Dr.Bike
Guest
Matulda skrev:2480702Mat, Mat, Mat och nybryggt kaffe så signa en kokerska.
Svar: Nej jag är redan signad för 2007![]()
Tusan!

Fasen nu blir man redan sugen att få prova ERF!!!!
Att det inte blev av i år är förfärligt!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Matulda skrev:2480702Mat, Mat, Mat och nybryggt kaffe så signa en kokerska.
Svar: Nej jag är redan signad för 2007![]()
Serieavgiften i år var 500, sedan kostar startavgiften 2500-2700 beroende på vilken bana. Det finns ingen sista anmälningsdag, man kan anmäla sej fram till starten går om det bara finns plats på gridden.GSXR Junior skrev:2484565-Kostar det att anmäla ett lag till serien?
-Vad kostar sen anmälningsavgifterna till varje tävling?
-När e sista anmälning till serien nästa år?
Besked levereras efter ERF 6 på a-torp. Efter racet blir det infomöte, alla är välkomna! Dessutom fest på kvällen med musik och mat!Kamikaze kid skrev:2484648Någon som vet hur det blir med A och B serie nästa år?
Blir det eller ej?
Nu blev jag allvarligt oroad.Fürstenhoff skrev:2484680Faaaaaaan också!!
Jag darrar redan av skräck inför 2007 och dess ERF serie då jag/vi funderar på allvar att deltaga och då självklart kommer att bli förskräkta av
GSXR1100R och alla andra übersnabba förare/team!!
Mvh,
en övermogen Fürstenhoff.
Nr:18 skrev:2484699Besked levereras efter ERF 6 på a-torp. Efter racet blir det infomöte, alla är välkomna! Dessutom fest på kvällen med musik och mat!
Onödigt att tacka nej, anmäl dej iställetKamikaze kid skrev:2485132Hur ska jag utan att känna mig konstig tacka nej till en fest???![]()
Gör det inte, du vet hur ont det gjorde sist du lekte flygpilot/grävling på Andertorp.Fürstenhoff skrev:2484680Faaaaaaan också!!
Jag darrar redan av skräck inför 2007 och dess ERF serie då jag/vi funderar på allvar att deltaga och då självklart kommer att bli förskräkta av
GSXR1100R och alla andra übersnabba förare/team!!
Mvh,
en övermogen Fürstenhoff.
Anderstorp & Mantorp är 1000 cc banor, på dom andra banorna är det iof gött att ha pulver men 600 eller 1000 hänger mer på föraren.GSXR Junior skrev:2486018Hur vanligt är det med 600 och 750 i serien? Hur står dem sig tidsmässigt jämnfört med en 1000 på dessa banor?
Nr:18 skrev:2485689Onödigt att tacka nej, anmäl dej istället![]()
Med det sagt så känns en 750 väldigt lämplig.GSXR1100R skrev:2486040Anderstorp & Mantorp är 1000 cc banor, på dom andra banorna är det iof gött att ha pulver men 600 eller 1000 hänger mer på föraren.
600 kan man kötta på för full och moppegasa, 1000 får man vara lite mera varsam med i kurvorna.
600 varvar mer och är törstigare, 1000 käkar däck...
Roberth skrev:2488131Köp inte "snabbare" däck än ni behöver. Ett par gatdäck med banåkningsambition tar er till den övre halvan av startfältet om ni klarar er från tekniska bekymmer. Har ni tur kan ni starta på dem nästkommande race också.
Vi ses.![]()
Martinus skrev:2488670E du helt tokig? Gatdäck funkar säkert på SMC:s utbildningsdagar, men ska man rejsa finns det ju ingen anledning att sladda omkring och ge bort placeringar. Dessutom är det ju en säkerhetsfråga. Försöka hänga på nån och vips undrar man vad f-n man gör ute i bollhavet. Ett tips är att köra på hårda slicks, SC3:er håller i evighet.
De är inte lika vanliga som 1000 men de förekommer, jag skulle gissa på att det är ca 80% av teamen som kör 1000. De mindre maskinerna står sig bra tidsmässigt. Det är som vanligt föraren/förarna som räknas, inte materialet. Toppteamen kör dock alla 1000, om vi bortser från BIKE-teamet, som körde CBR600 men som inte kört i år.GSXR Junior skrev:2486018Hur vanligt är det med 600 och 750 i serien? Hur står dem sig tidsmässigt jämnfört med en 1000 på dessa banor?
Bingo skrev:2491383De är inte lika vanliga som 1000 men de förekommer, jag skulle gissa på att det är ca 80% av teamen som kör 1000. De mindre maskinerna står sig bra tidsmässigt. Det är som vanligt föraren/förarna som räknas, inte materialet. Toppteamen kör dock alla 1000, om vi bortser från BIKE-teamet, som körde CBR600 men som inte kört i år.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |