2526684 Som GSXR1100R sade så håller många däck 6 timmer om man tar det easy och inte har problem med konstig bakdämpare. Vi kör "hårda" slicks SC2 och med lite tur så håller också bakdäcket hela loppet. Björn kör vår gamla Triumph på Knutstorp 1.07-1.09 (1.05 som bäst) och jag kör 1.15-1.20 (1.13 som bäst) och däcken håller precis ned till sista gummit. En timme mera och vi måste byta. Bakdäcket är lövtunnt efteråt på ena sidan. Men om man satsar mera så måsta man byta innan 6 timmar. Vi är supertaktiska i vårat team med mycket specialicerade uppgifter. Björns uppgift är att köra fort och min uppgift är att spara däck.

He, he, det låter mycket bättre än att jag inte kan köra tycker jag.
Please kalla inte sportdäck för "intermediate" det är nämligen beteckningen på racing-däck avsedda för våt bana utan regn. Dvs det finns tre typer racing däck Slicks, Intermediate och Rain. (Alla i olika compound naturligtvis.) Annars blir vi förvirrade. Alltså dom däck du snakkar om är sportdäck, eller bättre sportdäck. Några av dom är förvånansvärt bra, eftersom några klasser som supersport 600 och/eller std600 i några länder måste köra med gatgodkända däck. Därför görs "bättre sportdäck" också till gata. Och dom modellerna är rätt så bra. Hos några fabrikat kan till och med väljas compound till dessa "gatdäck".