ERF-kalender 2008

Nu är jag inte så gammal i gemet men är inte det här med att datumen flyttas ett ständigt återkommande problem år efter år?
Tycker jag har läst om det här på SH i fler år.

Vet du vad det beror på? Går man ut för tidigt med datumen, dvs innan de är bekräftade av banan, eller är det kanske banorna som ändrar sig, eller vad?
Det är väl så att ERF har lite låg prio med tanke på att det är en "publikfri" tävling.
Ingen som direkt kan tjäna några pengar på entre,parkering osv... så jag förmodar att det är banägare som ändrar.

Detta är ändå lite intressant...

Från www.erf.nu
Premiären 2008 flyttad
2008-05-03 - 2008-05-04 Race 1 Falkenberg (Falkenbergs MK)

Premiären för ERF är flyttad till falkenberg 3-4 maj för att undvika kollitioner i tävlingskalendern

Från www.erf.nu

Preliminär Kalender 2008
Race 1 31 maj-1 juni Falkenbergs Motorbana FMK. (ändrad)
Race 2 17-18 maj Scandinavian raceway ARC
Race 3 ???
Race 4 23-24 augusti Mantorp Park
Race 5 13-14 september Knutstorp HMS
Race 6 27-28 september Scandinavian raceway ARC

Bara en groda förmodar jag men blir rejs 2 på A-torp med annat datum?

Last edited:
Detta är ändå lite intressant...

Från www.erf.nu
Premiären 2008 flyttad
2008-05-03 - 2008-05-04 Race 1 Falkenberg (Falkenbergs MK)

Premiären för ERF är flyttad till falkenberg 3-4 maj för att undvika kollitioner i tävlingskalendern

Från www.erf.nu

Preliminär Kalender 2008
Race 1 31 maj-1 juni Falkenbergs Motorbana FMK. (ändrad)
Race 2 17-18 maj Scandinavian raceway ARC
Race 3 ???
Race 4 23-24 augusti Mantorp Park
Race 5 13-14 september Knutstorp HMS
Race 6 27-28 september Scandinavian raceway ARC

Bara en groda förmodar jag men blir rejs 2 på A-torp med annat datum?

Taget från ERF.nu

"Premiären för ERF är flyttad till falkenberg 3-4 maj för att undvika kollitioner i tävlingskalendern"

står de i de du skrev osså, du hade nog lite otur när du tänkte :såjaponken

Taget från ERF.nu

"Premiären för ERF är flyttad till falkenberg 3-4 maj för att undvika kollitioner i tävlingskalendern"

står de i de du skrev osså, du hade nog lite otur när du tänkte :såjaponken
Ehhhhh... läs själv infon från ERF och försök förstå hur rejs 1 = premiären kan vara både 3-4 maj och 31:e-1:e samt att rejs 2 har ett datum innan rejs 1 i den preliminära kalendern... :pannkyss

Ehhhhh... läs själv infon från ERF och försök förstå hur rejs 1 = premiären kan vara både 3-4 maj och 31:e-1:e samt att rejs 2 har ett datum innan rejs 1 i den preliminära kalendern... :pannkyss

Ah hitta va du mena nu. Antar att de glömde ändra datum på den gamla nyheten bara. Va ju ändrad till den 31:e-1:e innan så nu när de la upp en ny nyhet så flytta de väll bara uppe falken till plats ett och glömde fixa datum, lätt hänt.

Undrar om det blir någon SP klass i år?
BOTT har redan 28 team anmälda och SP ingen.

Har själv inte anmält mig än men det kommer nästa månad.

vart kan man se hur många anmälda REC team de är. och hur många är maximalt tillåtet?

vart kan man se hur många anmälda REC team de är. och hur många är maximalt tillåtet?

Här kan du se alla lag i respektive klass som är anmälda än så länge.

klass1= nec
klass2= rec

Hur många som får köra är beroende på vilken bana men förra säsongen var det ingen utkvalning i rec iallafall.

Undrar om det blir någon SP klass i år?
BOTT har redan 28 team anmälda och SP ingen.

Har själv inte anmält mig än men det kommer nästa månad.

Pengarna styr som vanligt, Om Bott kör 2 race så kommer det innebära att mindre tid finns kvar för SP?

Det bästa är att ringa Brånalt och fråga så får man svar

Kör race 3 på gotland ring :)

Är inte en Svemo godkänd bana och således inte tillåtet att tävla där.

Men jag håller med dig det vore klockrent att arrangera ett race där:tummenupp

Last edited:
Pengarna styr som vanligt, Om Bott kör 2 race så kommer det innebära att mindre tid finns kvar för SP?

Det bästa är att ringa Brånalt och fråga så får man svar

Är inte en Svemo godkänd bana och således inte tillåtet att tävla där.

Men jag håller med dig det vore klockrent att arrangera ett race där:tummenupp

Det är inte tiden som oroar mig mest utan om det är några som alls kommer att köra klassen. Många som har bytt klass och en klass på knappt 10 personer är frågan om det håller.

Back