ERF-tersnack från Anderstorp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Helgens hårigaste körning stod Bad Boy Jimmy Lindström för, dom flesta tar höjd efter start & målrakan, men Jimmy går över den vita linjen vid muren och liksom stöttar hjulen mot muren innan han med skrikande däck sladdar in och ut ur böjen, riktigt hårigt att se.

Helgen hjälte i Battle Of The Traktors är Mr Lind som knep en tredjeplats, detta på en Al-Tonno med extra lök, härligt kämpat Alex :yoparty

#5 Diver höll sig på hjulen hela helgen trots att Augustini körde.

REC hade mysigt klotkalas hela söndagen, det gick åt 784 rullar silvertejp denna fina rejsdag.

#76 Rap Ida Rajsing vann i amatörklassen, härligt kämpat boys och tack till P.R.O act som bytte till regnostar så fort solen gick i moln.

Jag knäppte 400 bilder under lördagen & söndagen med Striders kamera, om ni vill se bilder så behöver ni bara PM:a Strider eller skriva i tråden vilket nummer/klass/färg på skinnställ så lägger Strider upp bilderna lika snabbt som han kör.

Last edited:
Hej,
vore kul med några bilder från NEC team #67 rød/vit/svart Honda med den skadesjutna kråkan på kryckor i svart skinnställ. Kunde också vara fint med bilder på dom som körde mest, en med rött och en med vitt skinnställ.

/Kris

Hej,
vore kul med några bilder från NEC team #67 rød/vit/svart Honda med den skadesjutna kråkan på kryckor i svart skinnställ. Kunde också vara fint med bilder på dom som körde mest, en med rött och en med vitt skinnställ.

/Kris
Jag fotade dig med lånad kamera, Strider har bilderna i sin kamera, du behöver bara tjata lite på Strider så är saken biff.

Heroiskt att köra med bruten fot, du är lika hård som dom gamla RR hjältarna :yoparty

Du var ju inne i våran box och spionfotografera så det kanske finns några bilder på 'liket' med nummer #3?

Vem var det i REC som laddade ut ur opelkurvan under SC för att sedan tokmula nån stackare rätt i arslet 100 m senare. Det small duktigt ca 5 m bakom mig.

Oj var det du med kryckor? Ja det är lite hardcore. :)

Japp, det var mig med kryckor. Jag hade gett mig fan på att köra, ingen walk over här inte. Lite piller, black magic och fixerad fot i stövlen så borde det gå tänkte jag. Naturligtvis så var det vänsterfoten, så det gick mindre bra med växling och vänstersvängar. Körde 1.55 som bäst, men puttade ingen annan av banan i alla fall. Om man ska vara idiot så är det ett bra sätt att vara det på tycker jag. Men... jag orkade bara 3 pass på 20 minuter var. Resten fick dom andra köra. Nu har jag 5-6 veckor på mig för att foten ska växa ihop igen.

/Kris
NEC #67

Vem var det i REC som laddade ut ur opelkurvan under SC för att sedan tokmula nån stackare rätt i arslet 100 m senare. Det small duktigt ca 5 m bakom mig.
Vem var det som inte hade ordning på sina bromsar, mat, bensindunkar samt övrigt som vi fick lösa för att du skulle glida in på en "arrive and drive" :mad:

Du är en sopa på att planera.... men du körde rätt ok.

Vem var det som inte hade ordning på sina bromsar, mat, bensindunkar samt övrigt som vi fick lösa för att du skulle glida in på en "arrive and drive" :mad:

Du är en sopa på att planera.... men du körde rätt ok.

Bromsen tar jag ansvar för men allt det andra lovade Sluggo skulle lösa sig på plats, det brukar det göra enl. honom. Ska ut och såga upp tanklocket nu.

Vår planering var klockren..

Se till att få komma till start, Sabba kvalet, starta iprincip sist, Missa tavlorna och sluta mitt i fältet. KLOCKRENT hur bra det funkade. Verkar som att vår lilla 748 hybrid gick OK iallafall.

Kom imål efter REC´n med 2 dl soppa kvar i tanken och en frivilligt genomförd Stop&Go.
#11 - T.J.E.J.E.R.

Bromsen tar jag ansvar för men allt det andra lovade Sluggo skulle lösa sig på plats, det brukar det göra enl. honom. Ska ut och såga upp tanklocket nu.
Sugo är fanimig roten till all ondska, hur kan du ens lyssna på honom när du vet hur det gick till på den tiden när ni körde SOS.

