ERF kvalförare..............

Zmurfen skrev:
Mycket troligt att det kommer ses över regler ang licensklass osv.
Men racing e racing,det handlar om vem som e snabbast :va
Det ju just det faktumet att nån e snabbare som oftast motiverar en till att ta i det lilla extra o får en själv till att köra snabbare.
Erf eller inte,först eller sist,när lampan slår om till grönt e det race on.
Tror inte alls att det kommer ses över nån licensklass. ERF är öppet för både a och b-förare och kommer formodligen att förbli så för ett bra tag framöver. För att man ska kunna dela det i a och b-klass behövs ett dubbelt så stort förarunderlag som idag, annars blir det ekonomiska problem.

pvcraketen skrev:
Jag har bytt ut min 17-åriga syrra att hänga med utomlands som depåhokker mot att föraren i fråga kvalar för oss om det blir nåt ERF. Det funkar väl?

Fan, vårt team kommar att kvala ut alla på dethär forumet lätt. Ganska kul när man tänker på det.
Det var ett bra byte det där.

@ Maverick_ou812:
Allså missta inte ERF för någon serie där man inte beöver ha fart för att köra, 1.14 på gelleråsen är inte fort men det var där kvalgränsen låg. Men för att hänga med i toppen måste du köra mycket fortare än så.
Och sen att det vore kul med en gärsgårdeserie.... Man lägger ner så mycket tid/pengar och energi på att styra upp en tävling så då vill man ju göra bra ifrån sig.

Hej Victor!
Jodå jag är fullt medveten om att det inte är nån allmänhetens åkning det handlar om och att hornen :cdevil kommer fram så fort det är tävling. Klart man vill vinna eller iallafall göra sitt allra allra bästa!! Annars tävlar man väl inte? De två senaste trådarna borde egentligen slås ihop på något sätt för dom handlar mer eller mindre om samma sak även om den ena är en poll.

Axxexs skrev:
Jag tycker ERF överlag har funkat bra! Ända sen första racet har ju VM-team/förare delatagit i form av Lilja, Lindén, Fagersjö EL med flera ihop med b-förare som bara tagit licensen för att köra ERF. Är ju en sak som gör tävlingen kul att delta i/följa. Alla möter alla och kan jämföra sig mot varann på ett sätt som är "på skoj".

Att ERF tävlingen i somras på Gelleråsen råkade ligga inför en tävlingshelg för SO var olyckligt då vissa förare bara anmälde sig till ERF bara för att få extra träning. Vissa verkade inte bry sig om att kanske fullfölja ERF-racet ens. Bara dom fick lite extra tid på banan.
Visst har ERF funkat bra, vi fullföjde 1 race på Anderstorp och 2 på Knudan, Åsen får vi förtränga enligt Goodstuff, jag vill inte avskräcka folk att ställa upp, tvärtom är det kul om flera lag anmäler sig, bara dom inte är så j-a snabba.

:tungan

ERF är som sagt en tävling som alla andra, man är taggad och vill plocka placeringar, topp 10 är riktigt tufft att nå, vi kör bla mot rutinerade SM/VM förare som är ruskigt snabba och en del har tom sponsorer.

Jag tycker fortfarande att samtliga som har pyntat startavg. ska få komma till start, tävling är den bästa träningen, man blir inte snabb på läktaren.

Håller med GSXR1100R, Det borde funka så att har man betalt får man rejsa, man blir som sagt inte speciellt mycket bättre av att sitta på läktaren tyvärr. Det kan ju inte vara andemeningen med ERF att B-förare skall sitta på läktaren för att det finns A-förare som bara är intresserad av lite bantid.
det känns inte som det är lönt att skapa ett lag om det är så hård konkurens om att komma in, 2 serier hade nog varit bra, men som sagt, finns det underlag till det, för att inte tala om bantid och allt runtomkring...
Jaja, den som lever får se

Psychobiker skrev:
Håller med GSXR1100R, Det borde funka så att har man betalt får man rejsa, man blir som sagt inte speciellt mycket bättre av att sitta på läktaren tyvärr. Det kan ju inte vara andemeningen med ERF att B-förare skall sitta på läktaren för att det finns A-förare som bara är intresserad av lite bantid.
det känns inte som det är lönt att skapa ett lag om det är så hård konkurens om att komma in, 2 serier hade nog varit bra, men som sagt, finns det underlag till det, för att inte tala om bantid och allt runtomkring...
Jaja, den som lever får se
Konkurrenssituationen är liiite överdriven. Under ERF's historia har det endast varit 1 kval som kvalat ut förare. Övriga rejs har alla som kvalat fått starta.

Nr:18 skrev:
Konkurrenssituationen är liiite överdriven. Under ERF's historia har det endast varit 1 kval som kvalat ut förare. Övriga rejs har alla som kvalat fått starta.
Japp det är sant, vi får vänta och se.

Jo, jag har förstått det, men intresset växer ju, men som sagt, den som lever får se. Har ju redan hoj, så det är inga större investeringar som behövs, kommer förmodligen bara att köra nestaka rejs iallafall, så är det inte överdrivet med lag så kommer jag och är i vägen för er :arsele :hihi

/Pajje

Back