ER6-tråden

Får inte ut insatsen på mitt arrow, det sitter som satan! Kanske gör fel??? :huvet

Det är ju enkelt, sitter en låsring som du får ut enklast med en spetstång. Sen använder du en polygrip, flacktång eller whatever för att dra ut röret, rakt ut(kan behöva ta i lite).
Jag har gjort det många gånger och numera kan jag få bort låsringen med tången som följer med i verktygssatsen, och sätta tillbaks alltihop(när jag kör bana) med fingrarna.

För er som strular med insatsen på era system kommer här det korekta sättet att ta ur insatsen ur ett system. Lossa först skruv eller låsring.
Starta sedan motorcykeln och gasa upp den i varv så det bildas ett tryck i systemet, nu kommer insatsen att sakta glida ur.
Men se till att det inte står någon vid utblåset och stå av gasen så fort ni ser att insatsen börjar att glida ur.

Aldrig provat det, tror inte grannarna skulle uppskatta om jag startar mcn i källaren(brukar montera/avmontera i förväg). :D
 
Last edited:
Någon som har bytt bakdrev på hojen? Vart hittar jag roliga drev? och vad skall jag ha? räcker ju om hojen toppar runt 170-180 hehe
 
GAH ! va elak ja blir ja vill åxå att det ska se sådär lätt ut:huvet
Ja lyckas aldrig få till det på tvåan, tycker att jag har försökt på alla sätt, känns som ja måste dreva upp bak å trimma massor !

Mycket enkelt, lägg dig på ca 40 km/h, dra in kopplingen, gasa ordentligt och släpp upp kopplingen snabbt. Du bör nu bara ha 1 hjul i backen åtminstone i nån sekund.
 
GAH ! va elak ja blir ja vill åxå att det ska se sådär lätt ut:huvet
Ja lyckas aldrig få till det på tvåan, tycker att jag har försökt på alla sätt, känns som ja måste dreva upp bak å trimma massor !

Åk på 2an, ej mkt varv snärta till kopplingen o ge på mkt gas samtidigt + att du rycker till i styret. när du sedan växlar så bör du vara högt med hjulet, för maskinen är för klen för powerwheelies, har du inte balanspunkten å petar i 4an så faller den raskt neråt!
 
Första riktiga mätningen av soppaförbrukningen gav 0,4079 l/mil. Förvisso under inkörningsperiod, men det låter extremt lite.

Hur ligger ni andra till i förbrukning?
 
Hehe, beror på hur man kör ju. Håller man fullt spett går det ca 1l/mil. :D
Vid snålkörning kanske 0,6-0,7, gått upp lite med slipon.
 
Hehe, beror på hur man kör ju. Håller man fullt spett går det ca 1l/mil. :D
Vid snålkörning kanske 0,6-0,7, gått upp lite med slipon.

Jag har då inte fått min över 0,5 de gånger jag mätt, o det är ganska hård körning. så hur du lyckas komma upp i litern fattar ja inte:confused: Har aldrig kommit upp i litern på de hojjar jag haft.
 
Jag har en bränsleförbrukning på 0,5-0,55 om jag håller 120-130 på motorväg.
Åker jag sköna 70 och 90 vägar med sambo: ca 0,38-0,41
sköna 70-90 vägar själv: 0,45
Grossglockner: 0,33-0,34
 
3118045 Hehe, beror på hur man kör ju. Håller man fullt spett går det ca 1l/mil. :D
Vid snålkörning kanske 0,6-0,7, gått upp lite med slipon.
Kan tänka mig att det drar ganska mycket mer om man inte mappat hojen efter slipon:et. Kan ju t.o.m gå sämre....
 
Jag brukar köra på 0,45-0,55, detta utan på nåt sätt snåla på gasen. Har aldrig varit över 0,6, inte ens på Gelleråsen där körde man INTE försiktigt......:yoparty :yoparty

Däremot har jag vibrationer i vänster sidokåpa som är j-ligt irriterande... :huvet Måste nog riva och ljuddämpa och dra fast allt igen...

610 mil och bakdäcket börjar bli platt på mitten, får försöka nöta ned allt gummi på go-kartbanan innan byte !! Orginaldäcken känns lite oroliga, blir INTE samma sort igen.
 
Jag har då inte fått min över 0,5 de gånger jag mätt, o det är ganska hård körning. så hur du lyckas komma upp i litern fattar ja inte:confused: Har aldrig kommit upp i litern på de hojjar jag haft.

Hård körning = full rulle konstant. Dvs knappt 185-220 på mätaren(beroende på vind).
Det håller jag när jag tourar till Öland, brukar få tanka 3ggr på de 35 milen..

.. Ja, jag är en såkallad fartdåre.. Och ja, då önskar man att han hade helkåpa ibland :tungan
 
Last edited:
Hård körning = full rulle konstant. Dvs knappt 185-220 på mätaren(beroende på vind).
Det håller jag när jag tourar till Öland, brukar få tanka 3ggr på de 35 milen..

.. Ja, jag är en såkallad fartdåre.. Och ja, då önskar man att han hade helkåpa ibland :tungan

Hm, obegripligt att orka ligga o maxa långa sträckor med en hoj utan kåpor...skulle aldrig palla med....går det verkligen att hålla stumt från malmö till öland?
Fattar ändå inte hur hojjen kan dra 1/2l mer på när du ligger på dessa farter, mabye some wrong, vad vet jag:va
 
Åk på 2an, ej mkt varv snärta till kopplingen o ge på mkt gas samtidigt + att du rycker till i styret. när du sedan växlar så bör du vara högt med hjulet, för maskinen är för klen för powerwheelies, har du inte balanspunkten å petar i 4an så faller den raskt neråt!

Men hur får man upp den på 3an? Jag vill kunna åka i typ 80-100 blås och dra upp den!
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top