ER6-tråden

Mmm, här är inga problem att hitta folk att köra med även om jag mest kör själv eller med en jobbarkompis. Idag blev det tex dryga 60 mil :D

det är några timmar det :P.. har hittils hunnit köra 64 mil med min hojj så snart dags för service och då kommer godiset på plats :P

tyvärr värkar det som jag blir tvungen att sälja min hoj :/ då bilen värkar ta lite mer av ekonomin än tänkt, så om någon här är intresserad av en Er6n 2008 ( svart) så skicka ett pm.

ligger annons i köp och sälj

Last edited:
tyvärr värkar det som jag blir tvungen att sälja min hoj :/ då bilen värkar ta lite mer av ekonomin än tänkt, så om någon här är intresserad av en Er6n 2008 ( svart) så skicka ett pm.

ligger annons i köp och sälj

Tja!:rodnar

Är ute efter en ER6 från 2006-08 och ville kolla om det är någon som vill sälja sin. Mejla förslag så svarar jag ASAP.

:hej:hej

Matchmaker!

Edit: lite långt kanske

Last edited:
Då var man åter biker efter ca 10 år utan hoj! Valet föll på en ER6-n. Känns riktigt kul och hojen är jag otroligt nöjd med. :D

Den blir mycket roligare att köra efter att ett vettigt system är påsatt :)

Om det är någon mer som vill fixa till ljudet (och några hk till :tummenupp ) så finns nu mitt oanvända Scorpionsystem till salu under säljes/avgassystem.

Känns lite tråkigt att jag aldrig fick höra det i drift :(

OT:
Till nya hojen försöker jag nu skaffa en ny db-killer (Laser slip-on), tillverkaren svarar inte alls på mail och svensk ÅF bad mig själv leta upp rätt produktnummer på tillverkarens web som varit nere i veckor. Alltså vad är det med tillverkare av dessa produkter?!

Hej allihopa!

Är ute efter en ER6F, men funderar på om det är mer värt att satsa på den nya modellen (2012-) eller om man ska köra på den lite äldre varianten (2009-2011)?

Har provkört en kompis 2009:a och blev kär, men verkar vara dåligt med sånna på Blocket för tillfället i mitt närområde.

Alla råd välkomnas! :)

Scrolla bakåt en sida eller två, just frågan om vad som skiljer mellan modellerna har precis diskuterats.
Sedan är det bara en fråga om hur mycket man har i plånboken..

Scrolla bakåt en sida eller två, just frågan om vad som skiljer mellan modellerna har precis diskuterats.
Sedan är det bara en fråga om hur mycket man har i plånboken..

Jo, jag har läst ett par sidor bakåt, men det jag undrar är om det är värt pengarna att köra på den nya modellen (2012-) gentemot den äldre (2009-2011)? Är förändringarna så pass mycket bättre på den nya gentemot den gamla?

Ja. Det är värt det. Hade en 08 för ett par år sen och sambon hämtade precis ut en 12. Stor skillnad på chassit bl.a.

Jo, jag har läst ett par sidor bakåt, men det jag undrar är om det är värt pengarna att köra på den nya modellen (2012-) gentemot den äldre (2009-2011)? Är förändringarna så pass mycket bättre på den nya gentemot den gamla?

Du är nog den enda som kan svara på om det är värt det eller inte. Åk till en handlare och provkör. Det finns ju kvar både -10 och -11 hos en del handlare.

Tjo och tjim

Nybliven er6 förare här, dyker in huvudet och säger hej hej. Eller ja tjo och tjim :D

Du är nog den enda som kan svara på om det är värt det eller inte. Åk till en handlare och provkör. Det finns ju kvar både -10 och -11 hos en del handlare.

Jo, i slutändan är det givetvis en själv som avgör om det är värt eller inte. Jag vill bara bilda mig en generell uppfattning av vad folk som kört både den äldre och den nyare modellen tycker.

Att köra en 2010/2011:a känns ganska ointressant då jag redan kört en 2009:a och det är väl inga större skillnader mellan dom årsmodellerna? Det är väl först från 2012 man egentligen kan prata om skillnad? Eller har jag fel?

Nu har jag en fråga från en vän med er-6f årsmodell har jag glömt kolla men det är insprut. Kanske det är på alla..? Är det vanligt att dom går ojämnt och ryckigt på lågvarv(under 4500 rpm)? Bytte från effektdämpare till original igår o problemet var kvar.. bara bänkning o mappning som gäller eller? Mvh

Last edited:
precis inhandlat mig en er6n -07 och är på jakt efter skystare ljud, kollat på LeoVince evolution II och Mivv X-cone båda ligger riktigt bra i pris, någon som har några åsikter och tipps? vilket ger skönast ljud osv..
eller finns det något bättre än ovan nämnda?

Back