ER6-tråden

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Körde också min första sväng för i år idag :)

Nya systemet låter fiiint och högt skall tilläggas :)
 

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
Körde också min första sväng för i år idag :)

Nya systemet låter fiiint och högt skall tilläggas :)

ni har jue tur i södra delen av landet att ni redan har barmark. det börjar bli det här i norra delen som jag bor i men inte tillräkligt för att man ska våga ut och ta sig en repa. hade inte tänkt kvadda hojjen det första man gör :p
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
ni har jue tur i södra delen av landet att ni redan har barmark. det börjar bli det här i norra delen som jag bor i men inte tillräkligt för att man ska våga ut och ta sig en repa. hade inte tänkt kvadda hojjen det första man gör :p

Ja verkligen! Du får väl puttra runt lite inomhus då ;)
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Det såg inte varmt ut... om det var din vita cykel som körde förbi på norra stationsgatan idag

Det var det säkert, körde över större delen utav stan :)
Körde en sväng idag (igår) också, med en kompis.
Det är inte så farligt faktiskt, blir dock lite kallt i fingrarna efter en stund.

om det vore så väll det närmsta nöjet med att köra är väl att starta den och låta den gå varm :p
det är det närmsta nöjet man har just nu.

Okej hehe, är det så nyttigt då förresten?
 
Last edited:

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
inte direkt nyttigt för mig för då vill man bara ut och köra den mer och mer :p
 

Jules W

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2013
Ort
Motown
Hoj
Kawasaki z1000sx
:huvet
Tog idag en första tur i vårsolen på lugna gator inne i stan för att lindra abstinensen lite.. vipps ligger man där på asfalten efter att ha missat och kört på en våt/isig vägbana i skuggan under en bro.. Vänster kåpa och blinkers paj, växelpinne och kopplingshandtag trasig.

Någon som vet var man kan hitta prisvärda kåpor till en N -09?
 

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Skärgården?
Hoj
675 Track, cbr250
Kolla ebay allt är billigare där!

:huvet
Tog idag en första tur i vårsolen på lugna gator inne i stan för att lindra abstinensen lite.. vipps ligger man där på asfalten efter att ha missat och kört på en våt/isig vägbana i skuggan under en bro.. Vänster kåpa och blinkers paj, växelpinne och kopplingshandtag trasig.

Någon som vet var man kan hitta prisvärda kåpor till en N -09?
 

ThaBazZ

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
-05 Yamaha MT-01
:huvet
Tog idag en första tur i vårsolen på lugna gator inne i stan för att lindra abstinensen lite.. vipps ligger man där på asfalten efter att ha missat och kört på en våt/isig vägbana i skuggan under en bro.. Vänster kåpa och blinkers paj, växelpinne och kopplingshandtag trasig.

Någon som vet var man kan hitta prisvärda kåpor till en N -09?

Beklagar! Verkligen. Se nu till att få det fixat så snart som möjligt o låt det inte hålla dig tillbaka!
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
:huvet
Tog idag en första tur i vårsolen på lugna gator inne i stan för att lindra abstinensen lite.. vipps ligger man där på asfalten efter att ha missat och kört på en våt/isig vägbana i skuggan under en bro.. Vänster kåpa och blinkers paj, växelpinne och kopplingshandtag trasig.

Någon som vet var man kan hitta prisvärda kåpor till en N -09?

Fy fan va trist. Lider med dig :(

Körde hem min nya hoj från gävle idag. Tog med släp dit helt i onödan eftersom det var strålande sol. :)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Ingen som är sugen på en ER6-N här? :va
Efter en säsong och inte ens 500 mil så har jag tröttnat lite på den, tycker den är för tung så tänkte gå tillbaka till motard igen...
Gul 2012, reggad på 25kw men ostrypt (strypningen/skruven är borta dock, kan ordna ny om så önskas).
Jag är inte girig men jag är inte dum i huvudet heller haha, ifall någon känner sig sugen eller har några frågor så bara skicka ett pm.
Välte med den (stillastående, skäms fortfarande...) så ena kylarvingen är repad och kopplingshandtaget kortades ner en bit, åtgärdar detta med nya prylar ifall någon är sugen iaf...

Hjälp mig köpa motard! :banana
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top