ER6-tråden

Har ni liknande stövelskav på era?

X3Qal.jpg

! Har inga märke alls. (OCH kör med stövlar)... Nyfiken - Vad har du för stövlar egentligen? :confused:
 
Hej på er. Någon som vet om versys hårda sidoväskor passar på en er6?
Om jag fattat rätt så finns det bara en väska somm passar
Och det är givi v35.
Det skiljer väl inte så mycket på hojarna och väskorna inkl. Hållarna är
Kawasaki original.
 
Jaha då har man gått från Superretard(ktm 625smsc) till Kawa.... Tråkigare men ändå sååååå rolig, hur nu de går ihop.
 
Tanklock

Så var det min tur att råka ut för kärvande tanklock! Dum som jag är har jag inte smörjt upp det tidigare och nu är det stört omöjligt att öppna trots att jag trycker ner tanklocket samtidigt som jag provar vrida nyckeln.

Har provat med typ 5-56 och liknande utan något resultat! Någon som har något tips?
 
Tips 1: Bryt inte av nyckeln :P

För mig var det aldrig så illa att det satt bom fast men nästan. Räckte dock med högkvalitativt smörjmedel a la 5-56 från jobbet för att det skulle bli som nytt. Låt det stå och dra nån kväll eller två så kanske det blir bra?
 
Jag undrar om det finns kraschpuckar till en er6-f 2010 där man inte behöver borra i kåporna?

Jag hittade för ett tag sen på www.ninja650shop.com vet dock inte om de finns inom Europa, jag har iaf inte hittat (har inte letat så mkt). Här: http://www.motospecialties.com/stor...0R&type1=Crash Protection&type2=Frame Sliders finns iaf ett par där man slipper borra.
Har beställt slip on därifrån men fick det levererat till en adress i USA och sen var det en som tog det med sig i resväskan över till mig :). Så jag vet inte hur det funkar att beställa direkt hit.
 
Jag hittade för ett tag sen på www.ninja650shop.com vet dock inte om de finns inom Europa, jag har iaf inte hittat (har inte letat så mkt). Här: http://www.motospecialties.com/stor...0R&type1=Crash Protection&type2=Frame Sliders finns iaf ett par där man slipper borra.
Har beställt slip on därifrån men fick det levererat till en adress i USA och sen var det en som tog det med sig i resväskan över till mig :). Så jag vet inte hur det funkar att beställa direkt hit.

Perfekt! Skapligt pris men sånna kommer det nog bli. Tack för hjälpen
 
Mr Helmut - är du ER6-ägare eller är det någon i din närhet som är det?
Tänkte, du har ju en rätt elak hoj annars, FZ1 Turbo :D

Jag har lämnat in mitt bakhjul idag, kommer monteras ett nytt Pirelli Diablo Strada, 170 bredd. Återkommer om hur den något ökade bredden kommer påverka hojens egenskaper :)
 
Tips 1: Bryt inte av nyckeln :P

För mig var det aldrig så illa att det satt bom fast men nästan. Räckte dock med högkvalitativt smörjmedel a la 5-56 från jobbet för att det skulle bli som nytt. Låt det stå och dra nån kväll eller två så kanske det blir bra?

Jo det känns att nyckeln inte är speciellt hållbar, ska prova att smörja låset varje kväll i helgen och se om det hjälper! annars får det bli borren eller något annat sätt för att forcera upp locket och beställa en ny låskolv!

En fråga bara, ska nyckeln gå hela vägen ner i låset eller är det någon mm kvar mot kanten på nyckeln? har funderat på om någon pillat ner något skit i låset!
 
Mr Helmut - är du ER6-ägare eller är det någon i din närhet som är det?
Tänkte, du har ju en rätt elak hoj annars, FZ1 Turbo :D

Jag har lämnat in mitt bakhjul idag, kommer monteras ett nytt Pirelli Diablo Strada, 170 bredd. Återkommer om hur den något ökade bredden kommer påverka hojens egenskaper :)

Ja, förmodligen till det sämre?
 
Trasigt fäste, kåpa er6f

Jag har gjort det man inte får göra, jag har vält. Ett fint resultat blev ett par repor på kåpan, inget annat. När jag lämnde in hojen på service satt kåpan bra och jag hade inga problem med att den lossade från sitt "klick"fäste. När jag fick tillbaka hojen från service så var fästet löst å kåpan hoppar ur så fort man rör det efter att ha klickat tillbak den. WTF lixom. Jag har ett problem, verkstan skyller på mig och jag skyller på ders oförsiktighet.

Har någon av er råkat ut för att fästet har get vika och inte fungerat som det ska efter en vält-olycka? för det är det de menar på verkstan... :va
 
Jag har gjort det man inte får göra, jag har vält. Ett fint resultat blev ett par repor på kåpan, inget annat. När jag lämnde in hojen på service satt kåpan bra och jag hade inga problem med att den lossade från sitt "klick"fäste. När jag fick tillbaka hojen från service så var fästet löst å kåpan hoppar ur så fort man rör det efter att ha klickat tillbak den. WTF lixom. Jag har ett problem, verkstan skyller på mig och jag skyller på ders oförsiktighet.

Har någon av er råkat ut för att fästet har get vika och inte fungerat som det ska efter en vält-olycka? för det är det de menar på verkstan... :va

Jag har vält med min i 0 kmh och fick inga som helst problem med kåpor efter det. Nu bytte jag fotpinne och bakbromsen själv då så det är nog verkstan som har klåpat lite.
 
Så var det min tur att råka ut för kärvande tanklock! Dum som jag är har jag inte smörjt upp det tidigare och nu är det stört omöjligt att öppna trots att jag trycker ner tanklocket samtidigt som jag provar vrida nyckeln.

Har provat med typ 5-56 och liknande utan något resultat! Någon som har något tips?


Jag hade ett tanklock som satt helt stumt efter vintern.
Lösningen var att fullkomligen dränka det med 5-56 och låsolja, och sen liksom "jucka" med nyckeln. Ut och in i låset en massa gånger.
Jag släppte även på själva "ringen" runtom tanklocket och sprayade smörjmedel där.

Efter mycket om och men så släppte det, men det var en hel del pyssel må jag säga - tack för påminnelsen btw, ska smörja tanklocket ikväll!


agne skrev:
Ja, förmodligen till det sämre?

Hade tänkt radera ut det där förmodligen, så var lite positiv :D


Btw, vad smörjer ni kedjan med och hur ofta?
 
Jag hade ett tanklock som satt helt stumt efter vintern.
Lösningen var att fullkomligen dränka det med 5-56 och låsolja, och sen liksom "jucka" med nyckeln. Ut och in i låset en massa gånger.
Jag släppte även på själva "ringen" runtom tanklocket och sprayade smörjmedel där.

Efter mycket om och men så släppte det, men det var en hel del pyssel må jag säga - tack för påminnelsen btw, ska smörja tanklocket ikväll!




Hade tänkt radera ut det där förmodligen, så var lite positiv :D


Btw, vad smörjer ni kedjan med och hur ofta?

Jag smörjer ungefär vart 50:de mil och efter att jag kört i regn, och givetvis när kedjan är varm och go efter en tur.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top