Erf 2007

Matulda skrev:
2480702 Mat, Mat, Mat och nybryggt kaffe så signa en kokerska.

Svar: Nej jag är redan signad för 2007 :D

Tusan! :)

Fasen nu blir man redan sugen att få prova ERF!!!!
Att det inte blev av i år är förfärligt! :gråta

-Kostar det att anmäla ett lag till serien?
-Vad kostar sen anmälningsavgifterna till varje tävling?
-När e sista anmälning till serien nästa år?

GSXR Junior skrev:
2484565 -Kostar det att anmäla ett lag till serien?
-Vad kostar sen anmälningsavgifterna till varje tävling?
-När e sista anmälning till serien nästa år?
Serieavgiften i år var 500, sedan kostar startavgiften 2500-2700 beroende på vilken bana. Det finns ingen sista anmälningsdag, man kan anmäla sej fram till starten går om det bara finns plats på gridden.

Kamikaze kid skrev:
2484648 Någon som vet hur det blir med A och B serie nästa år?
Blir det eller ej?
Besked levereras efter ERF 6 på a-torp. Efter racet blir det infomöte, alla är välkomna! Dessutom fest på kvällen med musik och mat!

Fürstenhoff skrev:
2484680 Faaaaaaan också!!

Jag darrar redan av skräck inför 2007 och dess ERF serie då jag/vi funderar på allvar att deltaga och då självklart kommer att bli förskräkta av
GSXR1100R och alla andra übersnabba förare/team!!

Mvh,
en övermogen Fürstenhoff.
Nu blev jag allvarligt oroad.

Last edited:
Fürstenhoff skrev:
2484680 Faaaaaaan också!!

Jag darrar redan av skräck inför 2007 och dess ERF serie då jag/vi funderar på allvar att deltaga och då självklart kommer att bli förskräkta av
GSXR1100R och alla andra übersnabba förare/team!!

Mvh,
en övermogen Fürstenhoff.
Gör det inte, du vet hur ont det gjorde sist du lekte flygpilot/grävling på Andertorp.

:tungan

Hur vanligt är det med 600 och 750 i serien? Hur står dem sig tidsmässigt jämnfört med en 1000 på dessa banor?

GSXR Junior skrev:
2486018 Hur vanligt är det med 600 och 750 i serien? Hur står dem sig tidsmässigt jämnfört med en 1000 på dessa banor?
Anderstorp & Mantorp är 1000 cc banor, på dom andra banorna är det iof gött att ha pulver men 600 eller 1000 hänger mer på föraren.

600 kan man kötta på för full och moppegasa, 1000 får man vara lite mera varsam med i kurvorna.

600 varvar mer och är törstigare, 1000 käkar däck...

Köp inte "snabbare" däck än ni behöver. Ett par gatdäck med banåkningsambition tar er till den övre halvan av startfältet om ni klarar er från tekniska bekymmer. Har ni tur kan ni starta på dem nästkommande race också.

Vi ses.:tummenupp

GSXR1100R skrev:
2486040 Anderstorp & Mantorp är 1000 cc banor, på dom andra banorna är det iof gött att ha pulver men 600 eller 1000 hänger mer på föraren.

600 kan man kötta på för full och moppegasa, 1000 får man vara lite mera varsam med i kurvorna.

600 varvar mer och är törstigare, 1000 käkar däck...
Med det sagt så känns en 750 väldigt lämplig. :D
Sen beror väl allt på vilken ambitionsnivå man har också men i ERF-B (om det nu blir nån sån) tror jag på GSXR1100R:s taktik. Kör långa pass, håll er på hjulen, spara däck och var snabb i depån med tankningar och förarbyten.

Roberth skrev:
2488131 Köp inte "snabbare" däck än ni behöver. Ett par gatdäck med banåkningsambition tar er till den övre halvan av startfältet om ni klarar er från tekniska bekymmer. Har ni tur kan ni starta på dem nästkommande race också.

Vi ses.:tummenupp

E du helt tokig? Gatdäck funkar säkert på SMC:s utbildningsdagar, men ska man rejsa finns det ju ingen anledning att sladda omkring och ge bort placeringar. Dessutom är det ju en säkerhetsfråga. Försöka hänga på nån och vips undrar man vad f-n man gör ute i bollhavet. Ett tips är att köra på hårda slicks, SC3:er håller i evighet.

Martinus skrev:
2488670 E du helt tokig? Gatdäck funkar säkert på SMC:s utbildningsdagar, men ska man rejsa finns det ju ingen anledning att sladda omkring och ge bort placeringar. Dessutom är det ju en säkerhetsfråga. Försöka hänga på nån och vips undrar man vad f-n man gör ute i bollhavet. Ett tips är att köra på hårda slicks, SC3:er håller i evighet.

Roberth kanske har koll på vad han sysslar med, har du?:va

GSXR Junior skrev:
2486018 Hur vanligt är det med 600 och 750 i serien? Hur står dem sig tidsmässigt jämnfört med en 1000 på dessa banor?
De är inte lika vanliga som 1000 men de förekommer, jag skulle gissa på att det är ca 80% av teamen som kör 1000. De mindre maskinerna står sig bra tidsmässigt. Det är som vanligt föraren/förarna som räknas, inte materialet. Toppteamen kör dock alla 1000, om vi bortser från BIKE-teamet, som körde CBR600 men som inte kört i år.

Bingo skrev:
2491383 De är inte lika vanliga som 1000 men de förekommer, jag skulle gissa på att det är ca 80% av teamen som kör 1000. De mindre maskinerna står sig bra tidsmässigt. Det är som vanligt föraren/förarna som räknas, inte materialet. Toppteamen kör dock alla 1000, om vi bortser från BIKE-teamet, som körde CBR600 men som inte kört i år.

Okay! Det lutar väl åt en 1000 då. Ingen som har en till salu? Redo för race...

Hej!
Jag vill åxå va med! Har anmält mej till licenskurs på fbg. 7/10. Äntligen!
Jag hoppas det blir en B-serie ERF nästa år. Vi är ett gäng som tänkte köra isf.
Har en fundering om däck. Hur många byten blir det under ett race? Om man kör med hårda slicks tex.

Back