blozzor
Ny medlem
Var på knix kurs i helgen och dom tyckte tydligen att jag borde spänna kedjan någon... Hur är det, måste jag ha ett depåstöd eller går de bra att fixa det när han står på sidostödet? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Köpte en er6a häromdagen. Hojen har varit avställd två år då förra ägaren blev av med körkortet. Olja och filter byttes för 3 år sen men hojen har bara gått dryga 40 mil sen dess. Bör man byta olja innan man börjar köra eller är det lugnt iom att den inte gått så långt sen sista bytet?
Fattas bara ett mc-kort nu![]()
Hoppas du blir nöjd!
Jag bytte nyss upp mig från er6 till min TL och det är som dag och natt, aldrig något under 1000cc igen!![]()
Är du nöjd med TL?
Jag kollar lite runt alternativer för SV1000, som TL och VTR 1000
jag hade iaf startat upp den och låtit den stått på tomgång i några min så den får bygga upp oljetryck och att oljan cirkulerar så att allt får smörjning sen kan det vara en bra ide att byta olja och filter om den har stått kallt till. har den stått kallt till så är det riskt för kondense uppbyggnad så du har vatten i oljan men brukar oftast inte vara så stora mängder. vet du om den ens har varit startad under årens gång?
Den har fått stå på tomgång rätt länge så det ska inte vara några problem. Vet inte hur mkt den varit startad alls. Blir nog ett oljebyte inom dom närmsta milen för säkerhets skullFiltret är inget som försämras med tiden sålänge den inte körs antar jag?
Jo jag var ju helt säker på det tills ett miffo sa att det kunde vara en safety featureMin gick att starta i växel, förutsatt att stödet var uppe
Det kan man väl med alla hojar..?
Jääävligt sant! Och hej på dig med hasseDet vore väl en korkad safety feature? Då skulle man ju inte kunna rulla igång hojjen, om det skulle behövs... Hej brorsan btw!
Jag hade inte kunnat vara mer nöjd faktiskt!
Fantastisk motor som inte överraskar för mycket, tycker den är betydligt lättare att köra än er6an.
Jag är 20 och betalar 6 lakan för halvförsäkring hos IF, så försäkringen är inte blodigare än kawan.
Ifall du tittar på TL så titta på -98 och framåt, då är alla barnsjukdomar fixade och styrdämpare var standard på dessa, något som behövs på -97an...
Lycka till med hojköpet!![]()
Tack, det blev en VTR idag :-D
Det var hemskt vad alla ska byta?Själv så rullade jag idag ut en Er6:a och rullade in en R1200R på kvällen. Inte alls som jag planerat egentligen och inte helt billigt men jag blev helt såld på den modellen av någon anledning.
Snart kanske jag mao. har ett Scorpion helsystem (oanvänt) till salu. Hann aldrig ens få på det på hojen, ännu en inte helt billig affär hehe...
hehehe.. idag blev jag glader för idag klarade jag uppkörningen![]()
Grattis som fan!!![]()
tackar tackar.. bara nu man önska man bodde kvar i sthlm då hade man säkert haft folk att köra med istället sitter man och nöter in mil efter mil själv![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |