Förövrigt, när jag wheelie´ar så kopplade jag upp den förut, för att jag tyckte att powerwheelie var för aggressiv, men nu med sliponet så får jag fan upp den varje gång utan problem och en mycket behagligare wheelie! skumt, kör på detta ett tag

men fråga, får ni upp den på 2an utan att rycka i styret? Trött på att jag varvar ur ettan och måste gå ner, vill inte heller dunka in 2an, det är fas3 för mig , fas2 är nu att komma längre med 2ans växel bara jag får upp den.. Hur går ni tillväga? Ber om ursäkt om frågan dykt upp innan, SH sök funktion är tyvärr undermålig...
Jag wheelar väldigt mycket med min er6a.
Nycklen till mycket är träning träning!
1ans växel är inte lönt att wheela med på er6an blir bara fjutiga och hetsiga ,korta wheelies.(dock bra växel för att komma över rädslan av att framdäcket lyfter)
Du får upp er6an på bakhjulet i 2an utan koppling med dock får man rycka lite.
Jag kopplar alltid upp min på 2ans växel och kör sedan 2an och 3ans växel ut (Dvs växlar på bakhjulet).
Er6an är en riktigt bra wheelie hoj , sen kan folk säga att de inte går och att de är för lite effekt men de är ren bullshit.
Det som är bra när de inte är så mycket effekt är att du "lär" dig köra på bakhjulet eftersom du måste ligga på balanspunkten med tanke på att effekten är låg.
Balansläget innebär att du ska kunna köra hur långt som helst på 2an i princip, utan att öka farten , då har du hittat rätt!
Ett annat tips på er6an är att när du måste titta åt sidan för att se framåt då är du på balansläget
Jag har även bytat fjädrarna i min Koppling till lite starkare så de ska palla mer påfrestning med tanke på att ja kör rätt hårt och slangar mycket.
Förstärkta fjädrar kostar 30$ och de är väl investerade pengar.
En annan sak också , Ja bytade från slipon till orginal system och upplevde mycket bättre vrid vilket underlättar mycket vid wheelies.
Slipon stjäl lite av mellanregistret på er6an så vida man inte mappar.
Obs! Ha alltid foten på bromsen! Dra upp hojen på bakhjulet och känn efter hur bromsen tar när du är på slangen , bromsen är din enda räddning om du passerar balansläget.