ERF-kalender 2008

Nu har dom ändrat sig igen. Falkenberg racet är flyttat till den 31 maj-1 juni.
Lyckat att lägga det samtidigt som SM i Linköping. Hade det inte kunnat vara kvar den 14-15 juni istället då det inte krockade med någon annan tävling?

Lyckat att lägga det samtidigt som SM i Linköping. Hade det inte kunnat vara kvar den 14-15 juni istället då det inte krockade med någon annan tävling?

Eftersom jag blev bannad så får jag ändra mitt inlägg så att det inte skapar massa hetsstämning i tråden.

Vi plockades bort från SM och i alla fall jag är glad att vi har möjlighet att få köra tillsammans med ERF.

Att datum krockar är aldrig bra. Men nu är det så och istället för att gnälla så får vi se positivt på säsongen som kommer. Dessutom lägger ERF-gänget ner ett jävla jobb på att fixa med allt så att vi kan köra.

SP klassen får några nya ansikten till 2008, vilket är trevligt!

Last edited:

Fan... ingen race från 1. juni til slut augusti ??? (ja, jag vet, B-race i Linköping)... Det är nästen 3 måneder uten race:gnissla (juni, juli 3 veckor av augusti)

Ok ok ... der kommre kanske et "race 3" imellan... :)

Vilka är dom? Arrangören eller?

Vi får väl vara glada att vi får vara med och köra överhuvudtaget :tummenupp

Dom är väl den eller dom som sätter kalendern. Den 14-15 juni är det inga andra race och då tycker jag att det borde vara mer lämpligt att sätta ett race då. Kan ju finnas dom som kör både ERF och SM som nu krockar. Som Scubadiver skriver så blir det väldigt långt mellan racen nu när dom bytte datum.

Vadå glada för att att ens få vara med? Vi betalar för våran bantid lika väl som BOTT och ERF gör.

Vilka är dom? Arrangören eller?

Vi får väl vara glada att vi får vara med och köra överhuvudtaget :tummenupp
För dig som inte verkar bry dig så mycket om roadracing eller söndagskör på tävlingar för att det är "skojitt" förstår jag att du inte bryr dig, men andra som älskar sporten och vill köra så mycket som möjligt för att bli bättre så är din kommentar riktigt sne.

Klassen beskärs och nedprioriteras så pass mycket att den knappt kan anses som en klass längre. Antingen fimpa den helt eller gör något bra med klassen. Låt den inte självdö en långsam död.

Dom är väl den eller dom som sätter kalendern. Den 14-15 juni är det inga andra race och då tycker jag att det borde vara mer lämpligt att sätta ett race då. Kan ju finnas dom som kör både ERF och SM som nu krockar.

Det krockar med Classic racing i våler.

För dig som inte verkar bry dig så mycket om roadracing eller söndagskör på tävlingar för att det är "skojitt" förstår jag att du inte bryr dig, men andra som älskar sporten och vill köra så mycket som möjligt för att bli bättre så är din kommentar riktigt sne.

Klassen beskärs och nedprioriteras så pass mycket att den knappt kan anses som en klass längre. Antingen fimpa den helt eller gör något bra med klassen. Låt den inte självdö en långsam död.

Väldigt onödigt inlägg ifrån dig. Om du inte förstod vad jag skrev så kan du fråga istället för att skriva saker som du tror men som inte stämmer.

Last edited:
Å en annan som e nybörjare ska ta sin licens på Falkenberg i slutet av mars, en ansökan om MC-id ska skickas till Brånalt ,,, så långt är allt lungt ,,, men hur gör man sen för att anmäla sig till rejsen + hur gör man för att få startnummer å sånt :confused: :confused:

Kanske är sånt man får reda på kursen men jag vill veta nuuuu :gnissla
så jag har ett hum om vad som väntas, misstänker kanske att det får skickas in ansökan i god tid till tävlingar för det är väl inte bara och dyka upp eller ?
Nån begränsning på anmälda ekipage måste väl finnas, dom kan ju inte ha flera 100 som kör samtidigt :va

Å en annan som e nybörjare ska ta sin licens på Falkenberg i slutet av mars, en ansökan om MC-id ska skickas till Brånalt ,,, så långt är allt lungt ,,, men hur gör man sen för att anmäla sig till rejsen + hur gör man för att få startnummer å sånt :confused: :confused:

Kanske är sånt man får reda på kursen men jag vill veta nuuuu :gnissla
så jag har ett hum om vad som väntas, misstänker kanske att det får skickas in ansökan i god tid till tävlingar för det är väl inte bara och dyka upp eller ?
Nån begränsning på anmälda ekipage måste väl finnas, dom kan ju inte ha flera 100 som kör samtidigt :va
Pratar du ERF eller SP?
Du måste serieanmäla dig om du ska köra i någon av dessa serierna, på det sättet är du per automatik anmäld till alla rejs, ska du inte köra så måste du avanmäla.

Info finns på www.erf.nu

REC: http://www.erf.nu/index.asp?M=804

SP / BoTT: http://www.erf.nu/index.asp?M=805

Är banan för Race 3 klar men inte datum eller inget utav dem?

Gelleråsen är inte aktuellt som jag förstår.
Mo i Rana verkar tyvärr inte vara ekonomiskt bärbart då många skulle avvakta och SRW är väl kanske det som är sannolikast om man får spekulera vilt.

Men det är långt kvar .....

Gelleråsen är inte aktuellt som jag förstår.
Mo i Rana verkar tyvärr inte vara ekonomiskt bärbart då många skulle avvakta och SRW är väl kanske det som är sannolikast om man får spekulera vilt.

Men det är långt kvar .....

Varför inte Gelleråsen?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma