Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den har 206 Nm vid 3000 rpm, min diesel har 338 Nm vid 1700 rpm, jäkligt svårt att välja bort det faktiskt.
Ja, den är riktigt pigg och då har jag ingen trimbox, utan den är ommappad.Förstår det, användbart vrid i vanlig trafik. Har dieselmotorn bra gasrespons? Lekfull att köra? Abarth 500 vill leka hela tiden. Två skilda bilar med olika ändamål. Jag kör heller inte så mycket mil per år längre och det var ett av skälen till att jag valde en Abarth 500. Jag vill ha kul även om jag bara ska köra bort till träningen eller affären utan att det för den sakens skull går överstyr.
Ja, den är riktigt pigg och då har jag ingen trimbox, utan den är ommappad.
Finns pedalbox att köpa om man vill lura den signalen men det behövs inte, den axar riktigt hårt så fort turbon vaknar, och det gör den vid 1200 rpm, jag är imponerad.
Men jag ska prova en A så snart det finns bilar att prova.
Min är sänkt och stenhård, precis som det ska va.
Sniket också att man inte får baksätenas ryggstöd klädda men filt, naken plåt i en bil som kostar 220.000 känns kass.
nya Abarth 695 Biposto morrar fint![]()
Vafan, jag kan inte sluta dregla på en Abarth, kollar tuben och annonser konstant.
Det skulle inte förvåna mig om jag plötsligt får ett ryck och köper en fast jag inte borde![]()
Är kvalitén så italiensk som man tror för detta farthinder?![]()
Är kvalitén så italiensk som man tror för detta farthinder?![]()
Nu har du inte fattat det här, Italienskt är usel kvalité och t.ex Tyskt är superduper bra....
Önskar jag kunde uttrycka mig så kategoriskt. Verkligheten ser dock inte riktigt ut på det viset. Lika oförtjänt det dåliga rykte som italienarna dras med sedan 70 och 80 talet lika oförtjänt är tyskarna rykte om överlägsen kvalité.
Ligger det någon sanning i ryktena idag är de kraftigt överdrivna. Både italienarna och tyskarna har olika saker som talar för dem. Vill man vara lite tråkig, förnuftig och präktig köper man en VW Polo. Abarth 500 talar till ens känslor. Det är en bil man blir glad av att köra och det är en bil som väcker känslor hos omgivningen på ett positivt sätt. Tillskillnad från när jag körde en Alfa för många år sedan är det faktiskt ingen som har ställt frågan om kvalitén på bilen eller underförstått brist på den. Det har nog känts sekundärt i sammanhanget. De allra flesta kommenterar bilens design, färg, motorljud. Ser man sig omkring har vanliga Fiat 500 blivit ett rätt vanligt inslag i trafiken. Jag tror de har visat sig vara rätt robusta.
Fördomar tenderar att vara självförstärkande!Önskar jag kunde uttrycka mig så kategoriskt. Verkligheten ser dock inte riktigt ut på det viset. Lika oförtjänt det dåliga rykte som italienarna dras med sedan 70 och 80 talet lika oförtjänt är tyskarna rykte om överlägsen kvalité.
Ligger det någon sanning i ryktena idag är de kraftigt överdrivna. Både italienarna och tyskarna har olika saker som talar för dem. Vill man vara lite tråkig, förnuftig och präktig köper man en VW Polo. Abarth 500 talar till ens känslor. Det är en bil man blir glad av att köra och det är en bil som väcker känslor hos omgivningen på ett positivt sätt. Tillskillnad från när jag körde en Alfa för många år sedan är det faktiskt ingen som har ställt frågan om kvalitén på bilen eller underförstått brist på den. Det har nog känts sekundärt i sammanhanget. De allra flesta kommenterar bilens design, färg, motorljud. Ser man sig omkring har vanliga Fiat 500 blivit ett rätt vanligt inslag i trafiken. Jag tror de har visat sig vara rätt robusta.
Fördomar tenderar att vara självförstärkande!
T.ex. lägger jag alltid på minnet när en italiensk bil har nåt elfel som gör att blinkers lyser när det borde vara bromsljus och vice versa och allt möjligt, för "såna är ju italienska bilar".
Kan inte komma ihåg ett enda tillfälle då jag sett samma hos en japan, även om det garanterat hänt en och annan gång under historien.
Och appropå just detta, farsans Fiat har ALL el kopplad till en slumpgenerator.
Du måste lära dig omfamna människors åsikter och förutfattade meningar, livet blir så mycket trevligare när man kan le åt spektaklet.
Det du med säkerhet kan veta är att inget du gör kan påverka dom, så ta istället tillfället att roa dig på deras bekostnad.
Jag brukar dra i med rent fiktiva hysteriska kostnader med motiveringen att bilen/hojen talar till mitt inre, hysteriskt kul när någon jag känner väl förklarar för vederbörande att jag bara drev med dom.
Fördomar tenderar att vara självförstärkande!
T.ex. lägger jag alltid på minnet när en italiensk bil har nåt elfel som gör att blinkers lyser när det borde vara bromsljus och vice versa och allt möjligt, för "såna är ju italienska bilar".
Kan inte komma ihåg ett enda tillfälle då jag sett samma hos en japan, även om det garanterat hänt en och annan gång under historien.
Och appropå just detta, farsans Fiat har ALL el kopplad till en slumpgenerator.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |