MissMoonia
Member of The Pink Ladies
Jag har gjort det man inte får göra, jag har vält. Ett fint resultat blev ett par repor på kåpan, inget annat. När jag lämnde in hojen på service satt kåpan bra och jag hade inga problem med att den lossade från sitt "klick"fäste. När jag fick tillbaka hojen från service så var fästet löst å kåpan hoppar ur så fort man rör det efter att ha klickat tillbak den. WTF lixom. Jag har ett problem, verkstan skyller på mig och jag skyller på ders oförsiktighet.
Har någon av er råkat ut för att fästet har get vika och inte fungerat som det ska efter en vält-olycka? för det är det de menar på verkstan...
Jag tappade min hoj i backen förra sommaren nere i södra Tyskland. Fick med hjälp av några förbipasserande byggarbetare upp den igen (massa packning på den med). O den blev ganska repad på framkåpan men kåpan satt ändå där den skulle. Det var precis i början på en 3 veckor lång resa och då det bara var kosmetiska skador (fick köpa en ny backspegel i Österrike) så körde jag vidare på den de 3 veckorna utan några problem som helst. (Den var helförsäkrad så när vi kom hem lämnade jag in den o de bytade allt som var repat.)
Tycker dock att klickfästena kan vara lite besvärliga om man inte är väldigt försiktig med dem. Vi har lossat delar av kåpan ibland vid ljuddämparbyten och det känns som man nästan har sönder fästena när man ska lossa den.
Mycket dåligt av dem att de skyller ifrån sig . Du har den inte helförsäkrad så du kan få de skadade delarna utbytta?