ERF kvalförare..............

Chris Ash skrev:
1.Om det inte är fler anmälda team än vad banan tar till start.
2.Det skulle förvåna mig. Inte vad jag sett iaf.
Jag uttryckte mig lite klumpigt.
Självklart måste det väl köras ett kval för att få fram startordningen.
Vad jag hade velat skriva var att man inte hade kval som kvalade ut någon.
Sorry!

Då blir den nya frågan, hur långt i förväg vet man hur många team som är anmälda?
Så att man kan ta ställning till om ska köra eller inte. Tänker på det här inlägget
GSXR1100R skrev:
Hur som helst så kommer vi inte att ställa upp i dom ERF som man måste kvala in till, vi kör på skoj och har till skillnad ifrån många andra team ingen A-förare.
 
Hur många trådar finns det där det gnällts på förfarandet vid BikeWeek? Vi vet att det var felaktigt handlat men jag fattar inte att vissa orkar tjata om det fortfarande fem månader efter att det skedde...
 
GSXR1100R skrev:
Då kan ju vi B-förare tävla mot varandra, som det är nu så kan det skilja mer än 10 sekunder per varv på vissa banor.
Det låter som en bra lösning.
Frågan är bara om det går med tanke på loppens längd?
Man kanske kan minska tiden för "B-racen" till 2 timmar så att både A och B hinner köra ett race samma dag?

Jag tillhör själv dem som gärna skulle vilja tävla för att det är roligt och vet att jag aldrig kommer att kunna hävda mig bland A-förare. Därför har ERF verkat vara en bra tävlingsform för dem som vill ha kul.
 
Goodstuff skrev:
Hur många trådar finns det där det gnällts på förfarandet vid BikeWeek? Vi vet att det var felaktigt handlat men jag fattar inte att vissa orkar tjata om det fortfarande fem månader efter att det skedde...
För att det inte ska hände igen kanske?
 
sandstream skrev:
Jag uttryckte mig lite klumpigt.
Självklart måste det väl köras ett kval för att få fram startordningen.
Vad jag hade velat skriva var att man inte hade kval som kvalade ut någon.
Sorry!

Då blir den nya frågan, hur långt i förväg vet man hur många team som är anmälda?
Så att man kan ta ställning till om ska köra eller inte. Tänker på det här inlägget

Ja det är alltid kval, men sällan utkvalning, man ska dock ha klart för sig att det finns många som bara snackar och aldrig kommer till skott.

Man brukar ha en deadline men det kan man inte heller lita på, på ERF:s hemsida så hittar man listan på anmälda lag.

Jag tänker ringa dagen race innan och fråga.
 
sandstream skrev:
Det låter som en bra lösning.
Frågan är bara om det går med tanke på loppens längd?
Man kanske kan minska tiden för "B-racen" till 2 timmar så att både A och B hinner köra ett race samma dag?

Jag tillhör själv dem som gärna skulle vilja tävla för att det är roligt och vet att jag aldrig kommer att kunna hävda mig bland A-förare. Därför har ERF verkat vara en bra tävlingsform för dem som vill ha kul.
Nej ett ERF ska vara 4-6 timmar annars blir det för kort, Sara Dolk och andra raketer orkar köra 2 timmar på raken själv.
 
Goodstuff skrev:
Hur många trådar finns det där det gnällts på förfarandet vid BikeWeek? Vi vet att det var felaktigt handlat men jag fattar inte att vissa orkar tjata om det fortfarande fem månader efter att det skedde...

Det är ju vinter, då ska man klaga och älta i gammalt skit...

Du va ju inte heller så munter när du inte fick köra 250R på Knudan.
 
sandstream skrev:
För att det inte ska hände igen kanske?

Det påverkas nog inte av hur många gånger man skriver om det på SH. Arrangörerna vet hur omtyckt det blev, därav tex. det omgjorda förfarandet vid kval som Nr.18 skrivit om i den här tråden.


GSXR1100R skrev:
Det är ju vinter, då ska man klaga och älta i gammalt skit...

Du va ju inte heller så munter när du inte fick köra 250R på Knudan.
Jag tyckte det var trist men du ser mig inte älta det längre. Jag har pratat med Hyllinge om vad jag tyckte var felaktigt i deras hantering av ärendet och anser saken vara utagerad.
 
Goodstuff skrev:
Det påverkas nog inte av hur många gånger man skriver om det på SH. Arrangörerna vet hur omtyckt det blev, därav tex. det omgjorda förfarandet vid kval som Nr.18 skrivit om i den här tråden.



Jag tyckte det var trist men du ser mig inte älta det längre. Jag har pratat med Hyllinge om vad jag tyckte var felaktigt i deras hantering av ärendet och anser saken vara utagerad.

Bara att bryta ihop och komma igen då :lol
 
GSXR1100R skrev:
Nej ett ERF ska vara 4-6 timmar annars blir det för kort, Sara Dolk och andra raketer orkar köra 2 timmar på raken själv.
Sara pallar aldrig 2 timmar själv. :7peta :hihi

Separata klasser är ingen bra idé, hela grejen med ERF är att ha KUL. Det kan man ha även längst bak i fältet, jag vet för jag har provat.
 
Nr:18 skrev:
Sara pallar aldrig 2 timmar själv. :7peta :hihi

Separata klasser är ingen bra idé, hela grejen med ERF är att ha KUL. Det kan man ha även längst bak i fältet, jag vet för jag har provat.

ERF växer så det knakar, ett positivt problem, ni lär inte ha några problem att kvala in eftersom ni har A-förare i teamet, men vi som är glada B-förare riskerar att kvalas ut och inte få tävla, ett riktigt antiklimax att betala start avg. samt släpa upp allt till banan bara för att få köra ett kort kval och sedan sitta på läktaren och dränka våra sorger, bara att inse att det inte ens är lönt att fortsätta.

Vi började med ERF bara för att få kunna tävla mest på skoj, hur ska vi kunna kvala in bland alla A-förar team som ibland kör mer än 10 sekunder snabbare per varv.
 
GSXR1100R skrev:
ERF växer så det knakar, ett positivt problem, ni lär inte ha några problem att kvala in eftersom ni har A-förare i teamet, men vi som är glada B-förare riskerar att kvalas ut och inte få tävla, ett riktigt antiklimax att betala start avg. samt släpa upp allt till banan bara för att få köra ett kort kval och sedan sitta på läktaren och dränka våra sorger, bara att inse att det inte ens är lönt att fortsätta.

Vi började med ERF bara för att få kunna tävla mest på skoj, hur ska vi kunna kvala in bland alla A-förar team som ibland kör mer än 10 sekunder snabbare per varv.
Sluta vara så gnällig :4skrika
Vi har ingen aning om hur många deltävlingar som det blir utkvalning på så detta är en hypotetisk diskussion.
 
Nr:18 skrev:
Separata klasser är ingen bra idé, hela grejen med ERF är att ha KUL. Det kan man ha även längst bak i fältet, jag vet för jag har provat.
Tycker separat klasser verkar vara en bra lösning.
De som vill kan då "harva" i B-klassen och ha kul och de som är snabbast klassas upp till A-klassen.
 
Nr:18 skrev:
Sluta vara så gnällig :4skrika
Vi har ingen aning om hur många deltävlingar som det blir utkvalning på så detta är en hypotetisk diskussion.

Lätt för dig att vara positiv, men risken är att ERF blir lekstuga för snabba A-förare och vi som inte räcker till får nöja oss med träningar och bandagar samt enstaka korta B-tävlingar.

Inse att alla kan inte vara snabbast, är det 60 anmälda till en bana som godkänner 40 startande så måste 20 lag bort.

Men som sagt det är ju ett positivt problem och vi har ju inte sett ännu hur många som dyker upp till start, många kommer dock att bli avskräckta eftersom dom vet att deras varvtider inte räcker till för att kvala in, kvar blir dom snabba teamen.
 
GSXR1100R skrev:
ERF växer så det knakar, ett positivt problem, ni lär inte ha några problem att kvala in eftersom ni har A-förare i teamet, men vi som är glada B-förare riskerar att kvalas ut och inte få tävla, ett riktigt antiklimax att betala start avg. samt släpa upp allt till banan bara för att få köra ett kort kval och sedan sitta på läktaren och dränka våra sorger, bara att inse att det inte ens är lönt att fortsätta.

Vi började med ERF bara för att få kunna tävla mest på skoj, hur ska vi kunna kvala in bland alla A-förar team som ibland kör mer än 10 sekunder snabbare per varv.

Behöver inte bry dig om det 2005, hyr in mig så ska vi kvala in till alla race, kan nog få loss ett par blå-vita gamla BMW med stoooora tankar, ska höra med grabbarna på trafiken. Race on!
 
Jalle skrev:
Behöver inte bry dig om det 2005, hyr in mig så ska vi kvala in till alla race, kan nog få loss ett par blå-vita gamla BMW med stoooora tankar, ska höra med grabbarna på trafiken. Race on!

Bra ide, vi klassar upp dig till A-förare och skrämmer bort alla konkurrenter, med en fullkittad snuthoj så vågar ingen köra om oss, på med blåljuset och vinka likt en mulmla med vänster hand, men då får vi byta namn till Team länsman, tror du staten kan gå in som sponsor :va
 
GSXR1100R skrev:
Lätt för dig att vara positiv, men risken är att ERF blir lekstuga för snabba A-förare och vi som inte räcker till får nöja oss med träningar och bandagar samt enstaka korta B-tävlingar.

Inse att alla kan inte vara snabbast, är det 60 anmälda till en bana som godkänner 40 startande så måste 20 lag bort.

Men som sagt det är ju ett positivt problem och vi har ju inte sett ännu hur många som dyker upp till start, många kommer dock att bli avskräckta eftersom dom vet att deras varvtider inte räcker till för att kvala in, kvar blir dom snabba teamen.
Gnällgubbe. Öka tempot till strax över gångfart så kvalar ni in lätt.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top