ER6-tråden

mhhh man får passa på innan vintern kommer

riktigt fint idag oxå ska serva i morgon så hoppas det håller i sig o inget regn............




hahaha såsant så sant

Någon som ha monterat pwer commander på sin er 6 a

skulle vilja veta lite hur mycket det gör på draget (vridet)

Hade PC III, sportluftfilter o arrow utan db-killer i min.
Gjorde bra mkt på draget.. men hann bara köra 1mil innan jag krascha, så kör försiktigt. :tummenupp
 
Tja, jag behöver torx-skruven som man stryper er6:orna med, är villig att betala en bra slant för den. Om du har den iskruvad och vill bli av med den kan jag skruva ut den åt dig. Stockholmsområdet, hör av dig omgående tack!
 
Tja, jag behöver torx-skruven som man stryper er6:orna med, är villig att betala en bra slant för den. Om du har den iskruvad och vill bli av med den kan jag skruva ut den åt dig. Stockholmsområdet, hör av dig omgående tack!

Har du slarvat bort den? :gnissla

Jag har en på min, så om du vill kan jag mäta den etc. så kan du köpa en ny.
 
Tja grabbar skulle bara meddela att jag med har också blivit meddlem i ER-6 gänget fick hem min häromdan Diablosvart med röd ram. E kanon nöjd.:yoparty
 
Hade PC III, sportluftfilter o arrow utan db-killer i min.
Gjorde bra mkt på draget.. men hann bara köra 1mil innan jag krascha, så kör försiktigt. :tummenupp

ojdå låter farligt:tungan

ska monter det på min till våren vill ha det där sista oxå

snackade med en kille som monterat han drevade ner en kugg fram oxå

power welade på 2 :an växel oxå verkar gött :D

Tja grabbar skulle bara meddela att jag med har också blivit meddlem i ER-6 gänget fick hem min häromdan Diablosvart med röd ram. E kanon nöjd.:yoparty

Välkommen:yoparty :)
 
Last edited:
@tarmac (eller valfri expert.:rolleyes:)
Verkar som om det lutar åt ett GPR för min del också, men begagnat. Vad landade ditt på i inköpspris? Plats för lambdasonden fanns det väl i vanlig ordning på GPR'en (det finns väl vissa i staterna som inte har hål för sonden har jag sett)? Och hur funkar det med insats med mera på GPR, följer det med eller är det ett tillbehör som bör köpas?

Många funderingar blir det. :-)
 
@tarmac (eller valfri expert.:rolleyes:)
Verkar som om det lutar åt ett GPR för min del också, men begagnat. Vad landade ditt på i inköpspris? Plats för lambdasonden fanns det väl i vanlig ordning på GPR'en (det finns väl vissa i staterna som inte har hål för sonden har jag sett)? Och hur funkar det med insats med mera på GPR, följer det med eller är det ett tillbehör som bör köpas?

Många funderingar blir det. :-)

På GPE modellen (den jag har) få finns ingen insats.
Finns hål för lambda.
Staget som följde med för monteringen var lite för kort, så den hamnade typ kloss an mot svingen.
Fixade ett nytt i alu som var lite längre.

Är kanonnöjd med ljudet :tummenupp
 
Karln ville ha 3200 för ett beg som gått dryga 50 mil, lät rätt okej då han sa att det går på runt 4000 nypris. Lär höra om det följde med insats med hans då. :) Men i varje fall blir det väl köp, antar jag! :tummenupp
 
satans skit,,funderade ju på o handla en cobra till hojen men har tänkt om o vill ha pc3:ans funktioner .

var handlar man pc3 billigast ?? här hemma kostar dom skjortan o snål e man ju , skall köpa kn fillter eller motsvarande piperscross o allt vad dom heter. så tips på var man kan shoppa båda delarna samtidigt ger plus (i min kassa) :D
 
Jag har precis sålt min zx-10r kommer jag tröttna på en er-6n efter 5 minuter om jag köper?

Jag förstår att det inte är samma effekt etc...

:va
 
Hur långt har er ER6 rullat. Känner en kille som gjorde 1900 mil under sommaren med sin. Åkte på Europa semester. Sa att han höll 140 genom hela autobahn.:va

min har rullat 10 mil.hehe--- fungerar än:blah
 
Jag har precis sålt min zx-10r kommer jag tröttna på en er-6n efter 5 minuter om jag köper?

Jag förstår att det inte är samma effekt etc...

:va

Det STÖRSTA jag ägt är gixxer1100r, där finns ju pulver rakt fram! Jag stormtrivs med er6, den är jävla go på kurviga vägar, hur smidig o rolig som helst. så där äre 5+, men motorn är ju svag, den varvar ur fint o så, men ska du wheeela tex så blire kopplingen på 2an, sen gäller det att ha vinkeln o varvet för att fortsätta plocka, nu e jag dock ingen kung innom området, har lyckats få i 5an men sen dalar det snabbt. har inte tänkt att byta till något större, förs o dyligt är ju helrätt på denna bike, men skulle jag byta så blir det 690smc som är så jävla snygg!!! den väcker habegäret, men man får väl ta åt sig allt media har skrivit på slutet om er6 o inse att man köpt rätt hoj!!!
 

Det vet jag att det är.
För mej är det ett problem för tomgången ligger på ca 3200rpm, och det är inte normalt!!!

Jag kollade på min idag, och jodå, tomgången ligger på ca 3000 rpm vid autochoke så det är inget fel. Knappast ett högt varv på en hoj.
När den blivit varm ligger min tomgång på knappa 2000 rpm.

En annan sak.. Någon som monterat clip-ons och har foton på det? :) Vore skoj att se särskilt på en ER6n(finns flera på ninja650.com forumet, men där är ju alla "F"..).
 
Last edited:
Jag kollade på min idag, och jodå, tomgången ligger på ca 3000 rpm vid autochoke så det är inget fel. Knappast ett högt varv på en hoj.
När den blivit varm ligger min tomgång på knappa 2000 rpm.

En annan sak.. Någon som monterat clip-ons och har foton på det? :) Vore skoj att se särskilt på en ER6n(finns flera på ninja650.com forumet, men där är ju alla "F"..).
2000 rpm? Det däremot låter mycket tycker jag. Min ligger på ca 1100..
 
Back
Top