöka sälja hojar, så jag förstår att det drog ut lite på tiden.

VD var till och med ut och lastade hojen på en pickis samt spände fast den.

Att jämföra med flera andra Ducati ÅF som inte ens behagade svara på mitt mail när jag funderade på att köpa 796:an, jag bestämde mig tidigt att välja den som svarade snabbast och verkade mest tillmötesgående.

Faktum är att enbart AVA svarade :va
Verkar vara lite skum attityd hos mc säljarna i sthlm, vill dom inte sälja?

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back