ER6-tråden

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
tackar tackar.. bara nu man önska man bodde kvar i sthlm då hade man säkert haft folk att köra med istället sitter man och nöter in mil efter mil själv :p

Mmm, här är inga problem att hitta folk att köra med även om jag mest kör själv eller med en jobbarkompis. Idag blev det tex dryga 60 mil :D
 

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
Mmm, här är inga problem att hitta folk att köra med även om jag mest kör själv eller med en jobbarkompis. Idag blev det tex dryga 60 mil :D

det är några timmar det :p.. har hittils hunnit köra 64 mil med min hojj så snart dags för service och då kommer godiset på plats :p
 

Edgarn

Medlem
Gick med
25 Dec 2011
Ort
Vellinge
Hoj
ktm
tyvärr värkar det som jag blir tvungen att sälja min hoj :/ då bilen värkar ta lite mer av ekonomin än tänkt, så om någon här är intresserad av en Er6n 2008 ( svart) så skicka ett pm.

ligger annons i köp och sälj
 
Last edited:

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
tyvärr värkar det som jag blir tvungen att sälja min hoj :/ då bilen värkar ta lite mer av ekonomin än tänkt, så om någon här är intresserad av en Er6n 2008 ( svart) så skicka ett pm.

ligger annons i köp och sälj

Tja!:rodnar

Är ute efter en ER6 från 2006-08 och ville kolla om det är någon som vill sälja sin. Mejla förslag så svarar jag ASAP.

:hej:hej



Matchmaker!

Edit: lite långt kanske
 
Last edited:

flockisson

Ny medlem
Gick med
26 May 2013
Ort
Åstorp
Hoj
Kawasaki ER-6n 2012
Då var man åter biker efter ca 10 år utan hoj! Valet föll på en ER6-n. Känns riktigt kul och hojen är jag otroligt nöjd med. :D
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Den blir mycket roligare att köra efter att ett vettigt system är påsatt :)

Om det är någon mer som vill fixa till ljudet (och några hk till :tummenupp ) så finns nu mitt oanvända Scorpionsystem till salu under säljes/avgassystem.

Känns lite tråkigt att jag aldrig fick höra det i drift :(

OT:
Till nya hojen försöker jag nu skaffa en ny db-killer (Laser slip-on), tillverkaren svarar inte alls på mail och svensk ÅF bad mig själv leta upp rätt produktnummer på tillverkarens web som varit nere i veckor. Alltså vad är det med tillverkare av dessa produkter?!
 

kryptonajt

Ny medlem
Gick med
16 May 2013
Ort
Karlstad
Hoj
Ingen ännu, letar
Hej allihopa!

Är ute efter en ER6F, men funderar på om det är mer värt att satsa på den nya modellen (2012-) eller om man ska köra på den lite äldre varianten (2009-2011)?

Har provkört en kompis 2009:a och blev kär, men verkar vara dåligt med sånna på Blocket för tillfället i mitt närområde.

Alla råd välkomnas! :)
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Scrolla bakåt en sida eller två, just frågan om vad som skiljer mellan modellerna har precis diskuterats.
Sedan är det bara en fråga om hur mycket man har i plånboken..
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld

kryptonajt

Ny medlem
Gick med
16 May 2013
Ort
Karlstad
Hoj
Ingen ännu, letar
Scrolla bakåt en sida eller två, just frågan om vad som skiljer mellan modellerna har precis diskuterats.
Sedan är det bara en fråga om hur mycket man har i plånboken..

Jo, jag har läst ett par sidor bakåt, men det jag undrar är om det är värt pengarna att köra på den nya modellen (2012-) gentemot den äldre (2009-2011)? Är förändringarna så pass mycket bättre på den nya gentemot den gamla?
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Ja. Det är värt det. Hade en 08 för ett par år sen och sambon hämtade precis ut en 12. Stor skillnad på chassit bl.a.
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Jo, jag har läst ett par sidor bakåt, men det jag undrar är om det är värt pengarna att köra på den nya modellen (2012-) gentemot den äldre (2009-2011)? Är förändringarna så pass mycket bättre på den nya gentemot den gamla?

Du är nog den enda som kan svara på om det är värt det eller inte. Åk till en handlare och provkör. Det finns ju kvar både -10 och -11 hos en del handlare.
 

Laethyr

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Lund
Hoj
ER6N -12
Tjo och tjim

Nybliven er6 förare här, dyker in huvudet och säger hej hej. Eller ja tjo och tjim :D
 

kryptonajt

Ny medlem
Gick med
16 May 2013
Ort
Karlstad
Hoj
Ingen ännu, letar
Du är nog den enda som kan svara på om det är värt det eller inte. Åk till en handlare och provkör. Det finns ju kvar både -10 och -11 hos en del handlare.

Jo, i slutändan är det givetvis en själv som avgör om det är värt eller inte. Jag vill bara bilda mig en generell uppfattning av vad folk som kört både den äldre och den nyare modellen tycker.

Att köra en 2010/2011:a känns ganska ointressant då jag redan kört en 2009:a och det är väl inga större skillnader mellan dom årsmodellerna? Det är väl först från 2012 man egentligen kan prata om skillnad? Eller har jag fel?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nu har jag en fråga från en vän med er-6f årsmodell har jag glömt kolla men det är insprut. Kanske det är på alla..? Är det vanligt att dom går ojämnt och ryckigt på lågvarv(under 4500 rpm)? Bytte från effektdämpare till original igår o problemet var kvar.. bara bänkning o mappning som gäller eller? Mvh
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top