ERF RR för riktiga män (bildvarning) #83

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Två veckor innan ERF:et på A-torp så kör vi sönder växelaxeln igen, den nya axeln fanns inte att få tag på i Sverige men Brink ordnade fram en axel från Danmark.

Tack JTDS för lån av mutterdragare.

Dagen innan ERF:et så tokmekade vi som vanligt, med ny axel på plats så körde vi upp till A-torp där Skålman hade riggat ett kit-lyxdepåtält som vi inkvarterades i.

00.31 så justerade vi länkaget till växelföraren, med ett klick så gick länkaget sönder, ett sms till Mumlan om rop på hjälp löste dock problemet.

Efter en skön sömn på 3 timmar så väckes vi 05.50 av Mumlan som hade fixat allt utom fotpinne, fotpinnen lånades av Fatcorner och nu verkade allt fixat och klart.

Teamchefen Valmers och assistenten Oboy Oscar kom 08.00.

Av 40 team så hede vi den värsta ratbiken av alla, men Brånalt godkände liket vid bes. och nu va det dags för ett sextimmars race.

Vi kvalde på gamla slitna sulor och jag satte bästa tiden i teamet, detta bådade inte gott, vi fick starta näst sist.

valmers höll i ratbiken och Boxer fick ta starten, naturligtvis så va vi sist iväg men Boxer körde upp oss ett par placeringar.

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    102.9 KB · Visningar: 694
  • 2.jpg
    2.jpg
    81.8 KB · Visningar: 313
  • 3.jpg
    3.jpg
    73.5 KB · Visningar: 257
  • 4.jpg
    4.jpg
    82.3 KB · Visningar: 271
  • 5.jpg
    5.jpg
    94 KB · Visningar: 366
  • 6.jpg
    6.jpg
    102.4 KB · Visningar: 441
Last edited:
FET hade som vanligt ett proffsteam med tankapparat, 14 man och extra allt, R2 flinade belåtet ått oss innan racet, men redan efter ett par varv så slocknade Mumlans raket på rakan och R2 blev påkörd, hojen gick inte omkull men R2 skadade vaden och därmed fick Skålman ta över körandet.

Mumlan förbereder oljelavemang till Skålman för att lätta ekipaget.

Skålman letar efter R2.

Bifogat

• 7.jpg
    7.jpg
    70.4 KB · Visningar: 192
  • 8.jpg
    8.jpg
    80.4 KB · Visningar: 177
  • 9.jpg
    9.jpg
    101 KB · Visningar: 475
  • 10.jpg
    10.jpg
    94.1 KB · Visningar: 187
  • 12.jpg
    12.jpg
    95.5 KB · Visningar: 176
  • 13.jpg
    13.jpg
    115.1 KB · Visningar: 361
Last edited:
MERA!!! :banana

Har du en resultatlista kan du lägga upp den oxå, jag glömde hämta en innan vi åkte :tummenupp

Blandade bilder på vinnande teamet #58 Alltid däckad, tvåan #38 Gsson, #83 Metallgutten, #23 Ivan (Bingos team) samt annat löst folk.

Bifogat

• 14.jpg
    14.jpg
    95.5 KB · Visningar: 208
  • 15.jpg
    15.jpg
    63.6 KB · Visningar: 173
  • 16.jpg
    16.jpg
    85.1 KB · Visningar: 177
  • 17.jpg
    17.jpg
    64.5 KB · Visningar: 133
  • 18.jpg
    18.jpg
    61.2 KB · Visningar: 176
  • 19.jpg
    19.jpg
    62.2 KB · Visningar: 132
GSXR1100R skrev:
Blandade bilder på vinnande teamet #58 Alltid däckad, tvåan #38 Gsson, #83 Metallgutten, #23 Ivan (Bingos team) samt annat löst folk.
Yo! Nr:58 kommer aldrig att vinna ett ERF, det var startnummer 18 som vann :7peta

Kul att ni tävlar. Lite spänning med icke funkande prytlar gör livet bara mer spännande.

Se till att vi får fler rapporter från tävlingar :tummenupp

Jag markerar stoppet för Boxer, vi byter efter 50 minuters körning, Metallis & Boxer byter, lägg märke till våra fina kåpor.

Bifogat

• 20.jpg
    20.jpg
    76.9 KB · Visningar: 155
  • 21.jpg
    21.jpg
    98 KB · Visningar: 247
  • 22.jpg
    22.jpg
    88.5 KB · Visningar: 205
  • 23.jpg
    23.jpg
    87 KB · Visningar: 131
  • 24.jpg
    24.jpg
    95.7 KB · Visningar: 132
  • 25.jpg
    25.jpg
    89.8 KB · Visningar: 132
Nr:18 skrev:
Yo! Nr:58 kommer aldrig att vinna ett ERF, det var startnummer 18 som vann :7peta
*knaster sprak* Lystring lystring #58 ombedes genest att slute burne i pit lane, det blir whol i assfaulten... tack.

Visst vann dom :tummenupp FET #8 kom 5:a :Bugar

Bifogat

• 26.jpg
    26.jpg
    66.3 KB · Visningar: 139
  • 27.jpg
    27.jpg
    59.6 KB · Visningar: 142
  • 28.jpg
    28.jpg
    58.3 KB · Visningar: 238
Last edited:
Bakgrund
EMR Executive Management (den del som återstår, nu när Chrille och Jalle fjollat ur) hade som vanligt, mot konfidentiell ersättning, anlitats för att hålla i Management i Team the Botten is Nådd.

Fredag, strul
Efter en telefonkonferens på fredag eftermiddag med tredjeföraren GSXR1100R, tvingade jag denne att skruva ihop vår GSX-R750 under fredagskvällen, för att kunna åka till Anderstorp senare samma kväll. Ett klokt beslut av EMR (givetvis), då det som vanligt krävdes oförutsett underhåll på den ratbike Chrille lurat på GSXR1100R.
EMR Executive Management lämnade Karlstad på fredag kväll, för att kunna slå läger i Trollhättan på natten, samt vara anträffbar för eventuell konsultation.

Lördag, rejsdag
Uppstigning i Trollhättan 05.20. Dusch, frukost är för fjollor, alles klar, avfärd. Tyvärr inte förrän 06.10, vilket försatte EMR Executive Management i viss tidsnöd. Detta var dock inget problem; eftersom jag saknar moral och är en dokumenterad vansinneschaufför, sattes der hauptleiter quattro-wagen på lite prov. Spännande, eftersom det var gryning och dimma. Den räv, vars morrhår nuddades med framhjulet, såg grymt imponerad ut.
EMR morgonmöte
Vi beslöt oss för att kvala med alla förare, för att det är så kul att häckla den med sämst tid. Vissa dubier kring det fulmekade växellänkaget fanns. Någon amatör hade skaffat en bränslekanna stor nog att tjänstgöra som spottkopp.
Kval
Boxer hade order att känna på drethö....hojen, GSXR1100R skådade en sällsynt vitryggig hackspett på flykt på långa rakan, Metallgutten kraschade inte (!). Kvaltid: 2 minuter minus. Näst sista startposition.
Lite justering av växellänkaget gjorde susen. Depåsignaler gjordes upp. Någon amatör ville använda ett paraply som depåtavla. Bifall. Någon amatör hade satt däckvärmare på de slicks som skulle krängas på innan rejset. Halva vattenförrådet strök för avkylning. Oscar styrde upp däckbytet, men några hotpants såg vi inte till.
Rejs
Iväg som sista ekipage, Boxer var uthållig och snabb. GSXR1100R var ganska uthållig och långsam. Metallgutten var ganska snabb och kroknade. Teamchefen fick hjälpa FET:s R2 med högläge och isblåsa då han fick ett blåmärke på vaden. Bränslepåfyllning och allmänt underhåll flöt på fint. Målgång med två ekipage bakom oss.

Mycket SH-folk kom förbi i depån, kul.

Hemfärd, Maccafroozen i Borås, i bingen 23. Slut.

Last edited:
kallar du det ett blåmärke :smasha
efter racet upptäckte ProAct teamet vad som hade slagit i min vad, deras vurp-puck, skruvad i ett motorfäste med en M8 bult,,, som hade böjt sig bakåt.
men tack som fanken för hjälpen :) , några dagars vila, :ätapiller och :kiss från tjejen så
är det bra sen.
Falkenberg = revanch :D

R2 skrev:
kallar du det ett blåmärke :smasha
efter racet upptäckte ProAct teamet vad som hade slagit i min vad, deras vurp-puck, skruvad i ett motorfäste med en M8 bult,,, som hade böjt sig bakåt.
men tack som fanken för hjälpen :) , några dagars vila, :ätapiller och :kiss från tjejen så
är det bra sen.
Falkenberg = revanch :D
Fyllo :D

Bifogat

• 2004_0905_013143AA.JPG
    2004_0905_013143AA.JPG
    81.7 KB · Visningar: 365
Nu har jag börjat att kunna knyta ihop nick på sh med ansikten :)

GSXR1100R skrev:

Tackar för den fint tagna bilden, men jag heter Ivancev i efternamn alltså! Tog denna bild att representera min profil. Har inte varit registrerad tidigare.

MVH. "#23 Ivan" :tummenupp

Ivancev skrev:
Tackar för den fint tagna bilden, men jag heter Ivancev i efternamn alltså! Tog denna bild att representera min profil. Har inte varit registrerad tidigare.

MVH. "#23 Ivan" :tummenupp
Jäkligt bra kört :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Jäkligt bra kört :tummenupp
Ja, vafan tror du annars att han kallas för "Ivancev den förskräcklige" :confused: :D

Last edited:
Bingo skrev:
Ja, vafan tror du annars att han kallas för "Ivancev den grymme" :confused: :D
Du blåste förbi mig, men jag hade loppa på alla fyra stift och temostaten satt uppåner.

valmers skrev:

Lördag, rejsdag
Uppstigning i Trollhättan 05.20. Dusch, frukost är för fjollor, alles klar, avfärd. Tyvärr inte förrän 06.10

30 minuter för att komma ur bingen och vaxa flinten :mad:

Team Highsider körde med för lågt däckstryck :gnissla

Bifogat

• 2004_0905_035025AA.JPG
    2004_0905_035025AA.JPG
    141.3 KB · Visningar: 299
*/ ?>
Back