Enligt Clabbe ska man kunna banka loss den där skvalpplåten ganska enkelt, men frågan är om du någonsin mer kommer att få tankpersonal.

Sugo kan du dock få tillbaks igen, vi har tröttnat på Sugos underliga förklaringar om varför dom saker han skulle fixa aldrig blir av.

När Sugo säger "det löser sig på plats" så betyder det alltid att någon annan får lösa det på plats.

Starta gärna upp SOS igen så kan ni slabba med bensin, byta bakhjul på 28 min och glömma hälften av alla grejor hemma precis som förr i tiden.

Får be om ursäkt att jag återigen inte var på plats för att skriva och fota ERF. Tanken var att följa några ERF race. Men alla tävlingar krockar med Pro SBK tyvärr.

Eventuellt kommer jag på något NEC race. Ibland önskar man att man var tre personer, räcker inte med att vara schizo:D

Låter som en obra situation, måste ju varit nåt på hojen som sket sig?

/Urban

Finns det bild på svart, vit, guld Arlen Ness ställ & hjälm på en gul Yamaha R6 #127 Endurance Royal? Vi kom på 34 plats av 55, det var vi trots allt nöjda med då det var vår första tävling. :) Vårt mål var att ha kul, inte komma sist eller klota.

Vill även passa på att tacka min teamkompis Susanne som körde snyggt, Peter & Jesper som hjälpte oss med tankning & annat runt omkring, ni var till stor hjälp! Tack till sponsorer, trevliga depåkamrater och alla ni andra som pepprade oss bl.a team EA-racing #26, så vi (i alla fall jag) inte skulle vara så nervös... :gnissla :tummenupp

Last edited:
Finns det bild på svart, vit, guld Arlen Ness ställ & hjälm på en gul Yamaha R6 #127 Endurance Royal? Vi kom på 34 plats av 55, det var vi trots allt nöjda med då det var vår första tävling. :) Vårt mål var att ha kul, inte komma sist eller klota.

Vill även passa på att tacka min teamkompis Susanne, Peter & Jesper som hjälpte oss med tankning & annat runt omkring, ni var till stor hjälp! Tack till sponsorer, trevliga depåkamrater och alla ni andra som pepprade oss bl.a team EA-racing #26, så vi ( i alla fall jag) inte skulle vara så nervös... :gnissla :tummenupp
Tog massor av bilder på er, bara att skicka pm till Strider.

var det du som hade flätor med rosa band som vispade under hjälmkanten och sabla killer-blick? :D
Då är du med på bild... Håller på att sortera genom alla nu .. *puh*

Micke .. kom igen när du har ett par tusen som du själv ska sortera upp... ;)
Tycker synd om Strider... ;)
Nästa gång får du hänga med mig ut och plåta...

Vågar inte säga hundra men det var nog inte många team jag missade denna gång ... Nu är det bara allt grovgörat att sortera kvar :tungan

Sorry att jag kapar din tråd, Micke

Edit: Ups! det var inte du med flätor... men väl blicken :D

Bifogat

• IMG_4557.jpg
    IMG_4557.jpg
    93.6 KB · Visningar: 158
Last edited:
Jag knäppte 400 bilder under lördagen & söndagen med Striders kamera, om ni vill se bilder så behöver ni bara PM:a Strider eller skriva i tråden vilket nummer/klass/färg på skinnställ så lägger Strider upp bilderna lika snabbt som han kör.

Haha, du är en sann optimist Micke.

Jag är på Elmia mässan och sedan är det landet till helgen för att fira svärmor.

Fortsätt gärna requesta så kommer det av vad som finns senare.

Oj, glömde visst att jag skall till Paris en sväng veckan därpå.

Haha, du är en sann optimist Micke.

Jag är på Elmia mässan och sedan är det landet till helgen för att fira svärmor.

Fortsätt gärna requesta så kommer det av vad som finns senare.

Oj, glömde visst att jag skall till Paris en sväng veckan därpå.

Du är kass :mad:

Helgens hårigaste körning stod Bad Boy Jimmy Lindström för, dom flesta tar höjd efter start & målrakan, men Jimmy går över den vita linjen vid muren och liksom stöttar hjulen mot muren innan han med skrikande däck sladdar in och ut ur böjen, riktigt hårigt att se.

Dock suddig bild taget på för tok långt håll...
Men hårigt är lindrigt sagt ... :yoparty nackhåren rester sig...

Bifogat

• IMG_3112.jpg
    IMG_3112.jpg
    118.8 KB · Visningar: 251
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT