ERF större än STCC?

GSXR1100R skrev:
Det är skillnad på olika menar du?

ERF fick flyttas pga SO tävling i Finland... Jylland och Knudan ligger nära varandra.
SO är ett mästerskap där klassen Superstock inte är med, förvisso är det en del som kör pbåde Superstock och STD om de har möjlighet.
ERF är en rolig serie men inget mästerskap med SM-status. Kan du inte se och förstå den skillnaden? Inte för att dissa ERF på något vis men tågordningen är väl ganska klar?

Goodstuff skrev:
SO är ett mästerskap där klassen Superstock inte är med, förvisso är det en del som kör pbåde Superstock och STD om de har möjlighet.
ERF är en rolig serie men inget mästerskap med SM-status. Kan du inte se och förstå den skillnaden? Inte för att dissa ERF på något vis men tågordningen är väl ganska klar?
Kolla vad SVEMO sa när dom flyttade våra race...

GSXR1100R skrev:
Kolla vad SVEMO sa när dom flyttade våra race...

För oss som inte orkar kolla upp det då?
Jag antar att de sa något i stil med att det finns en risk med att förare skulle köra ERF istället för SO.
Men jag fattar inte gnället, ERF ska vara en hobbyserie och ni gnäller när det kommer lite snabbare A-förare till teamen.
Sen gnäller ni oxå när serien prioriteras ner till förmån för SO.
vad är den stora grejen lixom?

Victor skrev:
Jag antar att de sa något i stil med att det finns en risk med att förare skulle köra ERF istället för SO.
Men jag fattar inte gnället, ERF ska vara en hobbyserie och ni gnäller när det kommer lite snabbare A-förare till teamen.
Eftersom du är för lat för att sätta dig in i detta så behöver jag inte svara.

Mumlan kommer med mera info asap.

Victor skrev:
Precis min undran.

Vadå för lat? Om du vet vad som är "problemet" och vad SVEMO har gjort för ont kan du väl skriva det?

Vad var konstigt? Att STCC kör på Knutstorp samtidigt som SO på Jyllandsringen eller att SO/SM inte vill köra samtidigt som ERF?

250 SP tex.
Eller de B-race som arrangeras.
Utkvalning är ju en del av verkligheten i racing.

Strider skrev:
Svemo sitter i knät på SO/ Luff. Hade ARC mfl kunnat hålla sams med SO/Luff så hade den här korkade situationen inte uppstått.
Ja så är det, men verkligheten kommer snart ikapp dessa herrar.

Victor skrev:
WORD! :tummenupp
Verkar som att det ska gnällas för gnällandets skull från vissa :3freak

Strider skrev:
Men kom ut i depån någon gång och lär dig hur det går till istället för att sitta där och förstå sig på. :fatta!
Så jag måste befinna mig i depån för att tycka att en viss person vänder kappan efter vinden baserat på hans inlägg här på SH?

Kanske dags för dig att släppa hörnflaggan och komma in i matchen?
Det här är ett publikt forum där vem som helst få ventilera sina åsikter.
Så länge medlemmarna följer forumets regler har du nada att säga till om och känns det jobbigt så får du väl ta upp det med Swedie.

Annars kan ju du starta www.ankdammen.se :rolleyes:

GSXR1100R skrev:
Lägg dig inte i sådant som du inte är insatt i.
Jag har läst dina inlägg om A-förare i ERF, jag har läst dina inlägg om de flyttade ERF-tävlingarna, jag har läst dina inlägg i den här tråden.
Om inte det räcker för att ha en åsikt så kanske du och Strider ska starta ankdammen.se ihop.

Dryg är bara förnamnet :(

Strider skrev:
Idag är du full av motsägelser. Om tågordningen skall gälla så skall väl SO flytta på sig för STCC eller hur.

ELLER:
Den maskinklass som används i ERF finns ju inte vare sig i SO eller STCC, Hur kan det då krocka med SO? Som du mycket riktigt påpekar att STD600 inte finns i STCC och därför är det OK att SO/STCC krockar.

Inte alls motsägelsefullt tycker jag.
Det finns inga mästerskapsklasser som krockar i de två arrangemangen. STD600 är en supportklass och får således lida av att det saknas en del förare som kör i Superstock istället. Övriga mästerskapsklasser på SO påverkas inte, i så fall av ytterst får förare som väljer Superstock före en mästerskapsklass vid SO:t.

När ERF körs så är det ju flera förare och/eller mekaniker som normalt kör i mästerskpasklasser i olika serier och då anser jag det riktigt att prioritera de svenska och nordiska mästerskapen.

Strider skrev:
250SP är ju en utdöende klass sedan Aprilia slutat tillverka modellen.
Hur många B-race ordnas varje år? De är för få för att man skall kunna utvecklas.
Förra året var det väl tre ytterligare (LMS; FMK och HMS) förutom SO/SM, sedan tillkommer ju HMSs KM. Hur det ser ut i år vet jag inte.
Om man vill tävla så finns det ju tillfällen, speciellt i R600/R1000

Strider skrev:
Visst är utkvalning är en del av verkligheten i racing, men hur hånga tror du inte stannar hemma i R600/1000 inför den kommande SM/SO tävling på Falken för de vet att inte har en rimlig chans att kvala in? Likväl har de en stor lust att köra tävlingar.

ERF är en bra plantskola för många olika typer av förare. Det inser säkert Luff oxå och ERF är något som är bra för rekryteringen till hans SO.

Jag tycker det är en rolig krydda med snabba A-förare i ERF. Det är klart utvecklande att köra samtidigt på banan som killar som Jensen, Gsson mfl.

Men vad händer med ERF 2006 med tanke på osäkerheten inför framtiden vad gäller Anderstorp? Det är kanske dags att någon duktigt entrepenör fångar upp läget och startar ett bolag som kan föra långloppstraditionen vidare här i Sverige på ett professionellt sätt.
Visst är det kul att köra med snabba förare men i vissa lägen går spetsidrotten före breddidrotten.
Vad som händer med ERF har jag ingen aning om.

Strider skrev:
Visst är utkvalning är en del av verkligheten i racing, men hur hånga tror du inte stannar hemma i R600/1000 inför den kommande SM/SO tävling på Falken för de vet att inte har en rimlig chans att kvala in? Likväl har de en stor lust att köra tävlingar.

ERF är en bra plantskola för många olika typer av förare. Det inser säkert Luff oxå och ERF är något som är bra för rekryteringen till hans SO.

Jag tycker det är en rolig krydda med snabba A-förare i ERF. Det är klart utvecklande att köra samtidigt på banan som killar som Jensen, Gsson mfl.

Men vad händer med ERF 2006 med tanke på osäkerheten inför framtiden vad gäller Anderstorp? Det är kanske dags att någon duktigt entrepenör fångar upp läget och startar ett bolag som kan föra långloppstraditionen vidare här i Sverige på ett professionellt sätt.

Jag är tveksam över att ERF är en sån bra plantskola. För mig verkar det mest vara proffs som behöver lite extra träning och glada amatörer som gillar längre rejs. Men visst, det finns folk som börjar RR med ERF. Dock tror jag inte att det är framtidens EM-stjärnor men det spelar mindre roll. Sålänge alla deltagare har kul och fortsätter så rättfärdigar det väl seriens existensberättigande.
Grejen är som du själv skriver högst upp är folk som inte kvalar. I SO kan och ska det gå ganska fort, det är inte en korpserie i minimoto. Långsammare förare säger att de inte kvalar in (vanligtvis utan att ha försökt nångång) och vill köra ERF. Medelsnabba förare ser sin chans att placera sig riktigt bra och ställer upp där med. Det är som att döpa en CSserver till n00btraining.
Vi säger att jag inte kan kvala till ett ERF, är det någons skyldighet att ordna en serie för folk som mig då? Och hur hindrar man då att det kommer folk som är snabbare än mig och kvalar ut mig där också?

sandstream skrev:
WORD! :tummenupp
Verkar som att det ska gnällas för gnällandets skull från vissa :3freak

Hähä, när du håller med mig blir jag osäker på om jag har rätt.

Edit: En vacker dag ska jag lära mig skriva snabbare.

GSXR1100R skrev:
Lägg dig inte i sådant som du inte är insatt i.
Det skulle underlätta att förstå hur ni tänker om ni berättar hela "sanningen" istället för en massa antydningar och halvkvävda visor. Vi som inte andas, skiter och tänker ERF 24/7 har inte alla turer och surheten mot Luff/Svemo/valfri syndabock klart för oss hela tiden.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman