ER6-tråden

säljer min 12a om någon är intresserad.
Svart, 250 mil, service + extra olje/filter byte.
Rensad bakdel, mindre backspeglar, röd fälgtejp.
Original avgassystem (ovanligt i dessa tider :tungan).
Alla originaldelar finns.
:hej
 
Har ett litet dilemma. Jag köpte en 2012 N av Mc-Huset i Malmö förra året och skulle boka årsservice + 600-servicen idag. Hojen har gått ca 300 mil så det känns lite surt att göra 600-servicen redan nu. De berättade att de inte längre är auktoriserad verkstad men att min garanti de gav mig när jag köpte den fortfarande gäller (2 år av kawa + 3 år till av handlaren). Dock gällde det att jag servade den hos dem för att behålla de extra tre åren. Frågan är om jag ska göra servicen hos dem och då sumpa kawas garanti eller om jag ska lämna in den hos en auktoriserad verkstad och sumpa de tre extra åren jag fått av handlaren.

Sen undrar jag om någon kommit över servicemanualen till 2012 N. Jag hittade den till F-en så det mesta bode ju vara lika. Hade varit gött att ha den till N-en ändå.

Kawa har själva som du säger 2 år, men du kan alltid köpa till 2 extra år för typ 1500-2000 kr, kanske är värt det istället? Skulle undersöka lite närmare med handlaren.
 
Kawa har själva som du säger 2 år, men du kan alltid köpa till 2 extra år för typ 1500-2000 kr, kanske är värt det istället? Skulle undersöka lite närmare med handlaren.

Fick samma svar av den auktoriserade verkstaden idag så jag bokade en tid hos dem istället.
 
Tänk på att inte bli lurade när ni lämnar in för 600mils servicen , den innefattar ENDAST bromskontroll (15min jobb max...).
Fick betala 550kr för min 600mila serivce bara det är överpris med tanke på vad den innefattar...
Hört skräckhistorer där handlare tagit 2500-3000 för 600mils service på er6..
 
Tänk på att inte bli lurade när ni lämnar in för 600mils servicen , den innefattar ENDAST bromskontroll (15min jobb max...).
Fick betala 550kr för min 600mila serivce bara det är överpris med tanke på vad den innefattar...
Hört skräckhistorer där handlare tagit 2500-3000 för 600mils service på er6..

Jag fick det svaret av den auktoriserade verkstaden också, 600 är frivillig om man gör en årlig service. Man fick till och med göra den själv utan att det påverkade Kawasakis garanti.
 
Min ER6 ligger ute till salu nu ifall någon är sugen.
500 mil på mätaren, reggad på 25kw (ostrypt atm) och i övrigt helt original.
Annons hittas på köp/sälj :)
 
Tänk på att inte bli lurade när ni lämnar in för 600mils servicen , den innefattar ENDAST bromskontroll (15min jobb max...).
Fick betala 550kr för min 600mila serivce bara det är överpris med tanke på vad den innefattar...
Hört skräckhistorer där handlare tagit 2500-3000 för 600mils service på er6..

Intressant. Tack för upplysningen!
 
Hej hej! Ägare till en er6n -12 o skulle behöva lite råd från er. Letar efter en mindre reggskyltshållare som har skyltbelysning, gärna billigt :) jag har kollat runt lite på ebay men är lite osäkert på hur mkt extra jobb det krävs om man köper universal som är betydligt billigare, har ni några erfarenheter utav detta? Mvh Sofie
 
Jag har funderat på att sälja min ER6-N -10 1200 mil med LeoVince dämpare, värmehandtag och mindre regplåtshållare.

Vad tror ni att jag kan få för den?
 
Nu när säsongen är snart snart här kom jag på att jag måste få på nya däck! Jag kör en Er6n årsmodell 2006, är det roadsmart 2 som är den ultimata? Någon själ som har koll, sporthojs sökfunktion är undermålig eller så är jag kass...
 
Jag söker lite svar!

Tröttnar man på er6an snabbt är rädd att tröttna då den är rätt effektsvag? Hade en ninja 636 innan, som jag skulle sälja för att den skrämde mig, men skiljer ju nästan 50hk.

Är det effektskillnad på 2006an och 2012? Olika hemsidor säger olika saker.
 
72 hk är väl inte direkt effektsvag? Tycker hojen är rapp och trevlig upp till runt 160 kmh med lagom acceleration utan att man behöver oroa sig för att framhjulet skickas upp i luften när man vrider på.

2012 har ändrad insprutning för att gå jämnare runt 3k rpm (stadstrafik). Annars sticker hojen from. ca 6500 rpm med ett trevligt ljud från insuget :)

Läs lite tester, bike.se har några och det finns en hel del andra på nätet. Åk sedan till en handlare och provkör, skulle tippa att de flesta klara sig utmärkt med effekten i er6:an även om man kör lite bana.
 
Någon som vet vart det finns auktoriserad kawa verkstad för att göra 1200mils servicen i örebro området ?
och någon som vet vad den innehåller samt ungefärligt pris?
har en er6f -08
 
Hjälp med mitt scorpion helsystem!

Men vad f-n..

Hade hojen inne på verkstad för bla. montering av mitt nya Scorpion Serket Taper helsystem. Två mekaniker har tittat på det och konstaterat att det inte passar. Åkte dit och tittade själv. Alla rördelar har rätt part number, tyvärr saknar det bakre fästet nummer. Allt verkar passa fram till det att själva ljuddämparen skall fästas i det bakre staget. Det är inte lite som saknas, åtminstone 2-3 cm! Har man inga fjädrar i är det rätt omöjligt att balansera ihop allt så att fästet för ljuddämparen matchar, Ingen av oss kunde se att det kan sitta annorlunda.. Känns som om bakre fästet till dämparen inte är rätt eller att "connecting pipe" skulle varit längre?

Hilfe!

Bild 1, grenrör monterat.
scorp1.jpg
Bild 2, "connecting pipe"
scorp2.jpg
Bild 4 Upphängning av connecting pipe kan ju bara sitta på ett sätt
scorp4.jpg
Bild 5, så här mkt saknas det vid upphängningen av själv ljuddämparen
scorp5d.jpg
Bild 6, om man håller dämparen där den skall fästas så glider i princip dämparen av connecting pipe.
scorp6d.jpg

Tips från er som monterat? Jag har tummen mitt i, därför jag gick till en verkstad och dom sysslar bara med hojar så dom har väl sett en del, nu vet jag inte vad jag skall göra... :va

Köpte från intobikes i UK så det är kanske inte världens enklaste att ringa och förklara vad som är fel när jag inte själv vet riktigt vad som är tokigt.
 
Back
Top