ER6-tråden

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
säljer min 12a om någon är intresserad.
Svart, 250 mil, service + extra olje/filter byte.
Rensad bakdel, mindre backspeglar, röd fälgtejp.
Original avgassystem (ovanligt i dessa tider :tungan).
Alla originaldelar finns.
:hej
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Har ett litet dilemma. Jag köpte en 2012 N av Mc-Huset i Malmö förra året och skulle boka årsservice + 600-servicen idag. Hojen har gått ca 300 mil så det känns lite surt att göra 600-servicen redan nu. De berättade att de inte längre är auktoriserad verkstad men att min garanti de gav mig när jag köpte den fortfarande gäller (2 år av kawa + 3 år till av handlaren). Dock gällde det att jag servade den hos dem för att behålla de extra tre åren. Frågan är om jag ska göra servicen hos dem och då sumpa kawas garanti eller om jag ska lämna in den hos en auktoriserad verkstad och sumpa de tre extra åren jag fått av handlaren.

Sen undrar jag om någon kommit över servicemanualen till 2012 N. Jag hittade den till F-en så det mesta bode ju vara lika. Hade varit gött att ha den till N-en ändå.

Kawa har själva som du säger 2 år, men du kan alltid köpa till 2 extra år för typ 1500-2000 kr, kanske är värt det istället? Skulle undersöka lite närmare med handlaren.
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Kawa har själva som du säger 2 år, men du kan alltid köpa till 2 extra år för typ 1500-2000 kr, kanske är värt det istället? Skulle undersöka lite närmare med handlaren.

Fick samma svar av den auktoriserade verkstaden idag så jag bokade en tid hos dem istället.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Tänk på att inte bli lurade när ni lämnar in för 600mils servicen , den innefattar ENDAST bromskontroll (15min jobb max...).
Fick betala 550kr för min 600mila serivce bara det är överpris med tanke på vad den innefattar...
Hört skräckhistorer där handlare tagit 2500-3000 för 600mils service på er6..
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Tänk på att inte bli lurade när ni lämnar in för 600mils servicen , den innefattar ENDAST bromskontroll (15min jobb max...).
Fick betala 550kr för min 600mila serivce bara det är överpris med tanke på vad den innefattar...
Hört skräckhistorer där handlare tagit 2500-3000 för 600mils service på er6..

Jag fick det svaret av den auktoriserade verkstaden också, 600 är frivillig om man gör en årlig service. Man fick till och med göra den själv utan att det påverkade Kawasakis garanti.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Min ER6 ligger ute till salu nu ifall någon är sugen.
500 mil på mätaren, reggad på 25kw (ostrypt atm) och i övrigt helt original.
Annons hittas på köp/sälj :)
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Tänk på att inte bli lurade när ni lämnar in för 600mils servicen , den innefattar ENDAST bromskontroll (15min jobb max...).
Fick betala 550kr för min 600mila serivce bara det är överpris med tanke på vad den innefattar...
Hört skräckhistorer där handlare tagit 2500-3000 för 600mils service på er6..

Intressant. Tack för upplysningen!
 

PinkPassion

Member of the Pink Ladies
Gick med
14 Aug 2008
Ort
Malmö
Hoj
kawasaki er6n -12, Suzuki rm 125 -99
Hej hej! Ägare till en er6n -12 o skulle behöva lite råd från er. Letar efter en mindre reggskyltshållare som har skyltbelysning, gärna billigt :) jag har kollat runt lite på ebay men är lite osäkert på hur mkt extra jobb det krävs om man köper universal som är betydligt billigare, har ni några erfarenheter utav detta? Mvh Sofie
 

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Borås
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Jag har funderat på att sälja min ER6-N -10 1200 mil med LeoVince dämpare, värmehandtag och mindre regplåtshållare.

Vad tror ni att jag kan få för den?
 

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Ort
Haninge / Handen
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Nu när säsongen är snart snart här kom jag på att jag måste få på nya däck! Jag kör en Er6n årsmodell 2006, är det roadsmart 2 som är den ultimata? Någon själ som har koll, sporthojs sökfunktion är undermålig eller så är jag kass...
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Jag söker lite svar!

Tröttnar man på er6an snabbt är rädd att tröttna då den är rätt effektsvag? Hade en ninja 636 innan, som jag skulle sälja för att den skrämde mig, men skiljer ju nästan 50hk.

Är det effektskillnad på 2006an och 2012? Olika hemsidor säger olika saker.
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
72 hk är väl inte direkt effektsvag? Tycker hojen är rapp och trevlig upp till runt 160 kmh med lagom acceleration utan att man behöver oroa sig för att framhjulet skickas upp i luften när man vrider på.

2012 har ändrad insprutning för att gå jämnare runt 3k rpm (stadstrafik). Annars sticker hojen from. ca 6500 rpm med ett trevligt ljud från insuget :)

Läs lite tester, bike.se har några och det finns en hel del andra på nätet. Åk sedan till en handlare och provkör, skulle tippa att de flesta klara sig utmärkt med effekten i er6:an även om man kör lite bana.
 

lodiz2

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2010
Ort
örebro
Hoj
2008 kawasaki er6f
Någon som vet vart det finns auktoriserad kawa verkstad för att göra 1200mils servicen i örebro området ?
och någon som vet vad den innehåller samt ungefärligt pris?
har en er6f -08
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top