ER6-tråden

Kikade lite på skylthållare och blinkers från Bikersneed, nån som vet om det är svårt att koppla in? Har för mig att någon sa att det bara skulle vara att klicka i original kontakterna? Och är blinkarna E-godkända?
 
Någon som vet var man köper krachkåpor till ER6n?

Gärna billiga i glasfiber...
 
Exakt, eller stuntdreva:)

Kollat på drev till min ER6-N o är lite osäker på vilket drev man ska köpa, det är bakdrevet som ska bytas men vilket kuggantal????

Kikade lite på skylthållare och blinkers från Bikersneed, nån som vet om det är svårt att koppla in? Har för mig att någon sa att det bara skulle vara att klicka i original kontakterna? Och är blinkarna E-godkända?

Eu godkända vete fan, men vem ser det??? ja köpte min på bikersneed o den lilla lampan till skylten har klen kabel, var försiktig o använd krympslang mot kabelbrott o sprut från tex grus eller om du börnar, he he he:yoparty

Ja jag har försökt att stå upp på passagerar pinarna och kopplat upp den i 3 men den e för slö orginal.

Du behöver öppna ljuddämpare, powercommander o kanske öppet filter för att få det du vill, glöm inte att bänka den sen,:yoparty
 
Last edited:
Att få upp hojen ca 15 hk verkar vara svårt? Eller hur ska man bära sig åt?
Även med ett nytt system och mappning verkar man bara komma upp kanske 5-10 hk. Nästa steg är typ, turbo?
Tips vore trevligt......
 
hur mångas kuggar är det orginal på bakdrevet på en Er6:a?
 
luftfilter byte

Fått ett piper cross luftfilter till min Er6;a o blev ju sugen på att testa skiten, men hur lyfter man bort tanken? ser bara 2 skruvar vid sätet, finns det inte fler???? Svar önskas:Bugar
 
Fler som har fått brev från Kawasaki angående kraschpuckar?

Jodå, jag fick ett brev igår.... Kawasaki har fastställt att de uppkomna sprickor i ramen som noterats beror på icke-orginal krashpuckar......
Detta trots att de även säger att deras egna puck inte hade tillräcklig styrka och kunde få det högra kraschpucksfästet att spricka:va :va

Nu skall de göra om orginalpucken och de som har orginalpuckar får byta ut dessa.

Men vi som hörde om Kawa´s bekymmer med puckarna och köpte "pirat" är lurade om sprickor uppkommer..... Hmm, skall man montera av puckarna eller??:va :va

//cage
 
Jodå, jag fick ett brev igår.... Kawasaki har fastställt att de uppkomna sprickor i ramen som noterats beror på icke-orginal krashpuckar......
Detta trots att de även säger att deras egna puck inte hade tillräcklig styrka och kunde få det högra kraschpucksfästet att spricka:va :va

Nu skall de göra om orginalpucken och de som har orginalpuckar får byta ut dessa.

Men vi som hörde om Kawa´s bekymmer med puckarna och köpte "pirat" är lurade om sprickor uppkommer..... Hmm, skall man montera av puckarna eller??:va :va

//cage



Låter ju skumt att det skulle kunna spricka i ramen!!!!

Fick också brev idag och har bokat tid för att få dom utbytta! Dom sa att de nya är smala och ganska långa, Hoppas bara att det inte ser skit ut!!!

Iof är inte fästena så fina på dom äldre orginalpuckarna!
 
Why crachpucks på en hoj utan kåpor? OK om man åker mkt bana, men annars så tycker jag att det börjar lukta väl mkt körskola.....Ni har väl inte tänkt att vurpa....hoppas jag....
 
Why crachpucks på en hoj utan kåpor? OK om man åker mkt bana, men annars så tycker jag att det börjar lukta väl mkt körskola.....Ni har väl inte tänkt att vurpa....hoppas jag....

Nä jag hade inte TÄNKT det men det skedde iallafall....:huvet :huvet

Puckar hade defenitivt lindrat skadorna på hojen. Det är väl mer än kåpor som kan ta stryk:confused:
 
Ibland förvärrar puckarna skadorna också. Det är t ex inte ovanligt att puckarna fastnar och hojen börjar flippa. Eller att man får brustna motorfästen/ram i stället för repor.

Riktiga racehojar har inte kraschpuckar.
 
Nä jag hade inte TÄNKT det men det skedde iallafall....:huvet :huvet

Puckar hade defenitivt lindrat skadorna på hojen. Det är väl mer än kåpor som kan ta stryk:confused:

Om jag inte missminner mig så åkte väl du bana "gocart" i regn när du gick omkull.... kan tänka mig att ev broms/kopplings handtag går av, ev nått annat av icke skyhöga kostnader, om man inte har x-tream otur så klart!
D verkar ju som krachpucksen gjort mer onytta än nytta i nuläget iaf!!!! iof kanske Du fått ut mer av förs om du nu haft dessa vurpollon på sidorna i nuläget.
 
Why crachpucks på en hoj utan kåpor? OK om man åker mkt bana, men annars så tycker jag att det börjar lukta väl mkt körskola.....Ni har väl inte tänkt att vurpa....hoppas jag....

De gör väldigt mycket om man vurpar fastän man inte har kåpor.
Tro mig jag vet!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top